|
Zijn de parkeerplaatsen in de Kapelstraat te smal? |
|
mario
|
|
|
|
|
Geplaatst: 25-11-2010 17:14:43 Onderwerp: |
|
|
|
|
De rijbaan en parkeerstroken zijn vrij smal. Het is nu niet dat dit een dreigende vorm is voor de fietsers op een enkelrichting fietspad. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 26-11-2010 19:56:25 Onderwerp: |
|
|
|
|
mario schreef: |
De rijbaan en parkeerstroken zijn vrij smal. Het is nu niet dat dit een dreigende vorm is voor de fietsers op een enkelrichting fietspad. |
Het is mij nog niet opgevallen dat de rijbaan vrij smal is. Zelfs de bussen van De Lijn blijken er moeiteloos te kunnen kruisen. Voor de meeste auto's zijn zelfs de parkeerplaatsen breed genoeg, er staan trouwens heel wat auto's correct geparkeerd. Mijn eigen auto is 1,78 meter breed, met zijspiegels inbegrepen zelfs 2,06 meter. Ik heb daar ook al probleemloos geparkeerd NAAST het fietspad, zonder mijn zijspiegels te moeten inklappen.
Vanaf hoeveel centimeter parkeren op het fietspad wordt het dan wel een dreigende vorm voor fietsers? En waarop is dat gebaseerd? Ik lees enkel wat er staat in Artikel 24 2° van de wegcode ... nergens lees ik dat stilstaan of parkeren op een fietspad toegelaten is als de parkeerstroken te smal zijn. Maar het wordt blijkbaar wel gedoogd en velen zien daar zelfs geen graten in. Ik merk wel dat het steeds meer gebeurt, en ik vraag mij af wanneer 'de grens' bereikt zal worden van het 'gedoogbeleid'. Vergeet niet dat het fietspad sterk versmald wordt, ook met een auto op de rand: je kunt met het stuur van de fiets niet rakelings langs de auto scheren!
Het gedeeltelijk parkeren op fiets- en voetpaden is niets meer dan een slechte gewoonte. Bewoners klagen soms aan dat er (te) snel gereden wordt in de Kapelstraat. Dikwijls zijn dat dezelfde mensen die hun auto zo ver mogelijk 'opzij' zetten, om de snelheidsduivels zo veel mogelijk plaats te geven ...
Trobken schreef: |
Akkoord, ze staan er niet correct.
Maar inderdaad, zoals hierboven aangehaald, echt last heb ik er niet van.
... |
Kom daar maar eens langs fietsen met een groep fietsers, twee naast elkaar. Het gevolg zal zijn dat die groep gedeeltelijk op het voetpad zal fietsen. Wie zal daar dan opmerkingen over maken, denk je?
Allemaal heel vergoelijkend voor de automobilisten ... Zijn automobilsten ook altijd zo verdraagzaam voor fietsers? _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 1 |
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|