Het is nu 28-11-2024 21:24:57
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietstunnel onder de N16 -Hoogkamerstraat

    -> Temse - N16 (gewestweg) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2012 08:42:45    Onderwerp: Fietstunnel onder de N16 -Hoogkamerstraat
 Reageren met citaat  

Naar aanleiding van het ongeval met dodelijke afloop op woensdag 24 oktober 2012 zal de discussie over en de vraag naar een fietstunnel weer oplaaien...

wat een goede zaak is en hieronder kan verder gezet worden...

Ik bijt alvast de spits af met wat documentatie...

Gevonden op het internet: de kostprijs (en berekening ervan) voor de bouw van een soortgelijke tunnel in Nederland.

http://www.solve-maatregelenmix.nl/factsheets/Factsheets_218d_11b.pdf

Misschien is er iemand met wat technische kennis, die met bovenstaand document, een realistische inschatting kan maken van de bouw van een fietstunnel onder het kruispunt N16-Hoogkamerstraat?

Altijd goed om te kunnen argumenteren...
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2012 08:56:07    Onderwerp: Onveilige toestand voor de zwakke weggebruiker op de N16
 Reageren met citaat  

Het gemeentebestuur van Bornem had in haar "BELEIDSPLAN
MOBILITEITSPLAN Bornem" uit 2001 (wel) een duidelijke visie en stelling:

    2.1.2 Mobiliteitsproblemen op basis van de bestaande verkeersstructuur

    Verkeersonveiligheid en barrièrewerking

    Het meest dringende probleem is de onveiligheid van de kruispunten van de N16.
    (Indien de ongevallen op de gewestwegen niet in rekening zouden gebracht worden, scoort Bornem beter dan het gemiddelde van de gemeenten in de provincie Antwerpen).
    Vanuit het oogpunt van de zwakke weggebruiker is vooral het kruispunt N16/Hingenesteenweg het meest onveilig.

    Ook de Hingensesteenweg tussen Kruispunt N16 en Station is relatief onveilig.
    De zichtlocaties van de industrieterreinen langs de N16 zorgen voor een blij- vende druk van de distributiesector om zich hier te vestigen.
    Bornem is er in geslaagd dit op haar eigen grondgebied tegen te gaan.
    Buurgemeenten hanteerden hiervoor echter een andere visie.
    De ontsluiting van het bedrijventerrein dient te worden verbeterd.
    De huidige ventwegen worden niet optimaal gebruikt.
    Er dient een heldere ontsluitingsstructuur te komen voor de zone met bij voorkeur één toegang
    .
    De spoorweg en de N16 vormt een belangrijke barrière in de gemeente, zij verhogen de drempel om te fietsen.

_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2012 09:07:38    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zie ook dit topic onder dit N16-onderwerp ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2012 09:18:07    Onderwerp: Parlementaire vraag over de aanleg van fietstunnels
 Reageren met citaat  

Zeer interessant! Goed zo!

Vraag nr. 279 - van 28 maart 2003 van de heer CARL DECALUWE

Fietstunnels – Criteria,onderhoud,veiligheid
Voor de veiligheid van dwarsende fietsers van een drukke gewestweg wordt wel eens geopteerd voor de aanleg van een fietstunnel.

1. Wanneer wordt geopteerd voor de aanleg van een fietstunnel als oplossing voor de veiligheid van dwarsende fietsers ?
Wat zijn de criteria ?
2. Wie betaalt deze fietstunnels ?
Wat zijn de criteria voor subsidiëring ingeval ge- meentebesturen zelf voor deze aanleg moeten instaan ?
In welke mate wordt er gesubsidieerd ?
3. Hoe worden deze fietstunnels onderhouden ?
Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud ?
Wat is de frequentie van dit onderhoud ?
4. Kan de minister een overzicht geven van de nieuw aangelegde fietstunnels onder gewestwe- gen sedert de start van deze legislatuur ?
Om welke investeringsbedragen en subsidies gaat het telkens ?
5. Welke maatregelen worden genomen voor de veiligheid van de fietsers die gebruikmaken van de fietstunnels ?

Antwoord
1. Deconstructie van een fietstunnel(of-brug)is steeds een relatief dure investering en de beslissing om al dan niet een ongelijkvloerse kruising aan te leggen, hangt af van verschillende factoren, waaronder :
- de wegcategorisering;
- het potentieel belang van de fietsrelatie;
- de grootte van de omrijfactor en het belang van de maaswijdtevergroting door barrièrevorming.
2. Fietstunnels ter hoogte van gewestwegen worden in principe betaald door het Vlaams gewest.
Een fietstunnel wordt beschouwd als een mogelijk onderdeel van de aan te leggen fietsinfrastructuur.
Hiervoor kan dus een beroep worden gedaan op de bestaande subsidiemodules/verdeelsleutels voor de aanleg van fietsvoorzieningen.
Dit betekent dat het Vlaams gewest in voorkomend geval 80 of 100% van de kostprijs betaalt.
Fietstunnels worden ook aangelegd in het kader van andere, ruimere projecten zoals bijvoorbeeld de aanleg van nieuwe ringwegen, waarbij het Vlaams gewest in voorkomend geval de volledige kostprijs betaalt.
3. Het onderhoud van fietstunnels gebeurt door de beheerder van de tunnel. Voor tunnels onder gewestwegen is dit meestal het Vlaams gewest.
In een aantal gevallen gebeurt het onderhoud door de stad of gemeente (bijvoorbeeld de fiets- tunnels onder E17 en A17 in de regio West-Vlaanderen).
De frequentie van het onderhoud wordt dan door de gemeente zelf bepaald.
In het algemeen gebeurt het onderhoud van fietstunnels onder gewestwegen via een onderhoudsbestek "reinigen van tunnels", opgenomen in het onderhoudsprogramma van de afdeling, en wordt in gemiddeld 3 à 4 onderhoudsbeurten jaarlijks voorzien.
De kleinere en minder gebruikte fietstunnels hebben geen afzonderlijk onderhoudscontract.
Het onderhoud hiervan gebeurt via de gewone onderhoudsbestekken (groenonderhoud, netheid, signalisatie, onderhoud wegdek, enz...) van elk district wanneer nodig.
4. Het is niet mogelijk om de uitgegeven bedragen voor fietstunnels afzonderlijk te vermelden, aangezien fietstunnels meestal een integraal on- derdeel zijn van een ruimer project dat in zijn geheel aanbesteed wordt.
Voorbeelden van gerealiseerde projecten of projecten in uitvoering zijn de aangelegde fietstunnels ter hoogte van de N49 in de provincie Oost-Vlaanderen, ter hoogte van de N16 in de provincie Antwerpen, ter hoogte van het knooppunt N21/N26 in Kampenhout-Sas, ter hoogte van de verbinding N34 Oostende (Kennedy–De Bolle) in de provincie West- Vlaanderen en ter hoogte van de R71 in de provincie Limburg.
5. Om de veiligheid te garanderen van de fietsers die gebruik maken van fietstunnels worden onder andere volgende maatregelen genomen.
- Uit het oogpunt van sociale veiligheid wordt een geïsoleerde ligging van een fietstunnel ten opzichte van de bewoonde wereld vermeden.
- Goede openbare verlichting.
- Het vermijden van steile taluds bij tunnelingangen (max. 1 : 1).
- Het vermijden van hoeken (en struiken) waarachter iemand zich kan verschuilen.
- Aandacht besteden aan de overzichtelijkheid van de tunnelingang : bij het inrijden een zo open mogelijk zicht bieden op de overzijde ; een recht tracé heeft dan ook duidelijk de voorkeur op een bochtig.
- De tunnel dient voldoende breed te zijn.
- Voldoende vrije doorrijhoogte : deze bedraagt voor fietsers minimaal 2,50 m.
- Wordt de tunnel intensief gebruikt door fietsers en voetgangers dan is een materiële scheiding tussen beide (bv. een licht hoogteverschil) wenselijk.
- Onvoldoende onderhoud nodigt uit tot vandalisme en versterkt het gevoel van subjectieve onveiligheid. Geregeld onderhoud , het opruimen van (zwerf)vuil, afval en dergelijke, is dan ook noodzakelijk.
- Zorgen voor een verzorgde afwatering (bv. om plassen en het ophopen van vuil te voorkomen).
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2012 09:35:35    Onderwerp: JAARVERSLAG Agentschap Wegen en Verkeer 2010
 Reageren met citaat  

Het jaarverslag van het Agentschap Wegen en Verkeer van 2010 vermeldt wel...:

    "Het Agentschap Wegen en Verkeer heeft in maart 2011 de laatste hand gelegd aan de tweede fietstunnel onder de N16 in Puurs. Daarmee bereikte het project aan de N16, waarbij een gevaarlijke verkeerssituatie werd weggewerkt, een slotpunt. Het gevaarlijke kruispunt van de gewestweg met de Transversaleweg maakte in Puurs plaats voor een ruime ovonde en twee parallelgelegen fietstunnels. Het gevaarlijke punt tussen de A12 en Bornem ging gebukt onder ongevallen met vaak zachte weggebruikers als slachtoffers. Voor fietsers was het bovendien niet mogelijk om de N16 om op een veilige manier te kruisen."


...maar vermeldt niets over de onveilige toestand om dezelfde N16 te kruisen aan de Hoogkamerstraat... Triest
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-10-2012 14:43:57    Onderwerp: Re: JAARVERSLAG Agentschap Wegen en Verkeer 2010
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:

...maar vermeldt niets over de onveilige toestand om dezelfde N16 te kruisen aan de Hoogkamerstraat... Triest

... of aan de Gasthuisstraat/Doornstraat ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 12-12-2012 10:47:24    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het zou nochtans geen overbodige luxe zijn met het toenemende verkeer op de N16. Het valt mij op dat de N16 sedert de opening van de tweede Scheldebrug almaar drukker wordt. Zeker wanneer er een ongeval gebeurd is op de E17 wordt hij gebruikt als alternatieve route. Hoe komt het toch dat Temse weer hopeloos achterblijft?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 09:38:26    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

My Bikeworld biedt ons de kans om een project in te dienen om een toestand fietsvriendelijker te maken. Die kans grijpen we door de fietstunnels voor te stellen onder het kruispunt N16/Hoogkamerstraat, waarvan hier sprake was.

Ons project is ingediend en zelfs goedgekeurd. Het komt er nu op aan om ZO VEEL MOGELIJK STEMMEN te krijgen. Stemmen op ons project doe je als volgt:

  • Ga (surf) ineens naar http://mybikeworld.be/nl/projects/map#/view/41 (<--- of klik op deze link).
  • Je krijgt dan een kadertje te zien met "Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat in Temse".
  • Schuif de inhoud omhoog om alles te kunnen lezen en om te kunnen stemmen (belangrijk!!).
  • Vul uw gegevens in (emailadres, voornaam en naam), vink het vakje "Ik aanvaard ..." aan en druk op STEM.
  • Vergeet niet uw mail na te zien en op de link "Bevestig Je Email Adres" in die mail te klikken! Anders telt uw stem niet!
  • Je hebt nu nog 2 kansen om een stem uit te brengen, maar dan op andere projecten. Dat doe je natuurlijk best niet, om ons project niet te benadelen Knipoog.

Dank u allen voor uw medewerking. Hopelijk worden we verkozen en wie weet, wordt ons project uitgevoerd!




(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 09:42:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Volgens een mail van de Fietsersbond op 4 augustus 2015, was toen de rangschikking van de top 10 projecten als volgt:

  1. Leuven: N26 x E314 Ongelijkgrondse kruising
  2. Heist-op-den-Berg: Veilig fietspad N10
  3. Affligem: Centrum Hekelgem = 1 richting
  4. Antwerpen: Geef de Turnhoutsebaan een fietspad!
  5. Antwerpen: Metamorfose straat naar fietsstraat.
  6. Temse: Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat
  7. Olen: Fiets(O)lenstrade
  8. Hove: Fietsostradebrug
  9. Malle: Doortrekken van suggestiestrook als fietspad
  10. Brussel: Een ander gezicht voor de Wetstraat

Uit de 10 projecten met de meeste publieksstemmen zal immers één winnaar gekozen worden, en voorgesteld aan de beslisende instanties.

Wij stonden met ons project toen op plaats 6.

Vandaag, 10 augustus 2015 in de vroege morgen, zou dit de rangschikking zijn, op voorwaarde natuurlijk dat geen andere projecten ondertussen nog meer stemmen gekregen hebben. Het eerste getal is het aantal publieksstemmen, het tweede getal na het plusteken is het aantal stemmen dat er bijgekomen is sedert 4 augustus 2015:

  1. Leuven: N26 x E314 Ongelijkgrondse kruising - 272 +45
  2. Heist-op-den-Berg: Veilig fietspad N10 - 204 +24
  3. Antwerpen: Geef de Turnhoutsebaan een fietspad! - 192 +71
  4. Temse: Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat - 155 +56
  5. Olen: Fiets(O)lenstrade - 150 +62
  6. Hove: Fietsostradebrug - 100 +28
  7. Affligem: Centrum Hekelgem = 1 richting - 94 +2
  8. Antwerpen: Metamorfose straat naar fietsstraat. - 88 +9
  9. Brussel: Een ander gezicht voor de Wetstraat - 76 +21
  10. Malle: Doortrekken van suggestiestrook als fietspad - 54 +9

We zijn gestegen naar de vierde plaats, maar die wordt nog bedreigd door Olen. Het project van Olen is later ingediend, en het aantal stemmen is veel sterker gestegen dan bij ons.

Het is bijna onmogelijk om in de top drie te dringen, maar in alle geval is de kans kleiner geworden dat we nog uit de top 10 vallen. Het ziet er zeker niet slecht uit Lach Goed zo! Uitroepteken


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 09:47:23    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 14 augustus 2015 rond 7 uur 's morgens, één dag voor het afsluiten van het stemmen, is dit de top 10:

  1. Leuven: N26 x E314 Ongelijkgrondse kruising op- en afritten en fietsbrug - 307
  2. Antwerpen: Geef de Turnhoutsebaan een fietspad - 226
  3. Heist-op-den-Berg: Veilig fietspad N10 - 215
  4. Temse: Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat in Temse - 197
  5. Olen: Fiets(O)lenstrade - 162
  6. Geel: Fietsveiliger Dimpnaplein - 139
  7. Hove: fietsostradebrug - 105
  8. Affligem: Centrum Hekelgem = 1 richting - 94
  9. Antwerpen: Metamorfose straat naar fietsstraat - 94
  10. Brussel: Een ander uitzicht voor de Wetstraat - 83

Een geweldig resultaat Lach Lach Uitroepteken We staan redelijk stevig op de vierde plaats Uitroepteken

Zou een eindsprintje ons toch nog in de top 3 kunnen brengen Knipoog Vraag


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 09:51:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
... Het is bijna onmogelijk om in de top drie te dringen, ...

Dat schreef ik hier ... maar ... het bijna onmogelijke is gebeurd Uitroepteken

We staan op de tweede plaats in de top 10!

Dit is de eindstand op 16 augustus 2015, na het beëindigen van de stemming:

  1. Leuven: N26 x E314 Ongelijkgrondse kruising op- en afritten en fietsbrug - 317
  2. Temse: Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat in Temse - 228
  3. Antwerpen: Geef de Turnhoutsebaan een fietspad - 226
  4. Heist-op-den-Berg: Veilig fietspad N10 - 216
  5. Olen: Fiets(O)lenstrade - 162
  6. Geel: Fietsveiliger Dimpnaplein - 153
  7. Hove: fietsostradebrug - 105
  8. Antwerpen: Metamorfose straat naar fietsstraat - 96
  9. Affligem: Centrum Hekelgem = 1 richting - 94
  10. Gent: Fietsersbrug tussen Destelbergen en Gentbrugge - 72

Het was een spannende, maar een sterke sprint Lach Uitroepteken

Nu maar hopen dat ons project verkozen wordt door de professionele jury ...

Hieronder volgen beeldbewijzen van de behaalde stemmen van de top 4. Op elke afbeelding kun je klikken om te vergroten.

Ons eigen resultaat van Temse:


Er was een saboteur in het spel, om stemmen van ons project af te leiden. Ter hoogte van de parkeerplaats van het OCMW was nog een "project" gestart met de naam "Temse - Fietstunnel op kruispunt N16". Zoals blijkt uit onderstaand beeld, is die er toch in geslaagd om 19 stemmen van ons project af te leiden (ons project staat links daarvan, op het kruispunt van de gewestweg N16 met de Hoogkamerstraat). Toch is de sabotage mislukt Knipoog.


De derde plaats is nu voor Antwerpen met een fietspad op de Turnhoutsebaan.


Heist-op-den-berg heeft de vierde plaats met een veilig fietspad langs de N10.


De eerste plaats van Leuven was ongenaakbaar. Ze hebben een zeer ambitieus project, met vier fietstunnels en twee fietsbruggen.


Evenals Temse kreeg ook Leuven te maken met een saboteur die stemmen van hun project trachtte af te leiden met een gelijkaardig genoemd project vlakbij. Maar hier zijn slechts twee stemmen verkeerd beland.


We zijn zeer dankbaar voor elke stem Lach Lach Uitroepteken


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 09:54:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op de website van de Fietsersbond staat de top 10 van Vlaanderen in de onjuiste volgorde:
Citaat:
1. Leuven: N26 x E314 Ongelijkgrondse kruising op- en afritten en fietsbrug
2. Antwerpen Borgerhout: Geef de Turnhoutsebaan een fietspad!
3. Heist-op-den-Berg: Veilig fietspad N10
4. Temse Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat in Temse
5. Olen Fiets(O)lenstrade
6. Geel Fietsveiliger Dimpnaplein
7. Hove Fietsostradebrug
8. Affligem Centrum Hekelgem = 1 richting
9. Antwerpen Borgerhout Metamorfose straat naar fietsstraat
10. Gentbrugge Fietsersbrug tussen Destelbergen en Gentbrugge

De enige juiste volgorde vind je hierboven! Ik heb dit gemeld op hun Facebookpagina. Benieuwd of ze het nog zullen aanpassen Knipoog ...

De drie winnaars (één per gewest) zullen bekend gemaakt worden op 20 september 2015 tijdens de Autovrije Zondag in Brussel. Hun project wordt dan voorgesteld met een 3D-visualisatie.


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 09:58:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De rangschikking van de top 10 van Vlaanderen op de website van de Fietsersbond is deze avond al aangepast. Maar ook onze rangschikking was toch niet helemaal juist! Er heeft namelijk nog een project een stevige eindsprint genomen, en is daardoor uit het niets nog op de vijfde plaats beland!

Toch staat er nog altijd een fout in de rangschikking op de website van de Fietsersbond: plaats 9 en 10 zijn omgewisseld.

Dit is de enige juiste uiteindelijke rangschikking:

  1. Leuven: N26 x E314 Ongelijkgrondse kruising op- en afritten en fietsbrug - 317
  2. Temse: Fietstunnels onder de N16 en de Hoogkamerstraat in Temse - 228
  3. Antwerpen: Geef de Turnhoutsebaan een fietspad - 226
  4. Heist-op-den-Berg: Veilig fietspad N10 - 216
  5. Antwerpen: Velo's op universitaire campussen Antwerpen - 192
  6. Olen: Fiets(O)lenstrade - 162
  7. Geel: Fietsveiliger Dimpnaplein - 153
  8. Hove: fietsostradebrug - 105
  9. Antwerpen: Metamorfose straat naar fietsstraat - 96
  10. Affligem: Centrum Hekelgem = 1 richting - 94

Gent valt er dus onderaan af!


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 10:00:14    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het resultaat is bekend. Ons project is jammer genoeg niet weerhouden Triest.

In Vlaanderen is Leuven de winnaar geworden met een project dat een oplossing biedt voor een berucht "zwart punt" aan de E314 in Herent. Het omvat vier fietstunnels en twee fietsbruggen! Meer details vind je op de website van de Fietsersbond. Leuven had op dit project ook de meeste stemmen verzameld.

Ons project is zelfs niet weerhouden bij de top drie. Het aantal stemmen was dus niet zo belangrijk: het volstond bij de eerste tien te zijn. Je kunt hierover alles lezen in het persdossier van MyBikeworld (klik om te vergroten):



We zijn toch in de belangstelling gekomen met ons project. Het hoge aantal stemmen in Temse bewijst dat fietsers veiliger willen oversteken aan het kruispunt N16/Hoogkamerstraat.

Volgende keer beter Lach Uitroepteken


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-12-2017 10:01:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Iedereen die een stem heeft uitgebracht op MyBikeworld heeft nu een mail ontvangen in drie talen met de winnaars. Eén zinnetje uit die mail is hoopgevend:
Citaat:
Ook de overige projecten proberen we op te volgen, zodat er zo veel mogelijk worden uitgevoerd.

Meedoen was misschien belangrijker dan winnen, wie weet.


(Aanpassing op 28-12-2017: Verplaatst van 'Fietsbrug over de N16' naar hier.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - N16 (gewestweg)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005