Het is nu 28-03-2024 12:02:57
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspad nieuwe scheldebrug

    -> Temse - N16 (Scheldebrug) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

betskejan





Geregistreerd op: 23 Jul 2009
Berichten: 1
Woonplaats: Bornem

     
Bericht Geplaatst: 23-07-2009 20:45:39    Onderwerp: Fietspad nieuwe scheldebrug
 Reageren met citaat  

Echt wel een miskleun, die houten planken. Geeft een zeer onbehaaglijk gevoel, zeker met een racefiets, door de hogere bandenspanning. Het droogt ook niet snel op, wat ook geen veilig gevoel geeft.

betskejan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 26-07-2009 20:14:19    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Niet alleen dat. Gisteren zijn we er nog over gereden tijdens een fietstocht, en voetgangers kwamen plots langs de binnenkant i.p.v. de buitenkant gelopen aan de uitsprong met de zitbanken, in de weg voor de fietsers dus. Dat was even schrikken. Er is immers geen duidelijk onderscheid tussen fiets- en voetpad, wat verwarrende situaties geeft. En nu zijn die planken nog nieuw en gisteren lagen ze droog, maar als je plots moet remmen als ze nat liggen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-08-2009 18:43:47    Onderwerp: Trilpad
 Reageren met citaat  

Het is inderdaad allesbehalve prettig om over de nieuwe brug te fietsen, zoals ook reeds vermeld op De trappen aan de brug verrassen de fietsers. Ik dacht nochtans dat het de bedoeling was om een aangename toeristische inkom voor Temse te maken met dit fiets- en voetpad.
Ik ben er met de ligfiets eens overgereden tegen meer dan 30 km/u. Dan voel je de trillingen niet meer maar enkel nog de metalen dwarsliggers. Maar tegen die snelheid is er van toerisme niet veel sprake meer ... dat is eerder terrorisme, maar wees gerust: ik was toen heel alleen op dat houten pad. En als het nat ligt van de regen ga ik dat zeker ook niet riskeren!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-08-2009 13:55:57    Onderwerp: Houten wegbedekking Temsebrug
 Reageren met citaat  

Tsja... voor de voetgangers geen probleem, die houten wegafdekking.

Maar fietsers zijn weer eens de dupe.

Mijn inziens hebben ze voor de houten wegafdekking gekozen om de snelheid te remmen van de fietsers.

Wat Jozef beweert klopt, een keer boven de 30km/u voel je de ribbels minder van de houten wegafdekking, dus in die zin heeft snelheidsbeperking door 'bewust?' te opteren voor houten latten ook geen effect.

En nee, ik ga ook niet zo hard gaan rijden tussen de voetgangers.

Op 2 wielen zou ik inderdaad ook best opletten als de latten er nat (en koud) bijliggen...

Maar voorlopig doe ik het op 4 wielen met de rolstoel.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 373

     
Bericht Geplaatst: 03-08-2009 21:44:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Gisteren zag ik nog enkele oudere mensen puffend de helling opsukkelen met hun fiets aan de hand, het had iets zieligs, fietstoerisme op z'n best Triest
En Hans, hoe voelen die ribbels aan met de rolstoel? Knipoog
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 25-02-2010 21:44:29    Onderwerp: Fietshelling naar de Temsebrug aan het Vlietpark
 Reageren met citaat  

Vandaag donderdag 25 februari 2010 was het vergadering over het project Vrouwenhofbeek en de -daarbij horende- infrastructuurwerken.

De Vrouwenhofbeek loopt ondergronds onder het Vlietparkje door, langs de fietshelling van de Temsebrug.

In het kader van de werken aan deze waterloop vroeg ik schepen Verbeke (openbare werken) of de fietshelling ook heringericht wordt....

Dit gaat inderdaad gebeuren, maar deze werken zullen later gebeuren, als het gehele project "Vrouwenhofbeek" afgerond is, zo meen ik te verstaan te hebben van de schepen.

Het buskotje verdwijnt en de fietshelling zal naar alle waarschijnlijkheid meer aan het Vlietparkje zelf gelegd worden om de helling minder steil te maken.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 26-09-2010 06:40:49    Onderwerp: Bushokje nabij Temsebrug
 Reageren met citaat  

Inmiddels zijn we haast oktober 2010.
Na 15 maanden staat het bushokje nabij de Temsebrug(gen) er nog altijd!


Grote datum op foto klopt niet, onderste wél.


Symphatiek dat ze dit schuilhokje laten staan om de fietsers halfweg de helling even te kunnen laten rusten...

... maar we (voetgangers én fietsers) zouden toch meer plaats hebben (op 'n zonnige zomerdag en tijdens de spitsuren kan het hier best druk zijn!)...

Dit schuilhokje afbreken en netjes (!) enkele betonnen tegels in de plaats leggen kan toch niet zo'n werk zijn?


(Aanpassing op 29-01-2018: Verdwenen foto zo goed mogelijk hersteld.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-12-2010 14:57:50    Onderwerp: Bushokje is weg!
 Reageren met citaat  

Voorwaar, ik passeerde op 9 december langs de aanloop naar de Temsebrug en wat zag ik....?




Hopelijk wordt de vrije ruimte nu nuttig gebruikt om een breed fietspad te maken.
Het is -momenteel- écht te smal, op een mooie zomerdag, wanneer vele fietsers omlaag en vele fietsers (al dan niet te voet) bergop mekaar moeten kruisen!


(Aanpassing op 30-07-2019: Afbeelding vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-12-2010 20:07:10    Onderwerp: Re: Bushokje is weg!
 Reageren met citaat  

Ha, 't is eindelijk weg! Hoewel ... onlangs ben ik er nog eens in gaan schuilen tijdens een felle regenbui Hihi .
Trobken schreef:
Hopelijk wordt de vrije ruimte nu nuttig gebruikt om een breed fietspad te maken.

Schepen Freddy Verbeke heeft mij beloofd, dat deze hele ruimte (parkje-oprit-parking) volledig omgevormd zal worden als de Stationsstraat en de rotonde klaar zijn. Het fietspad naar de brug zal dan ook 'aangepakt' worden en waarschijnlijk op een andere plaats komen. Hoe dat juist zou gebeuren, dat wist hij nog niet te vertellen, maar hij heeft mij wel beloofd dat de Fietsersbond er bij zal betrokken worden. Afwachten dus of de belofte zal gehouden worden.

Dat het fietspad nu te smal is, staat buiten kijf! Zeker als die grote buizen er vlak naast gelegd worden! Kunnen die niet langs de andere kant van de baan gelegd worden? Bovendien ligt er dan ook nog een blikje op het fietspad, juist op het overgebleven stukje waar de fietsers nog kunnen rijden!

Proficiat, jongens om het voor de fietsers zo moeilijk mogelijk te maken!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-02-2011 14:31:17    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De plaats, waar het bushokje gestaan heeft, is ondertussen dichtgeplaveid ...



... De buizen daarentegen liggen nog steeds meer dan ooit in de weg!



Dat wordt dan maar weer een melding op het meldpunt fietspaden, referentienummer 7D0ACC24F7, want "Bij de werkzaamheden werd geen of onvoldoende rekening gehouden met de fietsers".

(Aanpassing op 19-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-11-2015 15:18:34; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-02-2011 09:58:29    Onderwerp: Antwoord van de wegbeheerder (gemeente Temse)
 Reageren met citaat  

Reeds vroeg op maandag 7 februari 2011 een antwoord ontvangen van de wegbeheerder, dienst mobiliteit Temse:
Citaat:
Wij zullen contact opnemen met de aannemer en vragen de buizen van het fietspad te verwijderen.

Goed zo!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-02-2011 16:44:07    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

En plots kan men bij de werkzaamheden wel voldoende rekening houden met fietsers ...



De laatste buis, die het meest in de weg lag, is nu deftig ondersteund zodat die niet meer tot tegen het fietspad kan bollen. Misschien zal ik versleten worden voor een zagevent, maar toch vind ik dat de eerste buis nog te dicht tegen het fietspad ligt. Die buizen liggen daar nu zeker al twee maanden, misschien nog langer! Aan het zand op het fietspad kun je zien dat een gedeelte van het fietspad onbruikbaar gemaakt wordt en hoeveel het fietspad smaller gemaakt wordt door die buizen.

Soms vraag ik mij af of ik alleen fiets in Temse Triest . Zien al die andere fietsers dan twee maanden lang niet dat die rommel in de weg ligt vlak naast het fietspad? Of vinden die dat maar normaal en blijven die dat lankmoedig ondergaan?

Waarom staan fietsers niet meer op hun rechten Vraag Zijn ze misschien bang van hun plichten?

(Aanpassing op 05-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 05-12-2015 09:25:49; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-02-2011 18:52:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De dienst mobiliteit van Temse is tevreden ...
Citaat:
Als reactie op uw melding van een knelpunt voor fietsers (referentie : 7D0ACC24F7) op volgende locatie :

Consciencestraat
Temse
Oost-Vlaanderen

Melden we u het volgende :

Beste
De buizen werden gisteren opzij gelegd zodat de fietsers een veilige doorgang hebben.

Buizen in het meervoud? Eén buis is opzij gelegd Uitroepteken
Dan kan ik mij toch niet houden om een antwoordje te sturen ...
Citaat:
Beste,

De buis die helemaal over het fietspad hing is inderdaad voldoende opzij gelegd en degelijk ondersteund, waarvoor dank. De eerste buis op bijgaande foto blijft evenwel dicht tegen het fietspad liggen. Om die buis niet met het fietsstuur te raken moet een fietser daar naar het midden van het fietspad rijden. Zolang er geen tegenliggers komen is dat geen probleem ...
Het blijkt toch weer dat er al te dikwijls onvoldoende rekening gehouden wordt met de veiligheid van fietsers. Immers, bij dergelijke situaties sakkeren of vloeken de meeste fietsers toch maar enkel bij zichzelf, en fietsen dan gewoon verder.

Met vriendelijke groeten,

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-02-2011 13:04:31    Onderwerp: Buizen zijn weg
 Reageren met citaat  

De buizen zijn weg.
Nu is de situatie beter, want er staat nu enkel nog een bulldozer in de weg...



Ik was daar te voet (met 2 honden bij mij).
Even staan kijken en er is geen enkele fietsers die tussen de bulldozer en die rubber tegel (<1m breed, 90° bocht en onoverzichtelijk) het ronde punt op rijdt...

En geef ze eens ongelijk!

Zelf gemerkt, met het verdwijnen van het bushokje is er iets meer plaats voor wandelaars én de vuilnisbak (hondenpoepzakjes!) is blijven staan... Da's toch positief...
Als elke gebruiker nu nog z'n kant kiest tenminste...
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-02-2011 14:25:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik merk op bovenstaande foto van Trobken, dat het voorrangsbord B1 nu ook rechts geplaatst is, zoals het moet volgens artikel 67.1 van de Wegcode Lees:
Citaat:
67.1. De verkeersborden betreffende de voorrang worden rechts geplaatst.

Dat is al in orde Lach. Nu rest enkel nog het onreglementair oranje onderbord met zwart dubbelzinnig opschrift Knipoog ....
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - N16 (Scheldebrug)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005