|
Nieuwe ontsluitingsweg Havenbedrijf |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 23-06-2011 17:55:08 Onderwerp: |
|
|
|
|
We hebben een fietsrotonde Een unicum in België Kom dat zien, kom dat zien
Maar een rotonde moet wel reglementair gesignaleerd worden volgens Artikel 2.39 van de Wegcode :
Citaat: |
2.39. "Rotonde" : weg waarop het verkeer in één richting geschiedt rond een aangelegd middeneiland en gesignaleerd met verkeersborden D5 en waarvan de toegangswegen voorzien zijn van verkeersborden B1 of B5.
D5 B1 B5 |
Hier is dat in orde, ...
... maar hier ontbreekt nog steeds het verkeersbord B1 ...
... en hier ook.
Reglementair moet op volgende wijze gefietst worden, als je van onder de brug naar de fietstunnel rijdt:
Ik vraag mij af wie dat zo zal doen, en of dat wel doenbaar is met langere fietsen (tandem, bakfiets, ...) of met fietscombinaties (fietskar, aanhangfietsje, ...)? Ik wil wel eens zien hoe onze webmaster met zijn "groot machien" hier de bocht neemt Bij gelegenheid kom ik zelf in alle geval eens proberen met de tandem . Verslag hiervan volgt dus nog wel.
En als je van de ontsluitingsweg komt, en naar de fietstunnel wil? Moet je dan rijden zoals de bussen van De Lijn aan de rotonde van de Kasteelstraat, als volgt?
De haarspeldbocht van 180° is immers reglementair onmogelijk te nemen, met geen enkele fiets! Met een eenwieler zou het nog lukken, maar dat is geen fiets.
Ik denk dat het de moeite waard zal zijn, om op een zonnige zondagnamiddag hier eens een filmpje te komen opnemen .
(Aanpassingen: haarspeldbocht is toch 180° ... ?)
(Aanpassing op 06-11-2012: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-12-2017 09:38:21; in totaal 5 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
steven
|
|
|
|
|
Geplaatst: 23-06-2011 19:07:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
Tijd om Man Bijt Hond eens te bellen, denk ik.... |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 26-06-2011 20:52:09 Onderwerp: |
|
|
|
|
Dit tart gewoon alle verbeelding! Ik heb het filmpje op mijn Facebook gezet, als er nog nieuwe versies komen, laat het mij weten. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|