Het is nu 28-03-2024 20:11:16
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Mobiliteitsstudie met STOP-principe voor centrum Temse?

    -> Verhaal Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-03-2017 16:53:39    Onderwerp: Mobiliteitsstudie met STOP-principe voor centrum Temse?
 Reageren met citaat  

In het huis-aan-huisblad van N-VA Temse, nr.1 van jaargang 2017, staat dit te lezen (klik om te vergroten):



Let op! Het gaat er niet over om de winkelkern "verkeersleefbaar" te maken. De winkelkern van Temse is immers het oranje gekleurd gedeelte op onderstaande kaart van het stratenplan van Temse:



Het gaat wel over onderstaand oranje gekleurd gedeelte van Temse:



Het uitgangspunt voor deze studie zou het STOP-principe zijn ... In verband met dit STOP-principe staat o.a. dit op de website van het netwerk duurzame mobiliteit, bij "STOP in het gemeentelijk mobiliteitsbeleid", dus perfect van toepassing:
Citaat:
Het STOP-principe kun je op verschillende manieren vertalen naar het gemeentelijk niveau. Allereerst is er natuurlijk de gepaste infrastructuur voorzien voor alle weggebruikers te beginnen met voldoende brede en toegankelijke voetpaden en veilige fietspaden waar het nodig is. Het STOP-principe vertrekt eigenlijk vanuit het beperken van de afstand van de verplaatsingen. Voor de gemeente wil dat dus zeggen dat inwoners prioritair zijn ten opzichte van bezoekers of mensen die in de gemeente komen werken. Bewoners verblijven bij wijze van spreken 24u/24u in hun straat, terwijl bezoekers er op een minuut tijd door rijden. De inrichting van de straat en de leefbaarheid ervan moet dus in eerste instantie vanuit de bewoners bekeken worden.

Maar toch gaat een belangrijk deel van de studie over het herbekijken van het parkeerbeleid in het centrum ... Dat gaat toch over de "P", de laatste rangorde in het STOP-principe, of zoals het staat op de website van het netwerk duurzame mobiliteit:
Citaat:
... de 'minst wenselijke mobiliteitsvorm', de Personenwagens.

Het wordt dus afwachten of met die studie in al die straten echt eerst aandacht besteed zal worden aan de voetgangers (Stappers), daarna aan de fietsers (Trappers). Over het Openbaar vervoer wordt zelfs helemaal niet gerept, dat passeert trouwens zelfs niet in de straten waar de studie over gaat ... De Personenwagens, hun verkeerscirculatie en hun parkeerplaatsen worden des te meer vermeld. Dat parkeer-onderdeel van de studie is zelfs geïllustreerd, en wel met ... het Nederlandse parkeerbord E8. Het Belgische parkeerbord voor personenwagens is E9b.

Laat ons hopen dat het STOP-principe geen POTS-principe wordt ... We zullen hierover dus verdere info moeten vragen Knipoog.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Verhaal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005