Het is nu 29-11-2024 15:14:37
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Nieuwe ontsluitingsweg Havenbedrijf

    -> Schelde en Durme Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-10-2010 20:16:24    Onderwerp: Zicht op kant spoorweg
 Reageren met citaat  

Vandaag, zaterdag 30 oktober 2010, had ik nog eens de gelegenheid om een filmpje van de fietstunnel in aanbouw te schieten van op de trein. De prentjes zijn van geen hoogstaande fotokwaliteit, maar hier volgen toch enkele interessante beeldjes uit dat filmpje:



Langs deze kant, de kant van de spoorweg dus, kun je goed zien dat de verticale muren verder op volle hoogte doorlopen dan langs de andere kant, de kant van het park. De kromtestraal van de bocht zullen we bij gelegenheid eens moeten meten. Maar het lijdt geen twijfel dat de bochten van 90° met hun verticale muren compleet onoverzichtelijk zijn.

Een fietser die langs deze kant naar de tunnel fietst rijdt aan de binnenkant van de bocht. Als je met de fiets een bocht neemt, ga je automatisch wat schuin hangen naar de binnenkant van de bocht, naar de muur dus. Daardoor ga je nog wat verder van de muur weg fietsen dan de "schuwafstand" van 1 meter. Als je met een tandem fietst, of een bakfiets, een kinder-aanhangfietsje, een fietskar, ... dan moet je de bocht nog ruimer nemen. Als er dan tegelijkertijd uit de tunnel ook een fietser komt, dan rijdt die (hopelijk) aan de buitenkant van de bocht. Ook die fietser bewaart zijn "schuwafstand" van 1 meter tot de muur. Fietsers die de buitenkant van een bocht nemen, hebben zelfs de neiging wat meer naar de binnenkant van de bocht te rijden. Aangezien beide fietsers elkaar niet kunnen zien afkomen kunnen ze ofwel voorzichtig handelen, ofwel onnadenkend handelen. De gevolgen ...

Het is zeker geen goed idee om twee verticale muren te plaatsen in een bocht van 90° langs zo een smalle fietsweg. Wat gaat er gebeuren als twee groepen fietsers elkaar ontmoeten in deze bochten? Vergeet niet dat er ook heel wat wandelaars van deze tunnel zullen gebruik moeten maken!



Hier zie je de muren verder doorlopen op iets minder dan volle hoogte (let op het 'trapje' in de muur) ...



... maar hier houdt de muur op, en ... ligt het pad blijkbaar bijna aan de bovenkant van de muur! Dat zou dus betekenen dat fietsers en voetgangers moeten dalen naar de tunnel als ze van onder de Scheldebrug komen!

Ik heb altijd gedacht dat de ontsluitingsweg zo vlug mogelijk zou stijgen om tot boven de tunnel te komen. Nu lijkt het er op dat het pad vooral zal dalen om onder de ontsluitingsweg te komen, en dat de ontsluitingsweg bijna niet zal stijgen tot aan de tunnel. Zou de belangrijkste stijging van de ontsluitingsweg naar de viaduct over de Kasteelstraat dan pas beginnen na de tunnel? Die viaduct over de Kasteelstraat ligt immers toch ongeveer op dezelfde hoogte als de N16.

Ik heb natuurlijk geen plannen met hoogteverschillen van de omgeving. Ik zal het bijgevolg ook allemaal maar goed kunnen zien als het klaar is (te laat dus). Maar nu heb ik nog steeds de indruk dat de tunnel onnodig diep ligt en veel te ver van de kaaizone. Mogelijk was er een betere oplossing voor deze tunnel en voor het fietspad langs de ontsluitingsweg, ook al schrijft de projectingenieur:
Citaat:
Rekening houdend met een aantal technische afwegingen werd de tunnel zo dicht mogelijk bij de kaaizone ingeplant.

Volgende opeenvolgende beeldjes kunnen misschien een indruk geven van de diepte van de tunnel tegenover de viaduct over de Kasteelstraat. Ik heb de prentjes een beetje horizontaal bijeen geperst, waardoor ze wat vervormd zijn, maar anders wordt het totaalbeeld te breed voor een normaal scherm.



Met de beeldjes tegenover elkaar op de juiste hoogte geplaatst, kun je beter zien hoe onnodig diep de tunnel wel ligt.

(Aanpassing 01-11-2010: filmprentjes horizontaal verkleind.)
(Aanpassing 18-02-2011: verdwenen 2° foto hersteld.
(Aanpassing op 18-04-2013: 2 verdwenen foto's hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 14:44:32; in totaal 4 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 31-10-2010 20:10:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit is inderdaad een verhelderende foto van de tunnel, je ziet zo dat die bocht een probleem gaat worden. Ik fietste vandaag nog langs de dijk in Steendorp en kwam thv de steenbakkerij een wielertoerist tegen. Die reed helemaal langs de andere kant van de weg om zijn bocht te nemen. Het was wel even schrikken want je kon hem niet zien aankomen. En daar kan je dan nog uitwijken in noodgevallen, maar wat als je tussen twee betonnen muren fietst? Dat belooft op drukke fietsmomenten...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-11-2010 09:43:26    Onderwerp: In scène...
 Reageren met citaat  

Of we doen het zelf, al dan niet met de hulp van toneelverenigingen uit Temse...

Een spectaculair ongeval in scéne zetten...

Allemaal met onze fiets op nen hoop gaan liggen...
Uitstekende foto met 'n kop erboven:
Fietsersbond Temse protesteert tegen slechte tunnel!

Knipoog
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-11-2010 17:32:39    Onderwerp: Fietstunnel in Willebroek
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:
Of we doen het zelf, al dan niet met de hulp van toneelverenigingen uit Temse...

Een spectaculair ongeval in scéne zetten...

Ik vrees dat dit niet nodig zal zijn ... Gewoon afwachten tot het noodlot toeslaat Triest ... Jammer genoeg!

Aan het station van Willebroek wordt ook een fietstunnel gebouwd, deze tunnel is op een weekend gewoon onder de treinsporen door geschoven!



Hier zouden de ontwerpers en de goedkeurders van 'onze' tunnel onder de ontsluitingsweg een voorbeeld aan kunnen nemen.
Deze tunnel ligt niet dieper dan nodig. Het 'dak' is hooguit een halve meter dik. Daar bovenop ligt de spoorwegbedding met de treinsporen. Er is nog geen trein doorheen gezakt, en zo een trein weegt heel wat meer dan een vrachtwagen van Belgomine!
Een afsluithek, zoals er bovenop de tunnel staan, is ongeveer 3,50 meter lang. Daarmee kunnen we schatten dat de tunnel bijna 3 meter hoog is, en meer dan 5 meter breed. Die voldoet dus zeker aan de normen van het Vademecum Fietsvoorzieningen.
Als de ontwerpers en goedkeurders beweren dat de tunnel onder de ontsluitingsweg doorkijk toelaat met zijn toegangsbochten van 90°, dan moeten ze hier maar eens komen kijken om te weten wat met 'doorkijk' bedoeld wordt.

(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 14:47:22; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 01-11-2010 18:34:04    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dat ziet er heel wat beter uit! Des te meer frustratie roept ons misbaksel in toeristisch Temse op...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-11-2010 08:47:55    Onderwerp: In het Nieuwsblad
 Reageren met citaat  

Het staat ondertussen ook in het Nieuwsblad:

Fietsersbond Temse KLAAGT ONREGLEMENTAIRE FIETSTUNNEL AAN
'Te klein en onveilig'
Het Nieuwsblad van dinsdag 02 november 2010
Auteur: Kurt Vermeir



Jozef Van Breuseghem: 'Een ongeluk loert letterlijk om de hoek'.
© Kurt Vermeir


Temse - De Fietsersbond van Temse maakt zich grote zorgen over de fietstunnel onder de ontsluitingsweg tussen de Wilfordkaai en het station.
'Al tijdens de zomervakantie merkte een aandachtig lid dat de tunnel duidelijk te smal en te laag ging worden', zegt Jozef Van Breuseghem, verkeersspecialist van de Fietsersbond. 'Omdat bijsturing van de werken op dat moment nog mogelijk was werden zowel het gemeentebestuur van Temse als de bouwheer Waterwegen en Zeekanaal (W&Z) zo snel mogelijk schriftelijk op de hoogte gebracht van het probleem. Maar men volhardde in de boosheid. De tunnel is bijna afgewerkt en het blijkt een ramp.'

Volgens de voorschriften van het Vademecum Fietsvoorzieningen moet een verlichte fietstunnel minstens 2,80 meter en liefst 3 meter hoog zijn. De breedte dient minstens gelijk te zijn aan anderhalf keer de hoogte. 'De breedte moet dan minstens 4,20 en liefst 4,50 meter zijn', weet Van Breuseghem. 'De tunnel wordt 2,70 meter hoog en 3,60 meter breed.'

Volgens projectingenieur Guido Op De Beeck van W&Z is alles wettelijk in orde.

'We hebben een goedgekeurde bouwvergunning voor de tunnel. Het is het goed recht van de Fietsersbond om hun mening te verkondigen maar hebben zij de tunnel gemeten', reageert hij. 'Dit slaat op niks. Ik zie niet in waar het probleem zit.'

'We hebben de tunnel inderdaad nog niet kunnen meten', reageert Jozef Van Breuseghem. 'Het is W&Z zelf die ons de afmetingen van de tunnel gegeven heeft. Het is beschamend dat een dergelijke kleine en onveilige tunnel gaat dienen als toeristisch visitekaartje voor Temse. Het wordt nota bene een centraal scharnierpunt van het Fietsroutenetwerk Vlaanderen.'

Volgens de fietsvereniging wordt fietsen naar de nauwe tunnel met korte bochten en steile wanden ronduit fysiek gevaarlijk. 'Een ongeluk loert daar letterlijk om de hoek. Tandems en fietsers die een fietskar meetrekken zullen hun vehikel door de korte bochten moeten laveren. Ook de sociale veiligheid wordt een reëel probleem vanwege de afgelegen ligging en een gebrek aan doorkijk van de tunnel.'

De Fietsersbond van Temse vindt het spijtig dat deze belangrijke investering in fietsveilige infrastructuur uiteindelijk resulteert in een gebrekkige onreglementaire smalle fietstunnel.

'We willen voortaan formeel schriftelijk advies geven aan het college én we willen dat er ook rekening gehouden wordt met dat advies', klinkt het. ' Zo kunnen in de toekomst flaters als deze tunnel vermeden worden.'
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-11-2010 11:18:05    Onderwerp: Fietstunnel in Bornem
 Reageren met citaat  

De verlichte wandel- en fietstunnels in Bornem, onder de N16 en de Hingenesteenweg, zijn 2,60 meter tot 2,80 meter hoog en maar liefst 5 meter breed (zelf gemeten) Goed zo! Uitroepteken





Misschien zul je opmerken dat de tunnels op sommige plaatsen te laag zijn volgens het Vademecum Fietsvoorzieningen, dat 2,80 tot 3 meter bepleit voor een verlichte fietstunnel. Vergeet dan niet dat deze tunnels in gebruik genomen zijn in 2003, en dat het eerste Vademecum Fietsvoorzieningen pas verschenen is in 2002. De plannen van deze werken dateren dus zeer waarschijnlijk nog van voor 2002! De ontwerpers hadden zeker aandacht voor fietsers en voetgangers. Het is trouwens niet zozeer de hoogte van een fietstunnel die belangrijk is. Weinig fietsers of wandelaars zullen hun hoofd stoten tegen een tunnel van ongeveer 2,70 meter hoog. Het is vooral de breedte die telt.
Let op de aparte strook voor voetgangers. Ook dat zou een goed idee geweest zijn voor 'onze' tunnel onder de ontsluitingsweg. Meteen is langs één kant geen muur meer naast het fietspad en verdwijnt de "schuwafstand" van 1 meter! Die "schuwafstand" kun je trouwens goed opmerken aan het kleurverschil in het wegdek: waar nooit gefietst wordt is de kleur nog fel rood.

(Aanpassing op 02-11-2010: Taalfoutjes verbeterd.)
(Aanpassing op 05-10-2013: Verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-12-2017 09:00:40; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-11-2010 13:36:17    Onderwerp: Tunnel in Bornem
 Reageren met citaat  

Merk ook op dat de vloer van de tunnel een beetje schuin ligt, met een afwatering op de scheiding voetpad/fietspad...

+punten dus ook voor de afwatering.

Wedden dat ze bij de tunnel aan de ontsluitingsweg OOK hiertegen gaan zondingen?
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 02-11-2010 20:12:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dat de ontsluitingsweg niet snel genoeg kan aangelegd worden is overduidelijk. Dat er een conflict ging zijn met de fietsers stond al in het beleidsmer, dus daar moesten ze wel iets op vinden. Het gevolg is dat ze dit misbaksel van een fietstunnel bedacht hebben, schande...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 03-11-2010 11:46:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er stond ook een berichtje in de Standaard:

Fietsersbond klaagt tunnel aan

(kuv) 02-11-2010

'Reeds tijdens de zomervakantie merkten we dat de tunnel te smal en te laag zou worden', zegt Jozef Van Breuseghem, verkeersspecialist van de Fietsersbond.

Volgens de voorschriften van het Vademecum Fietsvoorzieningen moet een verlichte fietstunnel minstens 2,80 meter en liefst 3meter hoog zijn. De breedte dient minstens gelijk te zijn aan anderhalf keer de hoogte. De tunnel in Temse wordt 2,70 meter hoog en 3,60 meter breed.

Volgens projectingenieur Guido Op De Beeck van Waterwegen en Zeekanaal is alles wettelijk in orde. 'We hebben een goedgekeurde bouwvergunning. Het is het recht van de Fietsersbond om zijn mening te verkondigen maar hebben ze de tunnel gemeten?', reageert hij. 'Ik zie niet in waar het probleem zit.'

© 2010 Corelio
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-11-2010 10:39:53    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een mooie afdruk, zoals de artikels in de kranten verschenen zijn, met daarbij een link naar het artikel op internet:

In Het Nieuwsblad van 2 november 2010 (klik om te vergroten):



In De Standaard van 2 november 2010:



(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 14:58:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6210
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-11-2010 21:11:32    Onderwerp: Plannen
 Reageren met citaat  

We hebben de plannen van de fietstunnel! Ze staan soms wat schuin, maar dat ligt aan het kopiëren. De plannen zijn vergrootbaar.

De dwarsdoorsnede:



Hierop staat een breedte van amper 3,50 meter! Dus nog 10 cm minder dan W&Z mij verteld heeft! Als de tunnel zo smal gemaakt is, en als we rekening houden met de "schuwafstand" van 1 meter tot elke muur, dan blijft er nog 1,50 meter over als "veilige breedte" waarop tegemoetkomende fietsers elkaar moeten kruisen. Ook in de bochten! Want volgens de foto's lopen de tunnelmuren verder langs de bochten. Er is wel een afwateringsgoot voorzien. De vloer wordt voorzien van betonstraatstenen. Misschien heeft dat wel een reden, maar waarom eigenlijk geen asfalt zoals de rest van het fietspad?

Het dwarsprofiel van het fietspad:



Het fietspad wordt 3 meter breed. De toplaag is asfalt. Aan beide zijkanten (hoop ik) komt een verharding van 50 cm breedte in dolomiet. Het fietspad is dus over de hele breedte bruikbaar. De aanbevolen breedte van een fietsweg is minimum 2,50 meter tot 3,50 meter. op dat gebied geen klachten. Met twee verharde zijkanten er bij is het pad zelfs 4 meter breed. Hieruit volgt meteen dat dit fietspad nooit met dit dwarsprofiel tussen de muren kan liggen in de toegangen naar de tunnel. Dat kan enkel waar de muren ophouden.

Een overzichtsplan:



De bocht aan de tunnelingang langs de kant van de spoorweg is zelfs nog scherper dan 90°. De kromtestralen zijn 10 meter aan de kant van het park, 7 meter aan de kant van de spoorweg, gemeten in het midden van het pad. Het Vademecum Fietsvoorzieningen voorziet een kromtestraal van minstens 10 meter voor "rechtdoorgaande fietspaden die plaatselijk uitwijken". Ik vermoed dat dit hier het geval is, aangezien men hier toch niets anders kan dan het fietspad volgen. Er is geen "afslag naar links of rechts" zoals ter hoogte van een kruispunt. Bovendien blijft het probleem dat de muren en het smalle pad de bochten onoverzichtelijk maken.

De bocht van onder de brug naar de tunnel (of omgekeerd) is eveneens scherper dan 90°. Bij deze bocht staat zelfs geen kromtestraal vermeld. De kromtestraal van de bocht in de ontsluitingsweg staat er wel: 13,50 meter. Ik vrees dat de bocht in het fietspad wel eens een kromtestraal zou kunnen hebben die kleiner is dan 3 meter, de minimumnorm van het Vademecum Fietsvoorzieningen. De aanbevolen kromtestraal bij een afslag is minstens 4 meter, en het Vademecum Fietsvoorzienigen zegt:
Citaat:
Waar mogelijk is het toch de bedoeling de aanbevolen maatvoering als norm te hanteren, en dit zeker bij bovenlokale en intensief bereden fietsroutes. Bijkomend argument is dat b.v. het gebruik van fietskarren en dergelijke meer en meer toeneemt.

In een vorige bijdrage leek het alsof je van de brug naar de fietstunnel zou moeten afdalen. Dat is niet het geval. De vloer van de tunnel ligt zelfs een 17-tal cm hoger dan het pad aan het begin van de ontsluitingsweg. Dat is zo gedaan voor de afwatering van de tunnel. Er ligt namelijk een goot in de tunnel, en die loopt verder richting kade langs het fietspad.

Aan de fietstunnel ligt de ontsluitingsweg ongeveer 3,50 meter hoger. Aangezien de tunnel 2,70 meter hoog is, heeft het "dak" dan een totale dikte van ongeveer 80 cm. Voorbij de fietstunnel stijgt de ontsluitingsweg inderdaad nog verder naar de viaduct over de Kasteelstraat.

Ook langsheen de ontsluitingsweg ligt een fietspad. Een aanliggend tweerichtingsfietspad. Wat zegt het Vademecum Fietsvoorzieningen hierover?
Citaat:
De aanleg van een aanliggend tweerichtingsfietspad dient vermeden te worden. Fietsers in één van beide richtingen zouden dan te dicht bij de rijbaan voor het autoverkeer moeten rijden. Nog meer dan bij enkelrichtingsfietspaden is hier een afscherming d.m.v. een veiligheidsstrook gewenst. Slechts in uitzonderlijke situaties, met een beperkte intensiteit van fietsers en (vooral) bromfietsers, kan een dubbel fietspad van 2 meter met een veiligheidsstrook van minimum 100 cm aanvaard worden.

De breedte van het fietspad staat niet op het plan. Ik hoop dat de 2 meter zullen gehaald worden en dat de afscherming van 1 meter er zal zijn ...

Om de ligging van de fietspaden en de ontsluitingsweg wat duidelijker te maken, heb ik mij even aan het kleuren gezet:



De "fietsweg met tunnel" is geel. Het fietspad op de ontsluitingsweg is oranje. De ontsluitingsweg zelf is blauw.
Wat denk je van de "bocht" (eerder een hoek) van 180° (Uitroepteken) die je met de fiets zult moeten draaien van de ontsluitingsweg naar de tunnel, of andersom?
Wat denk je van de breedte van de veiligheidsstrook op de ontsluitingsweg tussen de fietsers en de vrachtwagens?

(Aanpassing op 19-08-2012: 3 verdwenen figuren hersteld.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 16-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 16-12-2017 09:18:13; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 08-11-2010 22:06:51    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Mensenlief, ik word al duizelig als ik alleen maar naar dat plan kijk! Die 180 gradenbocht is helemaal belachelijk, daar kan geen mens zich aan wagen zonder af te stappen. Het aanliggend fietspad op de ontsluitingsweg is ook redelijk beangstigend, en wij maar denken dat ze de fietsers een gunst gedaan hebben met dit "cadeau"...
Ik denk dat geen enkele van die plannenmakers ook maar één keer in zijn leven met de fiets gereden heeft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

bauwelinck





Geregistreerd op: 17 Sep 2010
Berichten: 12
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-11-2010 12:33:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

mooie analyse van de plannen Jozef!
vraagje: het plannetje van het dwarsprofiel: daar staat wel 3 m. op, maar dat is de hoogte (fundering erbij) denk ik... wat daar te zien is is een lengteprofiel van de tunnel met rechts het begin van de knik richting park... of zie ik dat fout Vraag
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 10-11-2010 13:22:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zo versta ik het: volgens het dwarsprofiel wordt het fietspad 3 meter breed en is er daarnaast nog 0.5m voor de afwatering, het totaal van 3.5 meter staat trouwens ook op de dwarsdoorsnede. Op die dwarsdoorsnede kan je ook zien dat er maar langs 1 kant een goot komt. Dus als ik het goed begrijp wordt dit fietspad geen 4 meter maar 3.5 meter breed. Wat ik niet snap is waar Jozef de kromtestralen kan aflezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht


Berichten van afgelopen:   

    -> Schelde en Durme

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 4 van 13 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005