Geplaatst: 21-10-2010 07:12:29 Onderwerp: Nieuwe aansluiting voor autoverkeer naar de Wilfordkaai?
Als heel de Wilfordkaai heringericht en geopwaardeerd wordt, dan zou deze verloren (lelijke) ruimte langs het pleintje aan de oude oprit van de Temsebrug gebruikt kunnen worden als toegang voor de auto's naar de parkeermogelijkheden op de kade.
Het stukje Consciencestraat tussen het kruispunt met de Nijsstraat en het kruispunt met de Wilfordkaai kan dan verkeersarm gemaakt worden.
(Aanpassing op 31-01-2018: Verdwenen foto zo goed mogelijk hersteld.) _________________ Forumbeheerder
Jozef Van Breuseghem op 02-02-2009 om 19:16:35 schreef:
Op de tekeningetjes van het RUP is nog een andere parking aangeduid ergens naast de Temsica. Die parking heeft op elke tekening wel een andere vorm, maar ze staat er telkens wel. En om op die parking te geraken, zullen de auto's toch weinig anders kunnen dan dat fiets-wandelpad te dwarsen, denk ik. Conflicten verzekerd!
(Aanpassing op 02-04-2012: verdwenen tekening herplaatst.)
(Aanpassing op 12-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 12-12-2015 17:24:58; in totaal 3 keer bewerkt
Geplaatst: 21-10-2010 08:17:35 Onderwerp: Parking aan oude oprit Temsebrug
Ja, auto's en fietsers, 't zal nooit een mooie combinatie worden.
Persoonlijk had ik de Wilfordkaai liever ingericht gezien als een grote, groene boulevard, zoals het vroeger altijd geweest is.
Het aantal bomen op heel de Wilfordkaai kan je nu op je 2 handen tellen.
Het fietspad ligt verkeerd, mijn inziens.
Het moet de hele kade langszij de Schelde volgen, de dijk langs de Zaat zou moeten doorgetrokken worden langsheen de Temsemolens.
De kade aan de Belgomine kon perfect voorzien worden voor 'n doorgang voor fietsers en voetgangers.
In Terhagen (Rumst) kon het immers ook (soortgelijke situatie):
Maar dit wordt teveel off-topic natuurlijk.
Ik hoop dat ze bij de heraanleg van de Wilfordkaai, een grote brede groene boulevard langsheen de Schelde voorzien voor wandelaars en fietsers.
De auto's aan de straatkant en langsheen dit 'verloren' stuk aan de oude oprit van de Temsebrug.
(Aanpassing op 31-01-2018: Verdwenen foto's zo goed mogelijk hersteld.) _________________ Forumbeheerder
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum