Het is nu 28-02-2025 09:17:40
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

7 maart 2009

    -> Vroeger tijden Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-02-2009 23:14:42    Onderwerp: 7 maart 2009
 Reageren met citaat  

Uit een mail van voorzitter André Verheyen:

??? - 7 maart 2009



"Op het agenda staat dus zeker de volgende zaterdag 7 maart. Vorige keer werd er gezegd iets voor rolstoelen enz te doen,
Kunnen we dit realiseren, is dit niet eerder iets voor de "voetgangersbond", je probeert er maar uit te geraken."
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-02-2009 17:33:55    Onderwerp: Fietstocht langs de N16
 Reageren met citaat  

Gepost voor Ulrich die z'n weg nog niet gevonden heeft op het forum, maar dat ongetwijfeld heel binnenkort wel zal kunnen...:Hihi

Kan jij het op het forum zetten dat de volgende zaterdagtocht van 7maart reeds gepland is dat we nogmaals de
N16 (het verboden stuk") zullen befietsen.
We zullen zoals gewoonlijk starten op de markt van Temse om 11u en rijden richting viaduct Krijgsbaan om
zo tegen 11.15 de N16 richting Sint-Niklaas te fietsen.
Daarna zullen we via "uw tuin" Hoogkamerstraat de alternatieve route fietsen.
Daarmee gaan we aantonen de we ten eerste een heel stuk moeten omrijden en ten tweede
met het zicht met de opening van de brug nog steeds een onveilige route moeten volgen.

Groetjes Ulrich Smet
Fietsersbond Temse
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6248
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-02-2009 23:14:50    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb nog een bijkomend voorstel. De N16 is namelijk een primaire weg, en het Vademecum Fietsvoorzieningen zegt in het hoofdstuk 4.1.5 het volgende Lees :
Citaat:
Langs primaire wegen horen volgens de richtlijnen van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen geen klassieke fietspaden thuis. Toch kan het voorkomen dat langs ditzelfde traject een belangrijke fietsrelatie ligt waarvoor geen evenwaardig alternatief voorhanden is. In dat geval dient de fietsvoorziening uitgebouwd te worden als volledig autonome 'fietsweg', volledig afgeschermd van de primaire weg. Dit kan b.v. door middel van een breder en ondoordringbaar groen scherm. Het oversteken van de primaire weg kan enkel ter hoogte van de beveiligde kruispunten of via ongelijkgrondse kruisingen. Gezien de barrièrewerking gaat het steeds om tweerichtingsfietspaden (minstens 2,50 meter).

Dus de fietspaden langs de N16 moeten breder worden (2,50 meter!) en het moeten dubbelrichtingsfietspaden worden.
Daarom volgend voorstel:
Als we op de N16 vanaf de Krijgsbaan aankomen aan de Doornstraat, dan steken we daar de N16 over, en we fietsen op het fietspad langs de zuidkant van de N16 richting Hoogkamerstraat. Tegen de richting dus! Misschien kunnen we eerst een zwarte zak over het verkeersbord C11 trekken (Verboden toegang voor bestuurders van rijwielen). Aan de Hoogkamerstraat steken we de N16 over, en fietsen we terug richting Gasthuisstraat/Doornstraat op het fietspad langs de noordkant van de N16. Dus weer tegen de richting. Aan de Hoogkamerstraat kunnen we ook een zwarte zak over de verkeersborden C11 en C9 trekken. Merk tevens op, dat aan de Hoogkamerstraat bij het verkeersbord C11 ook een verkeersbord C9 staat (Verboden toegang voor bestuurders van bromfietsen), en aan de Gasthuisstraat niet ... Mogen bromfietsen vanaf de Gasthuisstraat dan wel tegen de richting op het zuiderfietspad naar de Hoogkamerstraat rijden?

Voorstel aangenomen of verworpen Vraag
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Bert Bauwelinck


Gast





     
Bericht Geplaatst: 22-02-2009 18:33:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dag iedereen,

Het is me na twee maand eindelijk gelukt om ook aan te loggen op het forum en er ook daadwerkelijk iets op te posten: een combinatie van onhandigheid, vergeetachtigheid en tijdsgebrek Triest

Hieronder de (OCR-ingescande) reactie van de sec.-generaal van het departement Mobiliteit en Openbare Werken aan bevoegd minister Hilde Crevits.

Zeker akkoord met Jozef om dubbelrichtingfietstocht te doen de 7de maart, maar zeker ook blijven hameren om stuk tussen Inter-Beton en N419-viaduct over de N16 aan te pakken. Dubbelrichting fietspad tussen kerkhof en Verbindingstraat is meest urgent.

Groeten,

Bert Bauwelinck

Lees

Vlaamse overheid
Departement Mobiliteit en Openbare Werken
Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid


Koning Albert 11-laan 20 bus 2,
1000 Brussel
Tel. 02-553.71.24 - Fax. 02-553.71.08
E-mail: mobiliteit.verkeersveiligheid-apenstaartje-mow.vlaanderen.be

22 JAN. 2009
Aan mevrouw Hilde Crevits

Vlaams minister van Openbare Werken,
Energie, Leefmilieu en Natuur

uw kenmerk ons kenmerk bijlagen
1621-U-08-0023
vragen naar / e-mail telefoonnummer datum
Jan Pelckmans 02-553 71 20 19 januari 2009
jan.pelckmans-apenstaartje-mow.vlaanderen.be


Betreft: Reactie op de petitie over fietsroutes te Temse

In een e-mail van 9 december 2008 vraagt de Fietsersbond .Temse aan minister-president Kris Peeters een antwoord op de petitie over het afschaffen van het fietspad langs de N16 en de voorgestelde alternatieve routes, die in de zomer 2008 werd overhandigd. De Fietsersbond verwijst naar de geplande opening van de nieuwe Scheldebrug in mei 2009 en het ontbreken van veilige alternatieven voor de fietsers.

De fietsverbinding tussen Temse en Sint-Niklaas langsheen de spoorlijn kadert binnen de studie voor het sluiten van de ring rond Sint-Niklaas, de zogeheten Oostelijke Tangent.
Momenteel is hierover een ontwerpstudie lopende. Binnen dit project zal langsheen het spoor Sint-Niklaas-Temse een fietspad aangelegd worden vanaf de N70 tot aan de Eigenlostraat op de grens met Temse. De stuurgroep die de studie begeleidt, dringt er bij de stad Sint-Niklaas en de gemeente Temse op aan om gezamenlijk de verdere fietsroute langs het spoor vanaf de Eigenlostraat naar Temse te bestuderen zodat deze in de toekomst kan worden gerealiseerd. De aanleg van fietspaden op dit tracé van het netwerk van fietspaden over lange afstand (L.A.F.) van de provincie Oost-Vlaanderen is echter een taakstelling voor het provinciebestuur, en maakt het voorwerp uit van een beslissing van het provinciebestuur, in samenwerking met de gemeentebesturen.

Naar aanleiding van de bouw van de tweede Scheldebrug en het wegwerken van het gevaarlijk punt aan het kruispunt van de N16 met de N4l9 werd beslist om het fietsverkeer van de N16 te weren. Het volledige tracé van de N16 wordt op 2 rijstroken gebracht en de auditor van de Provinciale Auditcommissie (PAC) d.d. 23/4/2004 stelde, bij de bespreking van het project voor het kruispunt N16-N4l9, dat het weren van het fietsverkeer langs de Nl6 conform de richtlijnen van het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen is.
In overleg tussen de Vlaamse overheid en de gemeente Temse werd daarop een voorstel gelanceerd waarbij fietsers tussen het kruispunt Gasthuisstraat/Doornstraat en de Scheldebrug niet meer langs de Nl6 mogen fietsen. Vanaf het kruispunt Gasthuisstraat/Doornstraat richting Sint-Niklaas kunnen zij wel nog gebruik maken van de bestaande fietspaden. Deze zullen wel fysisch afgeschermd worden van de Nl6. Dit werd goedgekeurd op de PAC d.d. 27/8/2004. Op deze manier worden gevaarlijke situaties ter hoogte van de op- en afritten naar de N4l9 vermeden. Op 25 juni 2004 werd op de Gemeentelijke Begeleidingscommissie (GBC) volgend fietstraject door Temse voorgesteld: komende van Bornem wordt het fietsverkeer naar de stroomopwaartse kant van de Scheldebrug gebracht. Via het bestaande dubbelrichtingsfietspad wordt het fietsverkeer afgeleid naar het kruispunt Kasteelstraat/Stationsstraat.

Vanaf daar heeft het fietsverkeer de keuze: via de kaaien en de Hoogkamerstraat, waar een dubbelrichtingsfietspad ligt, naar Sint-Niklaas of via een bewegwijzerde route door het centrum naar het kruispunt Gasthuisstraat/Doornstraat.
In het kader van de actualisering van het mobiliteitsplan van Temse werd, als uitkomst van de sneltoets, recent beslist om het optimaliseren van de fietsroutes door Temse centrum als belangrijk thema te weerhouden. Daarbij zal ook onderzocht worden of er degelijke alternatieven bestaan die het centrum van Temse vermijden, bv. via de spoorlijn, via de Veldstraat of via de Verbindingsstraat - achterkant kerkhof. De verkenningsnota hieromtrent werd besproken op de GBC van 09/12/08 en komt voor op de PAC van 19/01/09.

Bij het ontwerp van de nieuwe Scheldebrug werd bijzondere aandacht besteed aan de fietsvoorzieningen. Zo is aan de stroomopwaartse kant van de nieuwe brug een gecombineerd fiets- en voetpad voorzien van 4,50 à 6 m breed.
Aan de kant Temse zal een rechtstreekse verbinding worden gerealiseerd met de Wilfordkaai via een helling en een trap met brede treden. Het fiets- en voetpad zal ook in een vloeiende helling verbonden worden met het kruispunt Consciencestraat-Kasteelstraat. Op beide punten is de aansluiting verzekerd met de fietsvoorzieningen op de Scheldeoever en doorheen het centrum van Temse.
Aan de kant Bornem is eveneens voorzien in een rechtstreekse aansluiting enerzijds met het jaagpad/fietspad op de Scheldeoever en anderzijds met het dubbelrichtingsfietspad dat verder de N16 volgt, steeds langs dezelfde zijde en fysisch gescheiden van het verkeer op de N16. Indien de lopende procedure van het gemeentelijk RUP met succes wordt afgerond en vervolgens de bouwvergunning wordt bekomen, zal in de loop van dit jaar gestart worden met de aanleg van de geplande verbindingsweg tussen de Scheldekaai ter hoogte van het bedrijf Belgomine en het stationsplein te Temse. Daarbij is ook voorzien in de aanleg van een dubbelrichtingsfietspad langs de kant van de spoorlijn tussen de Scheldeoever/Wilfordkaai en het stationsplein. Hierop kan eventueel later worden aangesloten met een fietspad langs de spoorlijn, komende van Sint-Niklaas. De voormelde verbindingsweg kan pas ten vroegste voltooid worden tegen einde 2010.

Ir. Fernand Desmyter
Secretaris-generaal

En hier is die brief "in het echt" (klik om te vergroten):



(Aanpassing op 02-05-2017: "echte brief" toegevoegd.)
Terug naar boven

Bert





Geregistreerd op: 21 Feb 2009
Berichten: 62
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-02-2009 22:07:39    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef ik fiets geregeld op de fietspad en ik zit altijd met een bang hart op de fiets als ik een tegenligger tegenkom. Als er op 7 maart iemand 40a50 fietsters van de Fietsersbond zal die zeker meer dan een hartaanval krijgen. Plus als er een ongeval gebeurt zijn we dan niet een beetje aansprakelijk?

Al ben ik zeker wel PRO het oversteken van beide kruispunten? Waar we in mijn ogen gerust nen tunnel mogen vragen. In welk jaar we die gaan krijgen is natuurlijk nog iets anders. Maar als het in Bornem kan...

Verder vraag ik me of we ni vanaf kruispunt Eupenlaan-Krijgsbaan tot oprit N16 kunnen rijden. Enkele redenen:
- veiligere oversteek van Krijgsbaan
- we kunnen Mark Van Nuffel (de rolwagenrijder die ik al had laten uitgenodigen) langs zijn straat oppikken en we doen dan dezelfde beklimming die hij regelmatig doet. Trouwens zijn tempo ligt wil dicht tegen dat van onze groep.
- we kunnen genieten van het schitterend nieuwe fietspad (op&af) op de Krijgsbaan.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6248
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-02-2009 11:03:50    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Bert schreef:
Jozef ik fiets geregeld op de fietspad en ik zit altijd met een bang hart op de fiets als ik een tegenligger tegenkom. Als er op 7 maart iemand 40a50 fietsters van de Fietsersbond zal die zeker meer dan een hartaanval krijgen. Plus als er een ongeval gebeurt zijn we dan niet een beetje aansprakelijk?

Wat een mogelijke tegenligger betreft, denk ik wel dat de fietsers van de Fietsersbond hoffelijk genoeg zijn om desnoods even te stoppen en die de ruimte te geven zodat die zonder hartaanval of ongeval kan passeren. Ook ik fiets dikwijls op dat fietspad en ook nu ontmoet ik regelmatig tegenliggers, ook al zou dat misschien niet mogen. Ik zeg bewust 'misschien', want een fietser die komt uit de Laagstraat of de Kleine Dweersstraat op het fietspad aan de noordkant van de N16 ziet geen enkel verkeersbord dat hem/haar verbiedt om richting Doornstraat te fietsen. Een fietser die komt uit de Grote Dweersstraat op het fietspad aan de zuidkant van de N16 ziet evenmin een verkeersbord dat hem/haar verbiedt om richting Hoogkamerstraat te fietsen.
Ik heb al een aantal gunstige reacties gekregen op mijn voorstel ... Lach
De huidige toestand van de N16 heeft nog tekortkomingen: de fietspaden zijn eigenlijk amper breed genoeg voor een enkelrichtingsfietspad, en ook de Laagstraat moet nog afgesloten worden van het verkeer op de N16.

Bert schreef:
Verder vraag ik me of we ni vanaf kruispunt Eupenlaan-Krijgsbaan tot oprit N16 kunnen rijden. Enkele redenen:
- veiligere oversteek van Krijgsbaan
- we kunnen Mark Van Nuffel (de rolwagenrijder die ik al had laten uitgenodigen) langs zijn straat oppikken en we doen dan dezelfde beklimming die hij regelmatig doet. Trouwens zijn tempo ligt wil dicht tegen dat van onze groep.
- we kunnen genieten van het schitterend nieuwe fietspad (op&af) op de Krijgsbaan.

Ook onze voorzitter heeft al voorgesteld om via de Sint-Jorisstraat en de Krijgsbaan naar de N16 te fietsen, om de overgangen aan de Koning Leopoldlaan eens te kunnen beoordelen Goed zo! .
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 25-02-2009 12:19:36    Onderwerp: secretaris generaal
 Reageren met citaat  

Ik heb nog enkele vragen bij die brief van de secretaris-generaal aan Crevits. Waarop was die een antwoord? Alles wordt hierin wel erg rooskleurig voorgesteld vind ik. Is het mogelijk om het verslag van de PAC in te kijken waarop het thema van de fietsroute langs de spoorweg besproken is?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-03-2009 03:59:07    Onderwerp: mail van andré
 Reageren met citaat  

mail van André Verheyen, voorzitter Fietsersbond Temse

Hallo fietsvrienden,

Op de laatse vergadering van de Fietsersbond is beslist om nog eens te protesteren tegen het sluiten van het fietspad langs de N16.

Korte geschiedenis:

In 2004 heeft het gewest samen met de Gemeente beslist om het fietspad te sluiten langs de N16. Voor het gedeelte tussen de Scheldebrug en de Viaduct waren de fietspaden nodig om 2 maal 2 rijvakken te kunnen aanleggen en dat gedeelte fietspad was wel heel gevaarlijk.Het fietspad kon blijven bestaan vanaf de viaduct tot aan de Interbeton, wanneer men dat afschermde van de baan zoals men verderop wel deed.

Wat men toen niet deed was een alternatief zoeken voor de verdwenen fietspaden, de Gemeente was blij met de nieuwe Scheldebrug en het gewest oordeelde dat het niet nodig om voor vervanging te voorzien.

Wanneer wij dan zo rond nieuwjaar 2008 die beslissingen hoorden hebben een aantal mensen snel geprotesteerd tegen dit verdwijnen van de fietspaden, maar dat was dus al lang te laat.

In mei 2008, toen men het fietspad afsloot, richten we een plaatselijke afdeling op van de Fietsersbond .
Op die vergadering werd direct besloten om op woensdag 14 mei 2008 een eerste protesttocht te houden vanaf de viaduct tot aan Interbeton.
Er waren toen bijna 80 fietsers ondanks het onweer dat een half uur voor de start losbarstte. TV-OOST en de Pers waren er ook bij.

Op 29 juni 2008 bezorgden Ulrich en ikzelf de stapel petities tegen het sluiten van dit fietspad aan de Minister President Kris Peeters die te gast was op de manifestatie van Natuurpunt-Pasar op de Scheldekaaien. Naar aanleiding van deze petitie antwoordde Minister Crevits in januari 2009 dat alles besloten was in 2004 en dat het aan de Gemeente is om iniatieven te ondernemen, eventueel samen met Sint-Niklaas.

Ondertussen heb ik al verschillende contacten gehad met Schepen Vermeiren, Hoofdcommissaris Van Hove en mobiliteitsambtenaar Piessens, Men onderzoekt nog hoe het verder moet, men vreest dat het veel te veel zal kosten, dat men moet onteigenen enz. Er is dus nog niets concreets uit de bus gekomen.

Daarom nu de oproep om nog eens massaal aanwezig te zijn op zaterdag 7 maart, we plannen dan opnieuw de tocht langs de N16, een gedeelte over het fietspad en daarna wanneer het fietspad verdwenen is op de weg zelf. Er zal politiebegeleiding zijn.
We starten zoals elke eerste zaterdagtocht op de Markt vanTemse, rijden dan naar de viaduct, kant Krijgsbaan en zo rond 11u15/11u20 vertrekken we beneden de viaduct naar het verboden fietspad.

We hopen deze keer weer op heel veel enthousiastelingen die het goed voor hebben met fietsers en die deze keer willen meerijden vanaf de Markt(11u) of alleszins vanaf de viaduct(11u15). Willen jullie ook vrienden en kinderen enz nog eens uitnodigen zodat we deze keer met heel veel kunnen zijn. ( 100 fietsers die protesteren zou toch fantastisch zijn!)

Op de actie op 29 juni 2008 hadden we een spandoek: geef ons fietspad langs de N16 terug, ik heb toen naar de Burgemeester geschreven dat ik hoopte er niet opnieuw te staan met die spandoek als de brug wordt geopend, maar zoals het er nu uitziet is daar wel heel veel kans voor. We plannen alleszins tijdens dat weekend al een actie gesteund door de Fietsersbond nationaal: blijven zagen, fietspaden vragen. Ook de Fietsersbond van Sint-Niklaas komt dan naar Temse gereden.

Dit is het voorlopig:
dus op zaterdag 7 maart 2009: 11u vertrek op de Markt
of om 11u15 beneden de viaduct
en zo over het "fietspad" tot aan Uw Tuin en terug.

Hopelijk tot dan.

André Verheyen,
voorzitter Fietsersbond.Temse
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6248
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-03-2009 07:45:53    Onderwerp: N16 NIET tegen de richting
 Reageren met citaat  

In tegenstelling tot vorige berichten is overeengekomen om op 7 maart NIET in tegenrichting te fietsen op de fietspaden tussen Doornstraat/Gasthuisstraat en Hoogkamerstraat langs de N16.

Vanaf de Doornstraat fietsen we dus gewoon verder op het "normale" fietspad langs de noordkant van de N16 naar de Hoogkamerstraat. Daar steken we de N16 over en keren langs het "normale" fietspad langs de zuidkant van de N16 terug naar de Gasthuisstraat.
Misschien doen we dat tegenrichting-fietsen ooit eens bij een andere actie. Nu concentreren we ons op het terugkrijgen van de fietspaden op de N16 tussen de kruispunten Doornstraat/Gasthuisstraat en Krijgsbaan.
Geen twee acties tegelijkertijd: dat verzwakt de aandacht!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6248
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-03-2009 08:45:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb eigenlijk ook wat opmerkingen op die reactie van de secretaris-generaal van het Departement Mobiliteit en Openbare Werken, Beleid Mobiliteit en Verkeersveiligheid ...
Bert Bauwelinck schreef:
In overleg tussen de Vlaamse overheid en de gemeente Temse werd daarop een voorstel gelanceerd waarbij fietsers tussen het kruispunt Gasthuisstraat/Doornstraat en de Scheldebrug niet meer langs de Nl6 mogen fietsen. Vanaf het kruispunt Gasthuisstraat/Doornstraat richting Sint¬Niklaas kunnen zij wel nog gebruik maken van de bestaande fietspaden. Deze zullen wel fysisch afgeschermd worden van de Nl6. Dit werd goedgekeurd op de PAC d.d. 27/8/2004. Op deze manier worden gevaarlijke situaties ter hoogte van de op- en afritten naar de N4l9 vermeden.

Dat is zeker weer een mening van een verkeersdeskundige Vraag Vraag
De "gevaarlijke situaties ter hoogte van de op- en afritten naar de N419" zijn eerder voor de fietsers die rijden op de fietspaden van de N419! De fietsers die op de verdwenen fietspaden van de N16 naar of van de N419 reden (viaduct tussen Krijgsbaan en Vrijheidstraat) ondervonden geen hinder van de op- en afritten van de N16 naar de N419. Het schrappen van de fietspaden tussen het kruispunt Gasthuisstraat/Doornstraat en de N419 heeft geen enkele invloed op de "gevaarlijke situaties ter hoogte van de op- en afritten naar de N419" Uitroepteken

Bert Bauwelinck schreef:
Bij het ontwerp van de nieuwe Scheldebrug werd bijzondere aandacht besteed aan de fietsvoorzieningen. Zo is aan de stroomopwaartse kant van de nieuwe brug een gecombineerd fiets- en voetpad voorzien van 4,50 à 6 m breed.
Aan de kant Temse zal een rechtstreekse verbinding worden gerealiseerd met de Wilfordkaai via een helling en een trap met brede treden. Het fiets- en voetpad zal ook in een vloeiende helling verbonden worden met het kruispunt Consciencestraat-Kasteelstraat.

De bijzondere aandacht besteed aan de fietsvoorzieningen op de nieuwe Scheldebrug zullen we pas kunnen beoordelen als het wat geregend heeft op die houten brug, en wat die vloeiende helling betreft, dat zou toch ook heel wat beter gekund hebben Uitroepteken
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-03-2009 13:36:12    Onderwerp: Kort verslag
 Reageren met citaat  

'n Kort verslagje:

Foto's en video (?) zullen ongetwijfeld nog volgen...

Met zo'n 60-65 (tellingen lopen licht uiteen) waren we vandaag.
Beetje somber en fris weer maar even ervoor deed de zon nog flink haar best, alleszins het was en bleef droog en da's 't beste natuurlijk.

Vertrokken zoals -inmiddels- de traditie het wil aan de Grote Markt van Temse om via het zwembad te rijden langs de Sint-Jorisstraat naar het heringerichte kruispunt op de Krijgsbaan. BOINK op de kruisingen van het fietspad met de zijstraten daar,natuurlijk...

Even bovenop de viaduct van de Krijgsbaan verzamelen om nadien de N16 op te fietsen. Nadruk op het verdwenen fietspad hier. Heden verboden voor fietsers maar gelukkig werd de N16 even opgehouden voor het autoverkeer door de vrijwillige medewerking van de politiediensten.

Dit is waar de actie vandaag om draait. Waarom moest dit fietspad langs de N16 verdwijnen, waarom hebben fietsers geen recht op vlotte verbindingen tussen de steden. Waarom krijgt koning auto zoveel, zo makkelijk. Waarom moet een zwakke weggebruiker zo sterk opkomen voor z'n vanzelfsprekende plichten?

Vanaf het laatste kruispunt op de N16 voor de autosnelweg E17 reden we terug links, via de Hoogkamerstraat, terug naar de Grote Markt van Temse.

Heel de tijd nam de schrijver van dit bericht een cameraman van TV-Oost-Vlaanderen achterop mee op de tandem. Deze persoon zou leuke beelden geschoten hebben en na afloop van onze tocht de organisator Ulrich nog geïnterviewd hebben. Deze reportage zou komende zondag uitgezonden worden. Als links naar de reportage mogelijk zijn, gelieve ze hier dan te posten.

Stuur ook allemaal jullie foto's op in aansluiting op dit bericht a.u.b...

't Was leuk, hopelijk doeltreffend en see you op de volgende bijeenkomst of onderweg!

Grtz
Hans
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-03-2009 19:10:39    Onderwerp: Foto's
 Reageren met citaat  

















(Aanpassing op 01-05-2017: Foto's vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder


Laatst aangepast door Trobken op 29-12-2011 10:35:20; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-03-2009 19:25:08    Onderwerp: Fietsers op de N16
 Reageren met citaat  

Fietsers op de N16.
Geschreven door Administrator- http://www.editietemse.be

07 Mar 2009 om 23:44

Temse - De Fietsersbond van Temse protesteerde zaterdag 6 maart nog eens tegen het verdwijnen van het fietspad langs de N16. Zowat 65 fietsers reden via het Viaduct de N16 op, tot aan het kruispunt met de Doornstraat. De politie zorgde voor de veiligheid van de tweewielers op de gewestweg.

De fietsers waren even 'Heer en meester' op de N16.
_________________
Forumbeheerder


Laatst aangepast door Trobken op 29-12-2011 10:33:54; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-03-2009 01:02:42    Onderwerp: De reportage van TV OOST online
 Reageren met citaat  

De reportage van TV OOST staat inmiddels ook online.
Ik heb ze overgenomen op Youtube bij wijze van archivering.

Hier vind je het filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ZTSBgCx3C7Q
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nicole Van der Vieren





Geregistreerd op: 12 Jan 2009
Berichten: 39
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-03-2009 10:23:22    Onderwerp: actie N16 in Gazet van Antwerpen
 Reageren met citaat  

Fietsersbond hekelt gevaarlijke N16

E-mail bericht
Bookmarken/Delen
09/03 De Fietsersbond hield zaterdag een protestactie. De deelnemers kantten zich tegen het gedeeltelijk verdwijnen van het fietspad aan de N16 en het uitblijven van een duurzaam alternatief.


Een 60-tal deelnemers fietste onder politiebegeleiding over de N16 richting Sint-Niklaas, waar het fietspad verdwenen is. “Wij ijveren voor het behoud van dat fietspad”, zegt Ulrich Smet van de Fietsersbond.

“Met de nodige aanpassingen kan het zeker weer dienst doen.” Het traject liep verder naar de alternatieve route richting centrum. “Deze route betekent een grote omweg voor de fietsers en is gevaarlijk”, zegt Smet. “Het fietspad op de Hoogkamerstraat is te smal voor tweerichtingsverkeer. De fietser moet ook constant rekening houden met dwarsverkeer en gevaarlijke kruispunten oprijden.”

Actievoerder Johan Vermeersch: “Wij willen dat men meer rekening houdt met fietsers. Mijn echtgenote Hilde fietst dagelijks vanuit het centrum naar Sint-Niklaas. Bij het oversteken van de N16 aan de Hoogkamerstraat heb je aan de lichten een aparte drukknop voor fietsers en voor voetgangers. Als er geen voetgangers oversteken, springt het licht alleen op groen voor de fietsers. Automobilisten die afslaan, zien alleen het rode licht voor de voetgangers en rijden door. Dat is gevaarlijk: Hilde heeft vorige week bijna een aanrijding gehad.”

Smet hing de slogan Waar blijft Temse? aan zijn fiets. “Het kabinet- Peeters heeft wel oren naar onze eisen. Het is de gemeente Temse die initiatieven moet nemen. De vorige acties hebben wel impact gehad. Fietsers kregen een verlichte oversteekplaats aan het industrieterrein TTS. Waarvoor dank. Zolang er geen alternatief is voor het fietspad aan de N16, zetten wij onze acties verder.”

ILPR

Bekijk alle artikels binnen Temse (9140)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Vroeger tijden

Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk. Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005