Het is nu 11-06-2025 20:14:21
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

verbinding Temse - Antwerpen

-> Verhaal Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren

Auteur   Bericht 

joeri

Bericht Geplaatst: 29-06-2011 10:29:28    Onderwerp: verbinding Temse - Antwerpen
 Reageren met citaat  

Al jaren probeer ik de burgemeester van Bazel en Kruibeke te bereiken via email met de vraag wanneer er eindelijk een fietsvriendelijke verbinding komt tussen Rupelmonde en Kruibeke (waar ik de overzet neem), en zonder resultaat. Geen antwoord ! Bedankt meneer Denert ! ! !

Het zou zo'n onwaarschijnlijke verbetering zijn om veilig en comfortabel (en autovrij als het even kan) te kunnen fietsen naar Antwerpen...

wanneer mogen we eindelijk rekenen op deze belangrijke verbinding?

Joeri
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Trobken

Site Admin

Bericht Geplaatst: 29-06-2011 11:33:32    Onderwerp: Re: verbinding Temse - Antwerpen
 Reageren met citaat  

joeri schreef:
Al jaren probeer ik de burgemeester van Bazel en Kruibeke te bereiken via email met de vraag wanneer er eindelijk een fietsvriendelijke verbinding komt tussen Rupelmonde en Kruibeke (waar ik de overzet neem), en zonder resultaat. Geen antwoord ! Bedankt meneer Denert ! ! !

Het zou zo'n onwaarschijnlijke verbetering zijn om veilig en comfortabel (en autovrij als het even kan) te kunnen fietsen naar Antwerpen...

wanneer mogen we eindelijk rekenen op deze belangrijke verbinding?

Joeri

Inderdaad, ik werk ook in Antwerpen en van Temse naar Antwerpen en vice versa is geen pretje.

Van Temse tot Bazel is 't fietspad inmiddels best ok.
Ter hoogte van Bazel is 't gemend verkeer en erg hobbelachtig, brede voegen en auto's die je al eens opzij duwen of met veel machtsvertoon en brullende motoren je voorbij steken (zone 30!).
Tussen Bazel en Kruibeke zijn er momenteel werken, erg oncomfortabel en gevaarlijk want ook hier dringen de auto's je de kant in.
In het centrum rijden auto's niet zelden over het verhoogde fietspad omdat ze door het rood rijden en auto's van de andere kant reeds de -beurtelings te nemen- straat komen doorrijden.
Bovendien zijn er ter hoogte van de bushokjes gevaarlijke en korte -haast 90°-bochten te nemen!
Ter hoogte van het Argex-bedrijf en net er voorbij ligt er constant veel steengruis en rijden de auto's ook constant over het fietspad in de bocht.
Nochtans is deze bocht ruim genoeg en onnodig te nemen door te rijden over het fietspad.

Een alternatief voor de fietser is te fietsen tussen het gebied autosnelwegE17 en de weg Temse-Kruibeke via de kleiput van de Argex en de Pismolenstraat die echter ook erg hobbelig ligt.

Berichten van afgelopen:   

-> Verhaal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren