Het is nu 29-03-2024 00:05:54
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Worden de 'zwarte punten' echt "aangepakt"?

    -> Verhaal Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-03-2011 10:30:14    Onderwerp: Worden de 'zwarte punten' echt "aangepakt"?
 Reageren met citaat  

Uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 17 maart 2011:



Het hangt er maar van af wat men met "aanpakken" bedoelt. We hebben in Temse al drie voorbeelden van wat "aanpakken" betekent voor de veiligheid en/of het comfort voor fietsers:
    "Aangepakt" zwart punt 1: het kruispunt N16/Hoogkamerstraat, klik hier.
    "Aangepakt" zwart punt 2: het kruispunt N16/Doornstraat/Gasthuisstraat, klik hier en hier.
    "Aangepakt" zwart punt 3: de kruispunten Krijgsbaan/Sint-Jorisstraat/Prinsenlaan en Krijgsbaan/Koning Leopoldlaan, klik hier en hier.

Nu is men bezig aan zwart punt 4: het kruispunt N16/Krijgsbaan/Vrijheidstraat, klik hier. We kijken er met argusogen op toe!

(Aanpassing op 30-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2015 15:30:46; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-03-2011 07:54:24    Onderwerp: Crevits: "In 2013 kunnen alle gevaarlijke verkeerspunte
 Reageren met citaat  

Crevits: "In 2013 kunnen alle gevaarlijke verkeerspunten weg zijn"

uit: De Morgen van 17 maart 2011

"Ik zou de uitspraak misschien beter niet doen, maar in 2013 zouden alle gevaarlijke punten in Vlaanderen kunnen weggewerkt zijn".
Dat heeft Vlaams minister van Openbare Werken Hilde Crevits (CD&V) gezegd in het Vlaams parlement.

Afgelopen dinsdag publiceerde het Rekenhof een bijzonder scherp auditrapport af over de aanpak van de gevaarlijke punten in Vlaanderen.
Om het aantal doden en zwaargewonden op onze wegen terug te dringen, besliste de Vlaamse regering in 2002 om in sneltempo 809 gevaarlijke punten of "zwarte punten" - locaties met in verhouding veel ongevallen met doden of gekwetsten - weg te werken.
Het was de bedoeling op vijf jaar (dus tegen 2007) alle punten aan te pakken voor een bedrag van 500 miljoen euro.

Volgens het Rekenhof waren zowel de timing als de kostprijs van het project echter "onvoldoende onderbouwd".
Zo waren er begin 2010 slechts 450 van de 809 punten (56 procent) weggewerkt.
Daarnaast moest de oorspronkelijk geraamde kostprijs van 500 miljoen euro bijgesteld worden tot 897 miljoen euro.

Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) komt volgende week in het Vlaams parlement uitgebreid toelichting geven over de aanpak van de gevaarlijke punten, maar minister Crevits antwoordde vandaag in de bevoegde commissie al op een vraag over de kwestie.
Daaruit bleek dat de teller van volledig afgewerkte projecten intussen op 530 staat (65 procent).
Voor 764 projecten (94 procent) is er intussen een goedgekeurd project.
Voor 45 projecten blijft het nog wachten op een goedgekeurd project.
(belga/adb)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-03-2011 18:25:26    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er lijkt toch nogal wat te haperen met de "aanpak" van de zwarte punten. Dit artikel stond op donderdag 24 maart 2011 in de Gazet van Antwerpen:



Vooral de laatste zin trekt mijn aandacht. Naar mijn ondervinding zijn de bijgewerkte zwarte punten in Temse inderdaad niet veiliger (zie hoger)!
Tussen haakjes: de initialen JVB onderaan het artikel hebben niets met mij te maken.

(Aanpassing op 14/04/2013: verdwenen krantenartikel herplaatst.)
(Aanpassing op 30-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2015 15:32:06; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-03-2011 22:00:05    Onderwerp: Initialen
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:

Tussen haakjes: de initialen JVB onderaan het artikel hebben niets met mij te maken.

Hihi Hihi Hihi
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 27-04-2011 19:15:46    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Citaat:
Naar mijn ondervinding zijn de bijgewerkte zwarte punten in Temse inderdaad niet veiliger (zie hoger)!


Dat is ook mijn gevoel. Laat ons hopen dat we ongelijk hebben...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-03-2012 08:35:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de Gazet van Antwerpen van dinsdag 7 maart 2012:



Dit artikel gaat vooral over de provincie Antwerpen, maar is het beter gesteld met de aanpak van de zogenaamde "zwarte punten" op de gewestwegen van Temse?
Lees bijvoorbeeld deze bijdrage op dit forum, of kijk naar de volgende plaatsen op dit forum:

Het kruispunt N16/Hoogkamerstraat

Het kruispunt N16/Doornstraat/Gasthuisstraat en ook hier over hetzelfde kruispunt

Het kruispunt N419(Krijgsbaan)/Prinsenlaan/Sint-Jorisstraat en ook hier over hetzelfde kruispunt

Het kruispunt N419/N16 (de 'viaduct')

Dat spreekt boekdelen Uitroepteken

(Aanpassing op 30-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2015 15:33:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-02-2014 07:02:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Naar aanleiding van het dodelijk ongeval van wielrenner Kristof Goddaert, op 18 februari 2014, zijn er in de pers een aantal artikels verschenen die een regelrechte aanklacht zijn van onze slechte fietsvoorzieningen en van de weinige aandacht die geschonken wordt aan fietsonveilige situaties. Hieruit blijkt dat de zwarte punten helemaal niet aangepakt worden ... de zwarte punten voor fietsers wel te verstaan! Men lijkt het allemaal wel te weten en te beseffen, maar het komt enkel heel even in de aandacht als er iets ernstig gebeurt met een bekend persoon.

Bijvoorbeeld dit artikel en dit artikel op de website van de Gazet van Antwerpen, of volgend artikel dat verscheen in die krant van donderdag 20 februari 2014:


(klik op het artikel, en klik dan nog eens voor een groter formaat.)

Of dit artikel op de website van Het Nieuwsblad, en volgend artikel dat verscheen op de sportbladzijden van die krant van donderdag 20 februari 2014:


(klik op het artikel, en klik dan nog eens voor een groter formaat.)

(Aanpassing op 30-12-2015: Betere vergroting van de afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2015 15:45:32; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-02-2014 07:44:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Eens te meer blijkt het zo te zijn, dat er eerst iets ernstig moet gebeuren alvorens er voor fietsers maatregelen getroffen worden. Schenk even aandacht aan de titel van volgend artikel uit de Gazet van Antwerpen van vrijdag 28 februari 2014. Met dergelijke titels wordt een algemeen beeld verspreid alsof het overal veilig zou zijn voor fietsers, en dat men nu die veiligheid nog gaat verhogen. Een betere en realistische titel zou geweest zijn:

Stad vermindert onveiligheid voor fietsers op Vaartkaai



Misschien was hiervoor zelfs de dreiging nodig van fietsers, waarvan sprake in dit artikel op de website van de Gazet van Antwerpen. Daarin stond dit te lezen:
Citaat:
Fietsers dreigen met blokkade op plek waar Kristof Goddaert overleed

22/02 LUCHTBAL-ROZEMAAI (2030) Fietsers die geregeld het Straatsburgdok passeren waar wielrenner Kristof Goddaert dinsdag overleed, verenigen zich in een actiegroep. Ze roepen de stad Antwerpen en nv De Scheepvaart op tot onmiddellijke actie. Anders dreigt de actiegroep Vaartkaai met een filterblokkade op vrijdag 28 februari.

Het traject tussen de Vaartkaai in Merksem en Straatsburg-Noordkaai in de omgeving van discotheek Noxx is al jarenlang erg gevaarlijk voor fietsers. Pendelaar Mark Goetschalckx, die vanuit Rijkevorsel richting het bedrijf Total in de haven van Antwerpen fietst, stipte dat eind 2012 al aan in uw krant.

In oktober 2013 kwam daar een wegomleiding bovenop wegens een verbreding van het Albertkanaal, uitgevoerd door nv De Scheepvaart. Die stuurt de fietsers richting een berm vol kiezels. Onder de Noorderlaanbrug moet de fietser treinsporen kruisen. Dat laatste manoeuvre werd Kristof Goddaert dinsdag fataal. Woensdag kwam er op dezelfde plek alweer een fietser ten val, deze keer gelukkig zonder dramatische gevolgen.

Stad belooft maatregelen

De stad Antwerpen beloofde woensdag op korte termijn de knelpunten aan te pakken, maar dat is niet naar de zin van de actiegroep. "Als er op de dag van de begrafenis van Kristof geen oplossing is, zullen er acties volgen", luidt een bericht. De actievoerders plannen een filterblokkade die vrijdagochtend 28 februari om 7.30u zou starten. Ze willen dan ook zelf de handen uit de mouwen steken om te tonen hoe het wel moet.

Bart Van Camp, kabinetschef van schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) laat weten dat de verkeerspolitie deze week naar de Vaartkaai werd uitgestuurd. Aan de aannemer is gevraagd om de bestaande signalisatie te optimaliseren. Maar of dat de actiegroep kan sussen?

Ook in Temse zijn wel een aantal plaatsen waar de "veiligheid" voor fietsers kan "verhoogd" worden ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-05-2017 13:39:34    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Naar aanleiding van een ernstig ongeval met fietsers op een bekend "zwart punt" in Kasterlee waarbij 3 doden te betreuren vielen (hier, hier, ...) brengt de Gazet van Antwerpen dit weekend, 20-21 mei 2017, een "dossier" van twee bladzijden over de schrik van fietsers.

Op de voorpagina (klik om te vergroten), ...



... en binnenin de krant op blz 22 en 23 (klik om te vergroten).



Dergelijke artikels zijn een klassiek verschijnsel telkens er een erstig ongeval gebeurd is. Dan wordt er over gesproken, dan wordt er nagedacht over verkeersonveiligheid, over maatregelen, over ... alles ... tot het enkele dagen verder is. Dan is er alweer ander nieuws en is het enkel wachten tot het volgende zwaar ongeval om opnieuw over allerlei mogelijke verbeteringen te zwanzen.

Maar echte infrastructurele ingrepen uitvoeren die de fietsonveiligheid verminderen ... dat is wat anders. Daarvoor zullen eerst nog heel wat meer fietsdoden moeten vallen om die "gevaarlijke kruispunten" de nodige punten op te leveren om echt als gevaarlijk beschouwd te worden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 20-05-2017 19:10:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wordt het niet hoog tijd om de veiligheid van de fietsers en hun status op de weg te verhogen?
Mijn voorstel: op alle kruisingen tussen een fietsroute en een baan of straat met gemotoriseerd verkeer de voorrang toekennen aan de fietsroute en de auto dwingen om voorrang te verlenen aan de fietser. Dit kan met de omgekeerde driehoek of met het 'Stop'bord voor het autoverkeer.
Het zal veel meer mensen aanzetten om de fiets te nemen en het zal ook het autoverkeer rustiger en veiliger maken.
Op zeer gevaarlijke kruisingen worden best verkeerslichten ( door de fietser te bedienen ) geplaatst.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-05-2017 07:33:40    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Mooi voorstel, maar de autolobby staat zeer sterk in België. Om dat gedaan te krijgen zullen veel meer fietsers dan vandaag samen met de Fietsersbond hun stem moeten verheffen om veel luider te kunnen roepen dan de autolobby ...

Het Agentschap Wegen en Verkeer, het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid, de Verkeerspolitie, de minister van mobiliteit, ... iedereen en alle organisaties die echt iets kunnen veranderen aan het verkeer in België, ook al lijken ze vanalles te doen voor fietsers, ze kijken eerst en vooral naar het autoverkeer en zijn "vlotte doorstroming", zelfs bij de allernieuwste ontwerpen. De veiligheid en de voorzieningen voor fietsers en voetgangers komen pas daarna aan bod, als ... daar nog plaats, goesting, geld en gelegenheid voor is. Kijk als voorbeeld maar naar de fietspaden over de viaduct van de E17 in de Hoogkamerstraat in Temse — die we al jaren vragen en binnenkort eindelijk zullen aangelegd worden — op welke wijze dat alweer zal gebeuren: op de eerste plaats komt de vlotte autodoorstroming, pas daarna kijkt men wat nog kan gedaan worden met het overschot voor de veiligheid en het comfort van fietsers.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 21-05-2017 19:18:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zeer goed gezegd Jozef. Bovendien zeer juist. Laten we met z'n allen een vuist maken tegen de verdrukking van de fietser door het gemotoriseerde verkeer. De overheid is hier mede schuldig omdat de wegen aangelegd worden met het oog op autoverkeer en omdat de wegcode de fietser helemaal niet beschermd. Nu wil de overheid het autoverkeer verminderen en het fietsverkeer promoten. Dan moeten wij als fietsers van de gelegenheid gebruik maken om vanuit onze ERVARING te laten horen hoe dit moet!
Gescheiden en conflictvrije fietspaden is een eerste punt. Daar kan minister Weyts al enkele goede realisaties en plannen voorleggen. Maar punt twee: waar auto en fietser elkaar ontmoeten of hun wegen kruisen moet het principe zijn dat de fietser voorrang heeft! Daar zal wel wat meer moed voor nodig zijn.
Ik geef enkele voorbeelden uit onze regio:
- de Mechelen-Terneuzen wegel van Sint-Niklaas naar Hulst
- het Spoorwegpad van Lokeren naar Moerbeke
- het spoorwegpad van Wachtebeke naar Moerbeke
- de Koningsdijk van Sint-Gillis naar Kieldrecht
- het fietspad langs de Schelde van Tielrode naar Rupelmonde
waarom niet bij ELKE kruising met een baan of straat VOORRANG voor de fietser???
Perfect mogelijk zonder problemen. Allen een MENTALITEITSWIJZIGING nodig.
P.S. Fietsersbond Temse, jullie zijn super! Kunnen jullie Waasmunster er niet bij nemen? Hier is namelijk niets Triest
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-07-2021 09:47:18    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een verkeersweg voor gemengd gebruik door automobilisten, fietsers, voetgangers, ... kan pas veilig genoemd worden, als je er zonder vrees kinderen alleen kunt langs sturen. Dat zou in het vervolg de norm moeten worden bij het ontwerp en de (her)aanleg van wegen en kruispunten, volgens dit artikel uit Het Nieuwsblad van zaterdag 10 juli 2021 (klik om te vergroten).



Dat zal natuurlijk op heel wat plaatsen een streep door de rekening trekken van de 'vlotte doorstroming' van het autoverkeer ... Ik ben daarom zeer benieuwd om te zien of dit er werkelijk door zal komen. Ik hoop het natuurlijk wel!

Bij de heraanleg van zwarte punten, en ook bij de fietsverbinding naar Sint-Niklaas in de Hoogkamerstraat, hadden wij het al lang veel veiliger voor fietsers gewenst. Maar telkens is dat anders uitgedraaid door de 'vlotte doorstroming' van het autoverkeer.

Zou er voortaan echt meer rekening gehouden worden met fietsende kinderen? Het verkeer zou daardoor echt veiliger worden voor iedereen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 26-08-2021 09:02:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Pas iets meer dan één maand geleden, op 10 juli 2021, stond in Het Nieuwsblad dat kindermaat de norm moet worden bij een (her)aanleg van verkeerswegen. Maar toch blijken maatregelen op kindermaat zelfs nog teruggedraaid te worden, met vroeg of laat een onvermijdelijk noodlottig ongeval als gevolg. Dit stond in Het Nieuwsblad van woensdag 25 augustus 2021 (klik om te vergroten).



We ondervinden al lang dat "zwarte punten" dikwijls op een zeer slechte wijze worden "aangepakt". Meestal is de "vlotte doorstroming" van het gemotoriseerd verkeer de voornaamste doelstelling van een herinrichting. De veiligheid van voetgangers en fietsers is daaraan ondergeschikt.

Het vermijden van files en wachttijden van motorvoertuigen is het voornaamste doel. Alsof alle verplaatsingen met motorvoertuigen belangrijke, noodzakelijke verplaatsingen zijn die dringend moeten uitgevoerd worden, en voetgangers en fietsers altijd voor hun ontspanning en plezier onderweg zijn, tijd genoeg hebben en maar moeten uitkijken dat ze niet opgeschept worden door afslaande motorvoertuigen.

De beslissingen voor het inrichten van onze verkeerswegen worden genomen door onze politici, die zich natuurlijk dikwijls laten leiden door hun kiespubliek. Gelukkig begint nu ook dat kiespubliek in te zien dat het zo niet verder kan. Het verkeer moet echt veiliger gemaakt worden, door de heerschappij van het gemotoriseerd verkeer af te bouwen, vooral in de bewoonde gebieden. De gemotoriseerde verplaatsingsmiddelen moeten minder gebruikt worden, alleen wanneer dat echt niet anders kan. Heel veel van onze "gewoontegetrouwe" gemotoriseerde verplaatsingen kunnen veel beter op een andere wijze uitgevoerd worden, die veiliger is voor andere weggebruikers.

De volgende twee artikels uit Het Nieuwsblad van donderdag 26 augustus 2021 gaan over de noodzakelijke wijzigingen aan ons verkeersbeleid (klik om te vergroten).





Lees in dat verband ook wat Wies Callens, onze woordvoerder van de Fietsersbond zegt over conflictvrije kruispunten.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-11-2021 20:24:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wegbeheerders hebben altijd gedacht dat zwarte punten kunnen "aangepakt" worden door te zorgen voor een "vlotte doorstroming" van het gemotoriseerd verkeer. Zelfs ministers waren er toen van overtuigd dat het zaakje snel zou opgelost zijn. Maar er bleken nogal wat haren in de boter te zitten. Er werd zelfs "getalmd" met de aanpak van zwarte punten.

De ongevallen op zwarte punten bleven duren en pas na een zeer ernstig ongeval werd al eens een zwart punt "aangepakt".

Dat was totaal onvoldoende om de veiligheid van fietsers echt te verbeteren. Er bleven ongevallen met dodelijke afloop gebeuren, steeds erger en zelfs op "bekende zwarte punten".

Vanaf 2017 is zachtjesaan een kentering gekomen, maar het heeft toch nog vier jaar geduurd eer de geesten voldoende gerijpt waren.

Vanaf ongeveer midden dit jaar (2021) heeft men wat meer inzicht gekregen in het ontwerpen van wegen en kruispunten. De veiligheid van de weggebruikers, vooral van kinderen, is belangrijker dan de "vlotte doorstroming" van het gemotoriseerd verkeer. Maar het zal nog wel een tijdje duren, alvorens dat inzicht overal is doorgedrongen.

In De Zondag van 21 november 2021 stond, dat onze Vlaamse minister van mobiliteit zegt dat de veiligheid van de weggebruikers de prioriteit moet zijn, niet de doorstroming. Dit naar aanleiding van een artikel dat we te snel rijden, en dat er steeds meer snelheidsovertredingen geregistreerd worden.







Nu moet dat nog in de praktijk gebracht worden ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Verhaal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005