Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 04-03-2009 13:03:36 Onderwerp: Verdwenen fietspadmarkering over de N16
De fietspadmarkering om de N16 over te steken is niet meer aangebracht na het wegwerken van dit zwart punt, begin 2008. Zeer fietsonvriendelijk, gevaarlijk en bovendien kan dit de overstekende fietsers juridisch in het gedrang brengen! Waarom geen fietspadmarkering meer aangebracht wordt, kun je lezen onder het gedeelte Wetgeving in dit forum, doch dat wil niet zeggen dat we er akkoord mee gaan.
In vergelijking met de fietsers worden de automobilisten meer verwend:
Met de herinichting hebben de automobilisten een conflictvrije linksafslag gekregen. Ik had ook een conflictvrije oversteek voor fietsers en voetgangers gevraagd ...
Citaat:
Van: "Debby Vermeiren"
Aan: "Jozef Van Breuseghem"
Onderwerp: Re: Kruispunt Doornstraat - N16 in Temse
Datum: zondag 23 december 2007 10:18
Beste Jozef,
Aan uw opmerking zal een oplossing worden geboden, aangezien in de lichtenregeling een voorstart voor fietsers wordt geïntegreerd. Dit houdt in dat de fietsers enkele seconden vroeger groen hebben, dan het autoverkeer en dus veiliger kunnen vertrekken. Een aparte fase in de lichtenregeling voor fietsers bleek niet haalbaar, omdat hierdoor de cyclustijd met minstens 120 seconden verlengd zou worden. Dit zou een vlotte doorstroming op de N16 in het gedrang brengen.
Ik hoop u met deze informatie van dienst te zijn.
Een warme kerst & een gelukkig nieuwjaar,
Debby Vermeiren
Op 19-dec-07, om 08:25 heeft Jozef Van Breuseghem het volgende
geschreven:
Geachte mevrouw schepen,
Beste Debby,
In de krant lees ik dat begin volgend jaar het kruispunt van de N16 met de Doornstraat wordt heraangelegd, en dat daarbij onder andere de regeling van de lichten wordt aangepast, zodat een conflictvrije linksafbeweging mogelijk wordt.
Dat is goed nieuws voor de automobilisten, maar hopelijk wordt er ook iets aan de regeling van de lichten gedaan voor een conflictvrije oversteek van de N16 voor de fietsers. Nu wordt het immers groen licht voor de auto's komende uit de Gasthuisstraat of de Doornstraat even vooraleer het ook groen licht wordt voor de fietsers die de N16 willen oversteken. De auto's kunnen dus vertrekken voor de fietsers met alle mogelijke gevaarlijke ontmoetingen als gevolg.
Daarom vertrekken trouwens de meeste fietsers reeds zo gauw de auto's op de N16 stil staan voor het rode licht (terwijl het nog rood is voor de fietsers) om aan de overkant van de N16 te kunnen zijn vooraleer de auto's uit de Doornstraat en de Gasthuisstraat hen kunnen "bereiken". Echt reglementair is dat niet, maar wel veel veiliger...
Het kan toch niet als normaal beschouwd worden, dat een overtreding van de wegcode veiliger is dan de wegcode te volgen.
Wanneer het nu even groen licht wordt voor de fietsers (en voetgangers) alleen, terwijl het rood blijft voor alle autoverkeer, dan is deze gevaarlijke situatie meteen opgelost. Dat hoeft zelfs niet bij elke lichtwisseling te gebeuren: fietsers en voetgangers zullen wel op het knopje drukken, zodat het enkel even groen wordt voor hen alleen als er fietsers of voetgangers zijn die willen oversteken.
Met vriendelijke groeten,
Jozef Van Breuseghem
Oscar Van Durmelaan 6
B-9140 Temse (Belgium)
Uiteindelijk is de voorstart voor fietsers niet enkele seconden, maar juist geteld één seconde. Dit kan perfect gecontroleerd worden met dit filmpje:
Veel beloven maar weinig geven ...
Het resultaat is dat de politie van Temse aan deze "veilige" fietsoversteekplaats steeds het verkeer moet komen regelen tijdens de schooldrukte. Toch niet uit schrik dat er een ongeval zou gebeuren zeker, waaruit zou kunnen blijken dat deze fietsoversteek verre van veilig is? Is na het wegwerken van dit zwart punt dit kruispunt dan toch niet veiliger geworden, dat het nu nog steeds niet zonder politiebewaking gaat?
(Aanpassing op 30-11-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-11-2015 19:09:11; in totaal 2 keer bewerkt
Er worden beloftes gedaan. Volgende mail heb ik (en André) ontvangen:
Citaat:
Van: "Debby Vermeiren"
Aan: "andré verheyen"; "Jozef Van Breuseghem"
Onderwerp: Fietsoversteek N16 - Gasthuisstraat/Doornstraat
Datum: woensdag 29 april 2009 14:37
Beste heren,
Ter info stuur ik jullie in bijlage het korte verslag van onze
opmerkingen bij de voorlopige oplevering van de 2 TV3V-projecten:
N16 - Hoogkamerstraat
N16 - Gasthuisstraat/Doornstraat
Zoals u ziet gaan ze de oversteekplaats voor fietsers aflijnen met
streeplijnen. Alle wegmarkeringen zullen aangebracht worden in
duurzaam materiaal, nl. thermoplast. Afhankelijk van de
weersomstandigheden zal het werk ten laatste volgende week (week 19)
uitgevoerd worden.
Ik hoop jullie hiermee van dienst te zijn.
Met vriendelijke groeten,
Debby Vermeiren
en hier is dat "verslag" (klik om te vergroten):
Vandaag (donderdag 30 april) zijn de wegmarkeringen aan dit kruispunt aangebracht met thermoplast. Alles is gedaan ... behalve de fietsoversteekplaats ...
Ik weet dat we nog niet aan het einde van week 19 (volgende week) zijn, en ook de bordjes B1 (omgekeerde driehoek) zijn nog niet vervangen door bordjes B5 (stopteken). Maar ik denk toch dat het heel wat moeite zal kosten, om die firma er van te overtuigen dat ze met al hun materiaal nog speciaal moeten terug komen om enkel die streepjes voor de fietsoversteekplaats aan te brengen!
Ik oefen nog wat geduld tot het einde van volgende week, maar ik vrees dat we ons weer mogen verwachten aan uitvluchten en vertragingsmanoeuvres.
(Aanpassing op 30-11-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 06-06-2017: Betere vergroting van de afbeelding.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 06-06-2017 10:01:56; in totaal 3 keer bewerkt
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 10-05-2009 15:24:34 Onderwerp: ... maakt schuld.
Week 19 is voorbij, en zoals te verwachten was is de beloofde fietspadmarkering NIET aangebracht. Ook de verkeersbordjes zijn nog niet aangepast, maar dat is een detail in vergelijking met dat fietspad.
Benieuwd wat nu weer de reden zal zijn ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 21-05-2009 09:12:07 Onderwerp: Hier kan het wel
Verwijzend naar het omstreden "Geïllustreerd Reglement voor de Wegbeheerder" brengt het gewest voortaan geen fietspadmarkering meer aan over zijn voorrangswegen (zie ook http://ft.bbforum.be/waarom_geen_fietspadmarkering_over_voorrangswegen_-t80.html).
Doch op het nieuw ingericht kruispunt in Bornem van het Sas met de N16 is (gelukkig) toch wel een fietspadmarkering aangebracht over de N16, nochtans dezelfde voorrangsweg van het gewest als aan het kruispunt Doornstraat/Gasthuisstraat in Temse.
Die fietsoversteekplaats in Temse is nochtans veel drukker en gevaarlijker dan deze in Bornem. Hoe zou men dit bij het gewest op een zinnige manier kunnen verklaren met hun "Geïllustreerd Reglement voor de Wegbeheerder" in handen?
Tussen haakjes: ook aan deze fietsoversteekplaats aan het Sas schort wel één en ander. Zo staan er bijvoorbeeld voetgangerslichten bij de fietsoversteekplaats (zonder zebrapad), en is er langs de rechterkant van de fietsoversteekplaats aan deze kant van de N16 (foto) geen fietslicht geplaatst. Misschien verwacht men niet dat er van deze kant fietsers zullen oversteken, maar er is niets dat dit verbiedt. Doch over deze details gaan we het hier niet hebben, het gaat hier over de fietspadmarkering!
(Aanpassing op 30-11-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-11-2015 19:13:01; in totaal 2 keer bewerkt
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 03-06-2009 19:44:03 Onderwerp: De redenering van het gewest
Volgens het Agentschap Wegen en Verkeer is de fietspadmarkering aan het Sas in Bornem niet correct aangebracht door Waterwegen en Zeekanaal onder invloed van de tijdsdruk. Het zal dus "aangepast" worden ...
De mensen van het Agentschap Wegen en Verkeer interpreteren de wegcode op een eigenaardige wijze. Zelfs hun administrateur-generaal ir. Chris Caestecker heeft een speciale manier van redeneren. Van een ingenieur zou ik toch een zeer logische en doordachte redenering verwachten ...
In een mail aan de dienst mobiliteit van Temse verklaart deze mens in een paragraaf het volgende :
Citaat:
De reden om geen fietspadmarkeringen aan te brengen is dat volgens de wegcode fietsers tussen de onderbroken streeplijnen steeds voorrang hebben.
Dat is een pertinente onwaarheid, een dikke leugen zelfs, zoals reeds uitvoering verklaard in het topic http://ft.bbforum.be/waarom_geen_fietspadmarkering_over_voorrangswegen_-t80.html op dit forum.
De bevelen van een bevoegd persoon, verkeerslichten en verkeerstekens - in die volgorde - gaan volgens artikel 6 van de wegcode boven de verkeersregel van artikel 12.4bis, waardoor aan fietsers op een fietspad voorrang moet verleend worden.
Als een politieagent zegt dat je moet stoppen, heb je geen voorrang meer op het fietspad.
Als het verkeerslicht op rood staat, heb je ook geen voorrang meer op het fietspad.
Als het verkeerslicht niet werkt en er staat een omgekeerde driehoek of een stopbord, heb je ook geen voorrang meer op het fietspad.
Enkel in alle andere gevallen heeft een fietser voorrang op een fietspad. Dat is dus heel wat anders dan "steeds".
De mail gaat dan verder als volgt :
Citaat:
Als de verkeerslichten uitvallen geldt de vaste signalisatie voor de voorrangsweg en dan hebben de voertuigen daarop voorrang. Dan is er tegenstrijdigheid tussen de vaste voorrangssignalisatie en de voorrangsmarkering voor de dwarsende fietsers. Bij een ongeval kan de wegbeheerder verantwoordelijk gesteld worden.
Waar is de tegenstrijdigheid tussen de voorrang van de voertuigen op de voorrangsweg, en de vaste signalisatie die zegt dat overstekende fietsers geen voorrang hebben? En waarom spreekt ir. Chris Caestecker van een "voorrangsmarkering" als het over een fietspad gaat? Een "voorrangsmarkering" bestaat zelfs niet in de wegcode!
Maar als toppunt van logische uitleg wordt deze paragraaf afgesloten als volgt :
Citaat:
Een 'omgekeerd driehoekje' voor de fietsersoversteek met dubbele streeplijn maakt de verwarring alleen nog groter.
Nou breekt mijn klomp! Het is juist dat 'omgekeerd driehoekje' dat de voorrang van fietsers ondubbelzinnig opheft als het fietspad een voorrangsweg oversteekt! Als dit 'omgekeerd driehoekje' in tegenstrijd zou zijn met de "voorrangsmarkering" van het fietspad, is het rode licht dan ook niet in tegenstrijd met de "voorrangsmarkering" van het fietspad, volgens dezelfde scheve redenering?
Is dat wat men noemt "een zinnige uitleg" bij het Agentschap Wegen en Verkeer? En dat wordt zo maar verstuurd zonder dat ze zelf beschaamd worden! Zo lang men dergelijke fratsen verkoopt op het Agentschap Wegen en Verkeer, moeten we op geen degelijke verkeerssignalisatie rekenen! Ze moeten daar eerst zelf de wegcode leren! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 01-09-2010 12:31:50 Onderwerp: Eindelijk steun van de Fietsersbond
De Fietsersbond vestigt eindelijk ook de aandacht op het niet meer aanbrengen van wegmarkeringen voor fietsers wanneer die een voorrangsweg moeten oversteken. Om aan te tonen hoe onveilig dergelijke oversteekplaatsen nu geworden zijn heb ik nog maar eens een filmpje gemaakt aan het kruispunt N16-Doornstraat-Gasthuisstraat, op 1 september 2010 - de eerste schooldag - van 7u53 tot 8u12. De tijd dat het groen licht was voor het verkeer op de N16 heb ik natuurlijk grotendeels weggelaten. Van de 19 minuten resten er bijgevolg nog 8 minuten film.
Let vooral op de volgende momenten:
Op 2min 32sec: Een assertieve fietser, die nog juist voor oranje door groen rijdt en een verontwaardigde automobilist terecht wijst.
Op 2min 55sec: Een doorvlammende automobilist, die onmogelijk kon zien of er geen fietser van achter de vrachtwagen kon komen.
Op 5min 28sec: Bloedstollende beelden met een vrachtwagen waarvan de bestuurder waarschijnlijk denkt dat het licht op rood staat voor fietsers en hen tot op het zebrapad duwt ...
Op 5min 56sec: Een gehaaste automobilist vanuit de Gasthuisstraat, die de fietser vanuit de Doornstraat niet zag aankomen van achter een andere auto ...
Ik ben er zeker van, dat sommige automobilisten nu extra voorzichtig waren, omdat ze konden zien dat er gefilmd werd, vooral diegenen die uit de Doornstraat kwamen ... Behalve die vrachtwagenchauffeur dan.
En dit zijn normaal gesproken de automobilisten die dagelijks op de baan zijn. Dat geeft te denken hoe het er op een weekend aan toe kan gaan als een ander soort weggebruikers op pad is. Dat is waarschijnlijk ook nog wel eens een filmpje waard.
We kunnen volgende besluiten trekken:
Het wordt 1 seconde vroeger groen voor fietsers dan voor automobilisten, maar deze seconde "voorstart" voor de fietsers stelt niets voor.
Het voetgangerslicht wordt enkel groen als op het knopje gedrukt wordt, waardoor sommige automobilisten denken dat het ook rood is voor fietsers.
Het is voor fietsers vooral gevaarlijk om over te steken als ze pas komen aanrijden als het licht voor fietsers al op groen staat.
Nadat het rood geworden is voor overstekende fietsers en vooral voor voetgangers, wordt het snel groen voor het verkeer op de N16.
Met het wegwerken van dit "zwart punt" voor automobilisten is er voor de fietsers een zwart punt bijgekomen . _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 30-01-2019 19:15:03 Onderwerp:
Er is op dit forum al heel wat geschreven over de verdwenen fietspadmarkeringen over voorrangswegen, ook die op dit kruispunt van de N16 met de Doornstraat en de Gasthuisstraat. Er is eveneens al heel wat geschreven over de fietsgevaarlijke lichtenregeling op dit kruispunt. De redenen waarom dit zo gedaan is staan daarbij telkens duidelijk verklaard. Dat is nu eenmaal de werkwijze van het Agentschap Wegen en Verkeer die, jammer genoeg, niet zo erg bekommerd blijken om de veiligheid van fietsers. AWV interpreteert desnoods het verkeersreglement op een zeer twijfelachtige wijze, wijzigt desnoods de verkeersregels, of vindt desnoods zelfs nieuwe verkeersregels uit met een dienstorder!
En daar komt AWV allemaal mee weg.
Op de zitting van de gemeenteraad van maandag 28 januari 2019 werd een vraag gesteld over deze fietsoversteekplaats door Anne-Marie Muyshondt van het Vlaams Belang. De bedoeling was goed, maar aan haar uitleg was heel duidelijk te horen dat ze niet in het minst op de hoogte was van de hele geschiedenis van de verkeerswetgeving, noch van de werkwijze van AWV. Zonder deze kennis zal niemand het ooit kunnen halen tegen AWV en zal het altijd vechten blijven tegen de bierkaai ...
Binnenkort zit onze mobiliteitsdienst samen met AWV om vele zaken te bespreken, waaronder dit kruispunt. Is onze dienst mobiliteit op de hoogte van deze hele verkeersgeschiedenis om AWV het hoofd te kunnen bieden? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 31-01-2019 10:33:00 Onderwerp:
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Op de zitting van de gemeenteraad van maandag 28 januari 2019 werd een vraag gesteld over deze fietsoversteekplaats door Anne-Marie Muyshondt van het Vlaams Belang. ...
Wat ik gisteren hierboven schreef staat vandaag, donderdag 31 januari 2019, in Het Nieuwsblad:
Het aanbrengen van "speciale plakkaten" zijn allemaal lapmiddelen die niets opbrengen. Het zou daarentegen al heel veel helpen als AWV eens de regels van het verkeersreglement zou volgen en toepassen zoals ze bedoeld zijn en zoals ze beschreven staan!
Verder zou het uiteraard heel wat beter zijn als deze oversteek voor fietsers echt conflictvrij zou gemaakt worden, zoals ik dat in december 2007 gevraagd heb tijdens de herinrichting van dit kruispunt. Maar dat ...
Citaat:
... bleek niet haalbaar, omdat hierdoor de cyclustijd met minstens 120 seconden verlengd zou worden. Dit zou een vlotte doorstroming op de N16 in het gedrang brengen.
De veiligheid van fietsers is immers geen prioriteit, de "vlotte autodoorstroming" wel ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 11-05-2019 09:52:24 Onderwerp:
Er zou nu toch een aparte groenlichtfase kunnen komen om fietsers en voetgangers de N16 conflictvrij te laten oversteken op dit kruispunt. Dat is gezegd op het overleg met de mobiliteitsdienst op 6 mei 2019. Hiermee zou gelijktijdig het voorrangsprobleem voor fietsers opgelost worden.
Aan het kruispunt van de N16 met de Hoogkamerstraat zou dit opgelost worden bij de aanleg van het fietspad in de Hoogkamerstraat. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 26-08-2019 18:06:49 Onderwerp:
Na wat politieke discussie wordt er nu toch gewerkt aan de verkeerslichten op het kruispunt van de N16 met de Doornstraat en de Gasthuisstraat. Het zal fietsers vooral plezier doen, dat er eindelijk fietsverkeerslichtjes op ooghoogte aangebracht worden , aan de kant van de Gasthuisstraat ...
... en aan de kant van de Doornstraat.
Voorlopig werken ze nog niet, maar eindelijk zullen fietsers daar niet meer met het hoofd achterover naar de lucht moeten staren, tot ze kramp krijgen in de nek, om te zien of het verkeerslicht voor hen op groen komt.
Er worden bijkomend nog meer graaf- en andere werken verricht op dit kruispunt. Die zullen ook wel tot iets dienen. Zo is het fietspad in de Doornstraat over de hele breedte open weer dicht gelegd. Hopelijk wordt dat binnenkort weer geen kuil erbij.
Langs het fietspad van de N16 richting Hoogkamerstraat liggen meerdere elektriciteitskabels, en een honderdtal meter van het kruispunt lijkt een sleuf in het fietspad dichtgemaakt. Dat zou natuurlijk ook een gewone scheur in het beton kunnen zijn.
In het fietspad aan de overkant van de N16, dus in de richting van het kruispunt, is een bredere sleuf gemaakt en nogal nonchalant dicht gesmeten met grove beton. Daar is even een voelbare schoonheidsfout in het vlak fietspad!
In de rijbaan worden eveneens nieuwe of bijkomende sleuven gemaakt, om lussen in te leggen die waarschijnlijk de verkeerslichten zullen aansturen. Zo ligt er een nieuwe lus in de Gasthuisstraat, juist voorbij de bushalte aan het kerkhof.
Ook nabij de verkeerslichten is een nieuwe lus in de rijbaan van de Gasthuisstraat verwerkt, maar daarvan heb ik geen foto.
Zouden fietsers nu ook de reeds lang gevraagde, en toen onmogelijke aparte groenfase kunnen krijgen, om de N16 op een veilige wijze te kunnen oversteken? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 28-08-2019 07:40:53 Onderwerp:
Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Zouden fietsers nu ook de reeds lang gevraagde, en toen onmogelijke aparte groenfase kunnen krijgen, om de N16 op een veilige wijze te kunnen oversteken?
Volgens dit krantenartikel uit Het Nieuwsblad van woensdag 28 augustus 2019 zal dat er nu toch van komen (klik om te vergroten).
Anders dan in het artikel staat, zijn de werken al vroeger bezig. Dit conflictvrij kruispunt heb ik in 2007 reeds gevraagd, dus zelfs vóór de oprichting van onze Fietsersbondafdeling! Maar dat was toen (letterlijk) "niet haalbaar, omdat hierdoor de cyclustijd met minstens 120 seconden verlengd zou worden. Dit zou een vlotte doorstroming op de N16 in het gedrang brengen."
Eerst moesten er natuurlijk enkele zware ongevallen gebeuren, zoals gewoonlijk. Maar nu het verkeer nog wat drukker geworden is — en de "vlotte (auto)doorstroming" bijna altijd in het gedrang gebracht wordt — beginnen de wegbeheerders een beetje beter na te denken.
Hopelijk wordt dit kruispunt nu echt conflictvrij voor overstekende fietsers en voetgangers. Dat kan alleen als het verkeerslicht op rood blijft staan voor het verkeer op de rijbaan dat afslaat naar Sint-Niklaas, en dat zowel in de Gasthuisstraat als in de Doornstraat, terwijl het verkeerslicht op groen staat voor overstekende fietsers en voetgangers. Daartoe zullen waarschijnlijk verkeerslichten moeten aangebracht worden boven de voorsorteerstroken in de Gasthuisstraat en de Doornstraat. De regeling van de verkeerslichten zal immers verschillend moeten zijn voor elke voorsorteerstrook. In de Gasthuisstraat mag het verkeerslicht eveneens groen zijn voor het gemotoriseerd verkeer dat rechtdoor rijdt of afslaat richting Bornem, als fietsers en voetgangers groen licht hebben om de N16 over te steken. Hetzelfde geldt voor de Doornstraat, maar daar zal een herschikking nodig zijn van de voorsorteerstroken. Nu is de rechtse voorsorteerstrook voor wie rechtdoor rijdt of afslaat naar Sint-Niklaas, de linkse voor wie afslaat naar Bornem. Om een conflictvrije regeling te kunnen toepassen, zou de rechtse voorsorteerstrook enkel mogen kunnen gebruikt worden voor wie afslaat naar Sint-Niklaas, en de linkse voor wie rechtdoor rijdt of afslaat naar Bornem. Voor deze linkse strook mag het verkeerslicht dan eveneens op groen staan, als fietsers en voetgangers groen licht hebben.
Dat alles zullen we dus pas zien als alles afgewerkt is, midden september volgens het krantenbericht. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 28-08-2019 15:32:14; in totaal 2 keer bewerkt
Geplaatst: 28-08-2019 09:01:35 Onderwerp: Blijven de voetgangerslichten op rood staan?
Dat is inderdaad goed nieuws. Dus de rode voetgangerslichten kunnen ook geen verwarring meer veroorzaken, omdat de automobilisten op de momenten dat fietsers groen hebben niet mogen afslaan? Langs de andere kant: aan de Hoogkamerstraat bestaat er al zo'n regeling en ook daar kom ik soms gevaarlijke situaties tegen omdat de afslaande automobilisten denken dat ik geen groen meer heb, precies vanwege dat rode voetgangerslicht. Of gaan ze de twee volledig scheiden en de auto's pas groen geven als de fietsgangers alweer rood licht hebben? Dan gaan we daar wel héél lang moeten wachten als fietser.
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6209 Woonplaats: Temse
Geplaatst: 28-08-2019 10:52:31 Onderwerp:
Over wat er met de fietsverkeerslichten gaat gebeuren op het kruispunt van de N16 met de Hoogkamerstraat, staat hier op dit forum meer uitleg. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
Pagina 1 van 3
Ga naar pagina 1, 2, 3Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur