Het is nu 26-11-2024 06:13:24
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Nieuwe ontsluitingsweg Havenbedrijf

    -> Schelde en Durme Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-03-2011 20:50:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op de ontsluitingsweg is het fietspad reeds aangelegd op de viaduct over de Kasteelstraat!



En zo ziet het dal naar de fietstunnel er uit langs de kant van het park:



Dit is de kant van de spoorweg:



Vooraan op de foto zal het fietspad op de ontsluitingsweg samenkomen met het pad uit de fietstunnel, met een haarspeldbocht van 180°.

(Aanpassing op 25-06-2011: Haarspeldbocht = 180°)
(Aanpassing op 23-03-2014: Verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 15:27:29; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-03-2011 14:05:22    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de Streekkrant van woensdag 16 maart 2011 (klik om te vergroten):



Ik lees nu dat langs de ontsluitingsweg geen fietspad komt, maar een fiets- en voetpad ... Dat zouden we dan moeten merken aan de verkeersborden Knipoog .

(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 15:29:16; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 18-03-2011 08:11:02    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik hoop dat ze het toch wat vooruit doen gaan met de inrichting van het stationsplein. Je kan al goed zien waar de vrachtwagens gaan uitkomen, en dat gaat gevaarlijke toestanden geven als er verder geen aanpassingen gebeuren. Het is er nu al erg verwarrend, ik ondervind dat met het toegenomen vrachtverkeer vanwege de werken aan de viaduct er meer conflictsituaties zijn dan vroeger.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 22-03-2011 08:21:21    Onderwerp: Nieuw fietspad langs ontsluitingsweg
 Reageren met citaat  

Nog een fotootje gemaakt, toen ik aan het station was... (halfweg maart 2011)



(Aanpassing op 18-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-04-2011 18:03:26    Onderwerp: De schaamte voorbij?
 Reageren met citaat  

Op 29 maart 2011 op editietemse en op 30 maart 2011 in Het Nieuwsblad stond volgend artikel:
Citaat:
Ontsluitingsweg wordt wellicht opengesteld in mei.

Temse - ...
‘Met de gemeente Temse werden afspraken gemaakt om de veiligheid en het sociaal veiligheidsgevoel in de fietstunnel te verhogen’, aldus ingenieur Wim Dauwe van Waterwegen & Zeekanaal (W&Z) ‘Zowel in de tunnel als in de toegangsbochten wordt verlichting voorzien en worden er bijkomende spiegels geïnstalleerd. De gemeente pleegt hierover overleg met de Fietsersbond.’ De gemeente staat ook in voor het plaatsen van signalisatieborden langs de ontsluitingsweg.
W&Z zorgt voor de belijning op de ontsluitingsweg en de toegangswegen naar de fietstunnel. ‘Op het fietspad en in de tunnel zal een doorlopende witte lijn worden aangebracht met bewegwijzeringspijlen’, weet Dauwe.
...

De ontsluitingsweg richting stationsplein met rechts het Scheldepark en links de fietserstunnel

Nadat men een onveilige tunnel gebouwd heeft door niet naar de Fietsersbond te luisteren, gaat men nu overleg plegen met de Fietsersbond om voor deze blunder "de veiligheid en het sociaal veiligheidsgevoel te verhogen"? Ze zijn daar blijkbaar nog niet zo gauw beschaamd!

Ik ben benieuwd, welk soort van veiligheidsgevoel mij zal overheersen als ik naar en door die tunnel fiets...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-04-2011 19:18:26    Onderwerp: Schroot
 Reageren met citaat  

'n Mooie actie alvast wanneer de tunnel open is.

'n Ongeval in de tunnel in scène zetten... bij schroothandelaar enkele kapotte fietsen lenen... Knipoog

Inderdaad beschamend en vooral triest, erg triest!
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-04-2011 08:02:07    Onderwerp: Re: Schroot
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:
'n Mooie actie alvast wanneer de tunnel open is.

'n Ongeval in de tunnel in scène zetten...


Ik vrees er voor dat we geen ongeval in scène zullen moeten zetten: het zal daar jammer genoeg vanzelf gebeuren!

Vandaag, 19 april 2011, is onze voorzitter uitgenodigd door de gemeente Temse om de verlichting voor deze fietstunnel te bespreken (voor het "veiligheidsgevoel", zie hierboven). Op onze vergadering van gisteren hebben we daarom beslist om een LED-signalisatieverlichting te vragen aan beide ingangen van de fietstunnel, die opvallend begint te knipperen als er tegenliggend verkeer komt Hihi .
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-04-2011 19:12:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik ben even gaan kijken naar het nieuw fietspad op de nieuwe ontsluitingsweg ...



Wat beloofde W&Z ook alweer op 16 februari 2011 op kabinet van Vlaams minister Hilde Crevits (klik hier)?
Jozef Van Breuseghem schreef:
Het fietspad langs de ontsluitingsweg zelf zal 2,50 meter breed zijn, en 30 cm gescheiden liggen van de rijbaan. Op de viaduct over de Kasteelstraat ligt het fietspad wat hoger dan de rijbaan

Het fietspad is ongeveer 2,73 meter breed, maar het ligt helemaal niet gescheiden van de rijbaan! Voor aanliggende tweerichtingsfietspaden bestaan er geen aanbevelingen in het Vademecum Fietsvoorzieningen, omdat die niet meer zouden mogen aangelegd worden!

De aanbevolen breedte van een vrijliggend tweerichtingsfietspad is 2,50 meter. Met 2,73 meter lijkt dit fietspad in orde te zijn. Maar bij een aanliggend eenrichtingsfietspad wordt een tussenstrook aanbevolen van 50cm tussen fietspad en rijweg bij een rijsnelheid van het autoverkeer van minder dan 50 km/u. Tweerichtingsfietspaden moeten vrijliggend zijn met een tussenstrook van minimum 1 meter, en wij zouden hier al tevreden geweest zijn met een strook van 30 cm! Wanneer die meter tussenstrook van dit tweerichtingsfietspad afgetrokken wordt, dan zou de bruikbare breedte immers slechts 1,73 meter zijn!

Het fietspad is niet aangelegd in asfalt, maar in tegels, die niet effen liggen. Zoals op alle fietspaden in Temse wordt men ook hier door elkaar geschud.

Het fietspad ligt overal wat hoger dan de rijbaan, maar op de viaduct boven de Kasteelstraat zijn de oneffen tegels vervangen door nog meer oneffen beton! Schudden tijdens gebruik!



Ik vraag mij werkelijk af of men in Temse speciaal de knoeiers uitzoekt om fietspaden aan te leggen?

Op deze viaduct staat de afsluiting vlak tegen het fietspad, waardoor de bruibare breedte nog wat minder wordt dan de 2,23 meter van daarjuist.

Onder aan de ontsluitingsweg kan men de haarspeldbocht van 180° tussen de ontsluitingsweg en de fietstunnel bewonderen:



En dit uitstekend zicht heeft men op tegenliggers bij het inrijden van de fietstunnel...



Moeten we dit allemaal goed vinden?

(Aanpassing op 28-04-2011: 1 meter tussenstrook vrijliggend tweerichtingsfietspad.)
(Aanpassing op 25-06-2011: haarspeldbocht = 180°)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 30-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2017 09:35:06; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-04-2011 21:35:25    Onderwerp: Kaartje en foto's Nieuwe Ontsluitingsweg
 Reageren met citaat  

Hier nog enkel foto's en 'n kaartje van mijnentwegen...
Heb zo 't gevoel dat we deze nog vaak gaan nodig hebben...

Kaartje met foto's van de Ontsluitingsweg Havenbedrijf Temse

Je kan via de bovenstaande link het tracé bekijken op de kaart of op de gedateerde luchtfoto Hihi

Onderstaand een voorbeeldje, maar de foto's gaan hier niet open, daartoe moet je de link gebruiken...:


_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 26-04-2011 20:28:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik vermoed dat de tegels goedkoper zijn, een andere reden kan ik écht niet bedenken voor deze domme keuze. Dezelfde tegels zijn trouwens gebruikt op de viaduct over de N16, misschien was het wel een gecombineerde deal Lach Ik ben nog niet gaan kijken aan de ontsluitingsweg, maar heb aan de viaduct wel al gezien in het voorbij rijden dat er enkele fietspadtegels schots en scheef gelegd waren. Er is ongetwijfeld nog veel werk voor de boeg vooraleer al deze nieuwe fietspaden kunnen opgeleverd worden...
Wat mij trouwens nog meer verontrust dan het slechte fietspad, is de aansluiting van de nieuwe ontsluitingsweg op het stationsplein. Daar kan geen enkele vrachtwagen deftig zijn bocht nemen volgens mij, ze komen gewoon pal op dat plein uit. Waanzin, zelfs een leek begrijpt dat dit nooit goed kan komen zoals het kruispunt nu aangelegd is. En dan het dubbelrichtingsfietspad dat er links van de weg uitkomt, wat gaan de fietsers daar moeten doen als ze naar de Parklaan moeten geraken? Je kan deze rampzalige toestand trouwens goed zien op de voorlaatste foto in de reeks die Hans maakte (zie zijn link hierboven).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2011 08:48:58    Onderwerp: Foto's ontsluitingsweg
 Reageren met citaat  

M'n foto's zijn nogal onduidelijk, genomen met de gsm, toen het reeds donker begon te worden.

Aangezien ik op wandelafstand woon, zal ik weldra eens opnieuw foto's gaan nemen..
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2011 18:03:02    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Omdat al dat geknoei dik mijn voeten begint uit te hangen, heb ik nog maar eens een mail gestuurd naar onze burgemeester en bevoegde schepenen, en ook naar nog enkele andere, mogelijk geïnteresseerde personen Hihi ...
Citaat:
Geachte heer burgemeester,
Geachte heer en mevrouw schepen,



Zoals reeds algemeen bekend moeten we niet fier zijn op de fietstunnel van Waterwegen & Zeekanaal onder de nieuwe ontsluitingsweg. Nu laat ook de aanleg van het nieuw fietspad langs de ontsluitingsweg te wensen over.

Het fietspad zou wel breed genoeg kunnen zijn, maar het ligt niet gescheiden van de rijbaan zoals wel beloofd is door Waterwegen & Zeekanaal op 16 februari 2011 op het kabinet van minister Crevits. Aangezien er geen richtlijnen bestaan voor aanliggende tweerichtingsfietspaden - omdat die eigenlijk niet meer zouden mogen aangelegd worden (!) - kan zelfs niet beoordeeld worden of dit fietspad wel aan de normen voldoet!

Verder is bijna het hele fietspad aangelegd met tegels, die oneffen aangelegd zijn:



De oneffenheden zijn nu reeds goed voelbaar als men er overheen fietst. Dat belooft voor de toekomst, als de occasionele vrachtwagen er over gereden heeft, wat zonder twijfel zal gebeuren. Op de asfalten rijbaan er naast rijdt men daarentegen als op een biljart, hoewel er waarschijnlijk nog een slijtlaag moet bovenop komen.

    Waarom is er geen vlak aangelegd asfalt gebruikt voor het fietspad?

    Waarom is het fietspad niet gescheiden van de rijbaan, zoals beloofd door W&Z en trouwens aanbevolen door de richtlijnen van het Vademecum Fietsvoorzieningen, waarmee W&Z toch maximaal rekening houdt naar eigen zeggen?


Op het viaduct over de Kasteelstraat zijn de tegels op het fietspad vervangen door nog meer oneffen aangelegd beton:



We worden er steeds meer van overtuigd, dat men speciaal de grootste knoeiers uitzoekt om fietspaden aan te leggen in Temse!

Nochtans zou zowel de fietstunnel als het fietspad langs de ontsluitingsweg een fiets-visitekaartje voor Temse kunnen geweest zijn. Het is helaas helemaal anders uitgevallen!



Met teleurgestelde groeten,

Namens de Fietsersbond afdeling Temse.

Men hoeft er niet op te hopen dat ik het beu zal worden om te reageren!

(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 30-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2017 09:38:08; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 07:39:00    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 28 april 2011 (klik om te vergroten):


Citaat:
Bij de Afdeling Zeewegen van de dienst Waterwegen en Zeekanaal wordt verbijsterd gereageerd op de zware kritiek.

Beschaamd reageren zou eigenlijk meer gepast zijn. Maar sinds ons gezamelijk bezoek aan het kabinet van minister Crevits kennen we hun streken en hun geacteerde verontwaardiging!
Citaat:
Met drie meter is het dubbelrichtingfietspad ook voldoende breed.

2,73 meter. Volgens welk voorschrift of reglement, of volgens welke aanbeveling zou dit aanliggend dubbelrichtingsfietspad voldoende breed zijn?
Citaat:
Met een greppel en een boordsteen is er voldoende afscheiding van de weg.

Volgens W&Z zou dit dus geen aanliggend fietspad zijn, omdat het "voldoende afgescheiden" is van de weg door een greppel en een boordsteen? Als een greppel en een boordsteen een "afscheiding" vormen, hoe moeten we dan dezelfde greppels en boordstenen beschouwen als ze dwars of schuin overheen fietspaden aangelegd worden? Dit is weer een voorbeeld van de manier waarop W&Z maximaal rekening houdt met de aanbevelingen van het Vademecum Fietsvoorzieningen.

De ontsluitingsweg is totaal anders dan oorspronkelijk voorgesteld in het "Gemeentelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan Stationsomgeving - Waterfront - fase 1" van 12 november 2008. De ontsluitingsweg is toen als volgt getekend:





Toen was er toch een heel andere afscheiding voorzien tussen het fietspad en de rijbaan dan een greppel en een boordsteen, of een goot en een drempel zoals wij dat noemen.

(Aanpassing op 19-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-11-2015 14:11:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6209
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 16:28:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zelfs onze burgemeester heeft al gereageerd op dit krantenartikel ... Jammer genoeg veel te laat!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 28-04-2011 18:50:38    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Langs welke weg heeft de burgemeester gereageerd misschien?
Proficiat trouwens voor het vakkundig afbreken van de reactie van W&Z Goed zo!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht


Berichten van afgelopen:   

    -> Schelde en Durme

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 8 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005