|
Levensgevaarlijke fietsoversteekplaats |
|

Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 08-09-2010 15:14:55 Onderwerp: Levensgevaarlijke fietsoversteekplaats |
|
|
|
|
Met onze Fietsersbondafdeling, samen met 'Ons Streven' van Tielrode en het 'Actiecomité N41' van Hamme, hebben we al verscheidene keren de levensgevaarlijke fietsoversteekplaats aangeklaagd over de N41 nabij het kruispunt met de Steenweg Hulst-Lessen. Om nog maar even te zwijgen over het levensgevaarlijke en veel te smalle tweerichtingsfietspad langs deze drukke weg.
Langs deze fietsoversteekplaats kun je pas de N41 oversteken, als er langs beide kanten tegelijk geen verkeer komt. En daar kun je dikwijls lang op staan wachten! Als de baan dan even vrij is in beide richtingen, dan moet je nog snel zijn om over te steken, want de openingen tussen de verkeersstromen zijn klein! Ik heb zelfs heel lang moeten wachten om deze foto's te kunnen maken, zonder al te veel verkeer:
Als deze fietsoversteekplaats een 100-tal meter dichter bij het kruispunt zou geschilderd worden, dan gaat die doorheen een verdrijvingsvak, omdat vanaf het kruispunt een middenberm ligt tussen de twee rijrichtingen op de N41.
Op deze wijze zou een overstekende fietser telkens één rijrichting van de N41 kunnen oversteken, en in het midden wachten tot de andere rijrichting vrij is.
We hebben al beloftes gehoord dat dit zo ging uitgevoerd worden, maar ondertussen zijn alle wegmarkeringen toch maar weer eens herschilderd zoals het was, zonder enige wijziging. Natuurlijk moeten ook enkele verkeersborden verplaatst worden, maar zo een geweldig ingrijpend werk is dat toch ook weer niet.
Omdat deze zaak blijft aanslepen, hebben we op onze laatste vergadering beslist om dit op het meldpunt fietspaden te plaatsen, wat hierbij gebeurd is. Mijn melding heeft ref. 8A7FE85E04 gekregen. Nu maar afwachten.
Tussen haakjes: zie je ook die Nederlandse vrachtwagen op het fietspad aan de overkant geparkeerd staan op de laatste twee foto's? Waarschijnlijk was er weer eens een aanrijding gebeurd op het kruispunt, want er stonden ook nog auto's met flikkerlichten... Dan is het ogenblik natuurlijk goed gekozen om de fietsers nog wat meer in gevaar te brengen
(Aanpassing op 30-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 25-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 25-11-2017 10:52:58; in totaal 3 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|

Bert
|
|
|
|
|
Geplaatst: 19-09-2010 15:27:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
Voila en mijn melding zit er ook in
- ref. E3C90B8F18 |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 23-09-2010 18:15:13 Onderwerp: |
|
|
|
|
Ik zal mij daar morgen ook eens mee bezighouden. Wraakroepend is het! Er gebeuren daar trouwens om de haverklap aanrijdingen tussen auto's, ik zou nooit langs daar met de fiets durven rijden. |
|
Terug naar boven |
|
Bert
|
|
|
|
|
Geplaatst: 12-10-2010 18:50:34 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef, ik heb net hetzelfde antwoord gekregen. Het helpt dan misschien toch om met meerdere dit in te geven. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|