Een beetje informatie uit het 'Verkeersproject Hollebeekwijk' van de provincie Oost-Vlaanderen in samenwerking met de gemeente Temse. Dit is een trafficonsult van juni 2000.
5. Consultatie van de bevolking
De voorstellen zullen aan de bevolking van de wijk, en aan de schoolbevolking moeten worden voorgelegd. De procedure om tot de aanleg van een zone 30 te komen schrijft een consultatie met de bevolking voor.
6. Evaluatiemethode
Er moeten 3 evaluatiemomenten voorzien worden:
1. Bij de keuze van het scenario na consultatie van de bevolking. De keuze moeten namelijk getoetst worden aan de doelstelling: het veiliger maken van de aangehaalde knelpunten, en, in het kader van het mobiliteitsplan, het beheersen van de automobiliteit. Deze evaluatie zal gebeuren door het studiebureau tijdens de consultatie van de bevolking. Het studiebureau zal de te maken keuze zoveel mogelijk in de goede richting sturen.
2. Bij het ontwerpen van de aanleg van de elementen (schoolerf, snelheidsremmers, ...). Deze elementen moeten conform het beoogd effect en conform de wettelijke voorschriften worden ontworpen. Ze moeten tevens continu zijn, duidelijk gesignaliseerd en eenvormig. Speciale aandacht moet worden geschonken aan de functionaliteit van de ontwerpen, veeleer dan aan de esthetiek.
3. Na de aanleg van de elementen. Vragen die moeten beantwoord na ongeveer 4 tot 5 maanden na de aanleg van de elementen:
- Is de Hollebeekwijk veiliger geworden?
- ZIjn de aangehaalde knelpunten in de wijk voldoende weggewerkt?
- Welke neveneffecten heeft de nieuwe aanleg gegenereerd?
- Indien de aanleg niet voldoet, waaraan is dit dan te wijten?
Indien nodig, moet de aanleg bijgestuurd worden. _________________ Forumbeheerder
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum