Het is nu 28-03-2024 16:32:47
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Een rotonde ter hoogte van de Kasteelstraat

    -> Temse (centrum) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Bert





Geregistreerd op: 21 Feb 2009
Berichten: 63
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-08-2010 19:40:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef,

2 weggebruikers in de verkeerde richting op een rotonde, en dat op 6 minuten. Lijkt me echt waardevol op er af en toe een agent te zetten voor een uurtje.

Trouwens Jozef ze hebben op YouTube ook een "promo" filmpje voor de ontsluitingsweg van Belgomine. Ik kreeg er reclame voor na jouw filmpje:





Laatst aangepast door Bert op 18-08-2010 16:44:57; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-08-2010 20:58:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Bert schreef:
2 weggebruikers in de verkeerde richting op een rotonde, en dat op 6 minuten.


Ik heb daar eigenlijk bijna 20 minuten gestaan. De "dode tijden" heb ik er tussenuit geknipt. Op 3:40 zie je zelfs een voetganger plots verdwijnen... Je kunt het ook merken aan de opkomende zon die op het gebouw links schijnt: dat gaat soms met een sprongetje.

Bert schreef:
Trouwens Jozef ze hebben op YouTube ook een "promo" filmpje voor de ontsluitingsweg van Belgomine.


Ja, dat is ook van mij Lach . Ik ben daar nog iets mee zinnens, maar ik weet nog niet goed wat.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Bert





Geregistreerd op: 21 Feb 2009
Berichten: 63
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-08-2010 12:48:39    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

en waar heb je die beelden gevonden, of heb je die zelf gefilmd?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-08-2010 14:19:10    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Die beelden staan gewoon op een DVD van de gemeente Temse, over het "Project tweede Scheldebrug". Maar zou je die hier plaatsen? Die horen toch beter bij de ontsluitingsweg ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-08-2010 19:13:46    Onderwerp: Nog wat meer bordjes
 Reageren met citaat  

Er zijn nog wat bordjes bij geplaatst voor de fietsers die van de brug af komen:



Twee omleidingswegwijzers (oranje met zwarte letters): "andere richtingen" naar rechts vóór de afsluiting wel te verstaan, en pas daarna "Wilfordkaai" naar links.
Toch weer een opmerking:
Het is verkeerstechnisch totaal verkeerd, om eerst de wegwijzer "andere richtingen" te ontmoeten, vooraleer men een wegwijzer gezien heeft die een andere richting aanwijst dan die "andere richtingen".
Maar och ... ook zonder dat is deze rotonde verkeerstechnisch een rommeltje voor fietsers. Dit kan er nog wel bij.

Er is een verkeersbord B1 geplaatst bij de haaientanden aan de oversteekplaats over de gesloten oprit naar de brug.
Nu weet ik met zekerheid wie mijn opmerkingen mee leest Lach, maar ik vraag mij toch af aan welk verkeer hier voorrang zou moeten verleend worden ...


Hopelijk denkt men op de gemeente Temse dan ook eens aan de voorgestelde velostrade. De fietsers hebben nu al genoeg moeten inleveren voor de tweede Scheldebrug:
- de fietspadverbinding Sint-Niklaas - Bornem en andersom;
- een gevaarlijke alternatieve route Sint-Niklaas - Bornem dwars over de Vrijheidstraat aan de Colruyt.
- een gevaarlijke alternatieve route Bornem - Sint-Niklaas langs het kruispunt aan de Edgard Tinelplaats, en onbruikbaar op vrijdag voormiddag (marktdag).
- de fietspadverbinding Sint-Niklaas - Steendorp en andersom;
- de fietspadverbinding Steendorp - Sint-Niklaas en andersom;
- een omgelegd "jaagpad" achter Belgomine met een slecht verbindingsstuk van 120 m met het pad op de dijk;
- een rotonde met een verwarrende, gevaarlijke "uitzonderingsregeling" voor fietsers via onbruikbare fietsoversteekplaatsen;
- binnenkort een fietstunnel onder de ontsluitingsweg Belgomine die zeer waarschijnlijk te smal en te laag zal zijn;
- ... (het lijstje is misschien nog niet volledig!)

Met een velostrade voor de op- en afrit van de brug, met een duidelijker en veiliger aansluiting aan de rotonde, zou men in Temse misschien iets kunnen goed maken ...

(Aanpassing op 18-04-2013: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 18-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 18-11-2015 10:34:04; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-08-2010 18:38:51    Onderwerp: Kan het nog gekker worden?
 Reageren met citaat  

Overgenomen van Hulpdienstenforum-Vlaanderen. Tekst en foto's van Franky Polfliet, geplaatst op zaterdagavond 28-08-2010:

De rotonde die er plots geen meer was.

Het was zaterdagavond wel even schrikken.
Toen ik beneden de Kasteelstraat reed, de rotonde nam om zo naar de Stationsstraat te rijden kwam ik daar plots verkeerd rijdende auto's tegen.
Een blik op de rotonde en ik dacht dat ik droomde.
De borden die "rotonde" aangeven waren weggehaald.
Een plaatselijk cafe had een deel van de baan ingepalmd om een terras te plaatsen.
De rotonde was er dus geen meer wegens "afgesloten".
Hij heeft daar wellicht toelating en gemeentelijke/politionele hulp voor gekregen want ik kan me niet voorstellen dat die dat op eigen houtje gedaan heeft.
Fietsers en auto's rijdt hier nu kris-kras door elkaar.....
Stoppen dus, hier moest ik foto's van hebben
Enfin, nu ben ik zeker, hier zitten zotten en onbekwamen.
Dit gaat me echt te ver !!! Ik zit hier met plaatsvervangend schaamrood op mijn kaken



Lachen/huilen toegelaten !!



























... Dit spreekt voor zichzelf, ik heb daar niets aan toe te voegen. Ik ben er trouwens sprakeloos van ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-08-2010 19:39:30    Onderwerp: Niet-te-geloven
 Reageren met citaat  

Niet te geloven.
Er zijn blijkbaar wel nog Belgen, want dit is -helaas- typisch Belgisch, zo men zegt!

Ongelofelijk!

Anderzijds meen ik me ter herinneren dat deze "terras-uitbreiding" er de vorige jaren ook al was, i.v.m. het evenement "Temse in de wolken"...

Maar in deze context is 't toch ludiek en te gek voor woorden...
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 30-08-2010 11:14:22    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit is pure horror! Gelukkig dat er niets gebeurd is...

Om nog op het voorstel van Jozef met de velostrade terug te komen: dat ziet er inderdaad een zeer vloeiend parcours uit voor fietsers en de eenvoud zelve.
Maar als ik het zo lees in de reacties van de bevoegde schepenen op de vorige gemeenteraad, houden ze halsstarrig vast aan de kortste weg richting Conciencestraat.
Misschien moet iemand hen toch eens vragen waarom ze daar zo hardnekkig in blijven geloven op de infoavond van 1 september - op andere plaatsen hebben ze er anders niet veel moeite mee dat fietsers een langere weg moeten nemen Triest
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Bert





Geregistreerd op: 21 Feb 2009
Berichten: 63
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-09-2010 20:50:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

@ Jozef: je kan je echt niet voorstellen want het volgende gaat zijn, je kan het zo gek echt niet bedenken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-10-2010 15:06:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hoe moet een fietser die van de brug komt nu rijden naar de rotonde, naar rechts dus?
(En hoe moet een fietser die van de rotonde komt nu naar de brug rijden?)



Staat nu niet één en ander in de weg om de "reglementaire fietsoversteekplaats" (naar rechts aan de haaientanden) te kunnen gebruiken?
Is die "reglementaire fietsoversteekplaats" eigenlijk nog wel zichtbaar?
Is het verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) nu niet helemaal gedraaid tegenover vroeger?
Aan wie moet voorrang verleend worden op de plaats waar die B1 nu staat?
Staat het bordje met "ANDERE RICHTINGEN" nu niet achterstevoor?
Staat er zelfs niet een auto geparkeerd op die "reglementaire fietsoversteekplaats"?
Staat er ook geen auto met aanhangwagen op de rotonde geparkeerd?
Zijn het echt altijd de fietsers die de wegcode aan hun laars lappen?

(Aanpassing op 18-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 14-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 14-12-2017 09:09:51; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 07-10-2010 19:11:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het helpt natuurlijk niet om de chauffeurs goede manieren aan te leren Triest Ik heb trouwens al ondervonden dat je daar als fietser serieus uit je doppen moet kijken en defensief rijden, want auto's zijn nog altijd niet gewoon om je voorrang te geven als je op de rotonde bent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-01-2011 11:35:02    Onderwerp: Zoek de fouten ...
 Reageren met citaat  

Deze buizen lagen er al op 9 december 2010, dat kun je hier zien.



Blijkbaar staat men er in Temse dan toch niet zo sterk op, dat de fietsers de oversteekplaats (onder de eerste buis) gebruiken om naar de rotonde te rijden. Die was dus enkel geschilderd voor de fantasie, ik bedoel daarmee deze foto van vroeger:



Het voorrangsbord aan het fietspad staat tegenwoordig ook langs de verkeerde kant:



Wat zegt de Wegcode Lees Vraag
Citaat:
Artikel 67. Verkeersborden betreffende de voorrang

67.1.
De verkeersborden betreffende de voorrang worden rechts geplaatst. Zij mogen boven de rijbaan of links herhaald worden.

Als ik het goed zie, staat het zelfs gedeeltelijk op het fietspad! Maar ook dat zal wel normaal zijn in Temse.

Er staat zelfs nog iets op het fietspad. Dat kun je op bovenstaande foto ook al zien:



Ofwel staat hij op het fietspad, ofwel staat hij zeker geen 5 meter van het einde van het fietspad:
Wat zegt de Wegcode Lees Vraag
Citaat:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

....
op de fietspaden en op minder dan 5 meter van de plaats waar de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen verplicht zijn het fietspad te verlaten om op de rijbaan te rijden of de rijbaan te verlaten om op het fietspad te rijden;

Maar ook dat zien we wel meer in Temse (hier of hier bijvoorbeeld).

(Aanpassing op 18-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 14-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 14-12-2017 09:12:46; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-01-2011 10:29:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De buizen, die er al zeker liggen van 9 december 2010, lijken toch wat verder van het fietspad te liggen. Dit fietspad is overigens weer uitstekend gestrooid op deze ijskoude, gladde(!) ochtend.



Langs de andere kant is het nog steeds geen probleem in Temse om op, of te dicht bij het einde van een fietspad te parkeren.



(Aanpassing op 18-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 18-11-2015 10:43:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-02-2011 17:16:38    Onderwerp: Het wordt nog erger
 Reageren met citaat  

De voorrangsregeling voor fietsers op de rotonde is nog steeds niets verbeterd, integendeel ...



Deze fietsster, die van de Scheldebrug af komt en linksaf naar de Consciencestraat wil fietsen, moet voorrang verlenen aan de voertuigen die uit de Consciencestraat komen en richting rotonde rijden. Dat staat met een verkeersbord B1 aangeduid op het fietspad, weliswaar langs de verkeerde kant en met een niet-reglementair onderbord (zie hiervoor). Fietsers die oversteken op een fietsoversteekplaats mogen dit trouwens slechts voorzichtig doen, met inachtneming van de naderende voertuigen (artikel 43.3).

Maar ...
Is dit nu nog wel een oversteekplaats voor fietsers? Hier is al zo veel geschilderd en weer overschilderd, en daarna afgesleten door het verkeer, dat het niet meer duidelijk is of dit een fietsoversteekplaats is (artikel 76.4), of een fietspad (artikel 74), of misschien zelfs nog iets anders.
En als de fietser voorrang moet verlenen, wat staat die dubbele reeks haaientanden dan voor die 'oversteekplaats' te doen? Die zijn natuurlijk ook weer te voorschijn gekomen na het wegschilderen en het afslijten van de zwarte verf.

Het wordt er dus niet duidelijker op, en het is nog niet alles:



Ongeveer 6 meter verder rijdt deze fietsster op de rotonde richting Scheldebrug. Daar moeten de voertuigen die uit de Consciencestraat komen en richting rotonde rijden dan weer voorrang verlenen aan de fietsers. Dat wordt wel al eens over het hoofd gezien door menig automobilist!

Het is uiteraard misschien wel verwarrend (fietsers van rechts geen voorrang verlenen, fietsers van links wel voorrang verlenen), maar dat is nu juist wat ik wil aantonen ...

(Aanpassing op 18-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 18-11-2015 10:45:54; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-02-2011 17:14:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De buizen, die er nu al bijna twee maand liggen, zijn weer wat opgeschoven tot over het fietspad.





Op dit tweerichtingsfietspad moet je maar hopen dat er geen tegenliggers komen ...

(Aanpassing op 18-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 18-11-2015 10:48:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse (centrum)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005