|
Luizemarktje - Kruispunt Leie/Cauwerburg. |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 28-01-2015 20:03:52 Onderwerp: |
|
|
|
|
Wat we allemaal ondernomen hebben sinds we in het bezit zijn van de nieuwe plans van de herinrichting (klik hier), dat kun je hier lezen. We hebben enkele mails met opmerkingen verstuurd naar het studiebureel dat voor onze gemeente werkt, en dat heeft uiteindelijk geresulteerd in een 'overleg' tussen onze Fietsersbondafdeling (gesteund door Leefbaar Temse) en de dienst mobiliteit van de gemeente op donderdag 22 januari 2015.
Op dit overleg hebben we lang niet alle onveilige en eigenaardige punten kunnen laten wegwerken. Joost mag weten waarom niet. Maar we hebben op een aantal zaken toch verbeteringen voor fietsers kunnen behalen, terwijl andere zaken nog niet duidelijk zijn of ze zullen opgelost worden, en hoe dat dan eventueel wel zal gedaan worden.
Laten we beginnen met wat we verkregen hebben op dit gedeelte 'Luizemarktje - Kruispunt Leie/Cauwerburg'.
- Voor fietsers die vanaf de Edgard Tinelplaats richting rotonde rijden, ging de gemeente de wettelijke voorrang van fietsers omdraaien! Het volgende stond in onze mail:
Citaat: |
Aangezien aan gebruikers van het fietspad voorrang moet verleend worden als ze zich op het einde van een fietspad op de rijbaan moeten begeven om rechtdoor te rijden (wegcode artikel 12.4), ontgaat mij het plaatsen van een voorrangsbord B1 en haaientanden op het einde van het fietspad vanaf de Edgard Tinelplaats richting rotonde.
Op deze wijze worden de kwetsbaarste weggebruikers ook nog juridisch kwetsbaar gemaakt, door de regels van de wegcode te wijzigen, en de voorrangsregels om te keren ten gunste van de zware en snelle gemotoriseerde weggebruikers ... in een zone 30. |
Deze anomalie heeft de dienst mobiliteit ingezien. Het verkeersbord B1 met bijhorende haaientanden zal niet geplaatst worden.
Tussen haakjes: op dezelfde wijze is de voorrang van fietsers afgenomen en omgedraaid op de Guido Gezelleplaats, voor fietsers die vanaf de Viadukt naar de August Wautersstraat rijden (klik hier)! Daar hebben we eigenlijk nog nooit op gereageerd!
Dan is er die fameuze fietsoversteekplaats in de bocht van 90° met nog een voorrangsbord B1 (omgekeerde driehoek) erbij dat enkel voor fietsers geldt. Daarover stond heel wat in onze mail:
Citaat: |
Het plaatsen van een voorrangsbord B1 op het voetpad, naast het begin van een fietsoversteekplaats in een bocht op de Edgard Tinelplaats, roept meerdere vragen op.
Vooreerst is dit voorrangsbord voorzien van een onderbord M1, waardoor het alleen voor fietsers (rijwielen met twee wielen) bedoeld is. Maar waarschijnlijk is het ook wel bedoeld voor bromfietsers klasse A om hier over te steken. Daarom zou er eigenlijk een onderbord M8 moeten onder geplaatst worden. Maar zelfs met dit onderbord M8 blijven drie- en vierwielige rijwielen en bromfietsen nog altijd buiten schot.
Ik laat even buiten beschouwing, dat het onderbord voor veel weggebruikers, die de wegcode onvoldoende kennen, de indruk kan geven dat voorrang moet verleend worden aan de gebruikers van de fietsoversteekplaats ...
Ik laat eveneens even buiten beschouwing dat de fietsoversteekplaats is aangebracht op de meest gevaarlijke plaats: in een bocht van 90°.
Wanneer een fietser/bromfietser hier niet oversteekt naar het fietspad, maar verder op de rijbaan rijdt naar de frituur op de hoek bijvoorbeeld, vraag ik mij af aan welke weggebruikers dan voorrang moet verleend worden naar aanleiding van dat voorrangsbord B1?
De wegcode legt geen enkele verplichting op om deze fietsoversteekplaats te gebruiken (wegcode artikel 43.3). Het afslaan naar links om de rijbaan te verlaten naar het fietspad is een rijbeweging, beschreven in de wegcode (wegcode artikel 19.3). Daarvoor moet de fietser/bromfietser zich eerst naar het midden van de rijbaan begeven zonder de tegenliggers te hinderen om dan links af te slaan om de rijbaan te verlaten naar het fietspad na voorrang veleend te hebben aan de tegenliggers. Het voorrangsbord B1 heeft dan geen enkele zin.
Natuurlijk mag een fietser/bromfietser, die een fietsoversteekplaats wil gebruiken, er zich pas op begeven met inachtneming van de naderende voertuigen (wegcode artikel 43.3). Maar welke fietser gaat eerst tot in de bocht rijden, om dan achterwaarts geen zicht meer te hebben op die naderende voertuigen, en vervolgens de fiets/bromfiets 90° naar links te draaien om zich op de fietsoversteekplaats te kunnen begeven?
Deze fietsoversteekplaats in de bocht met bijhorende fietssuggestiestroken en voorrangsborden roept bij mij grote vragen en twijfels op. Daarom bevraag ik mij hierover nog bij een verkeerskundige. |
Die vraag is dan ook gesteld aan een bekende verkeerskundige, en dit was zijn oordeel (copy-paste):
Citaat: |
Wat mij vooral verwonderd, is het feit dat hier een oversteekplaats wordt voorzien, terwijl volgens de signalisatie het hier om een zone 30 gaat. In een zone 30 is er in principe altijd gemengd verkeer en is het d ebedoeling dat fietsers en voetgangers eender waar kunnen oversteken. ...
Ik zie ook niet echt het nut in van deze oversteekplaats. En dan is er nog het probleem van de voorrang. Als een fietspad stopt en de fietsers de rijbaan moeten oprijden om rechtdoor te rijden, dan hebben zij voorrang. De herinrichting is op dat vlak verwarrend, want het bord B1 duidt de herhaling aan van de regel dat fietsers geen voorrang hebben op een oversteekplaats voor fietsers, maar wijzigt ook de regel dat fietsers voorrang hebben als zij rechtdoor rijden. |
Het resultaat van al deze opmerkingen is, dat het verkeersbord B1 niet zal geplaatst worden. Er kon geen enkel zinnig doel meer aan dat verkeersbord gegeven worden ...
Maar de gevaarlijke fietsoversteekplaats in de bocht van 90° zal wel behouden blijven ... Onbegrijpelijk! In dit verband schreven we nog in een laatste mail:
Citaat: |
... komende vanaf de rotonde zal de ervaren en assertieve fietser zich van deze fietsoversteekplaats en aanverwante signalisatie niets aantrekken. Hij zal handelen zoals ik beschreven heb in ... mijn vorige mail. Maar de minder ervaren of minder assertieve fietser zal het fietssuggestiestrookje volgen tot het einde. Daar zal hij dan staan wachten in de bocht, in de greppel aan het begin van de fietsoversteekplaats, met het voorwiel 90° naar links gedraaid richting fietsoversteekplaats, om voor de omgekeerde driehoek B1 voorrang te verlenen aan de vrachtwagen met aanhangwagen die achter hem komt en naast hem de bocht neemt ... Ik wil die fietser niet zijn. |
Hier hebben we dus slechts een gedeeltelijk resultaat behaald, maar het is wel belangrijk dat het zinloos en verwarring scheppend verkeersbord B1 niet zal geplaatst worden.
Wij hadden deze fietsoversteekplaats voorzien in het recht gedeelte, tussen de bocht en de rotonde, met een verlengd tweerichtingsfietspad ten nadele van enkele autoparkeerplaatsen (klik hier). Dat hebben we niet kunnen binnen halen, want ... autoparkeerplaatsen opgeven is immers vloeken in de kerk!
(Aanpassing 10-02-2015: Ons voorstel toegevoegd.) _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 01-06-2016 08:43:15 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het herinrichten van de omgeving van het Luizemarktje nadert zijn voltooiing aan het kruispunt Leie/Schoolstraat/Hoogkamerstraat. Vanaf de Leie zal niet meer rechtdoor naar de Hoogkamerstraat kunnen gereden worden, zoals dat vroeger wel het geval was.
Het vroegere voor fietsers gevaarlijk kruispunt Hoogkamerstraat/Schoolstraat is daarmee weg gewerkt. Dat is zeker een goede zaak.
Maar ... zijn er nu geen andere gevaarlijke punten voor fietsers in de plaats gekomen?
Bij het ontwerp van dit kruispunt heeft de gemeente Temse voor de eerste keer gevraagd naar de ideeën van de Fietsersbond. Jammer genoeg werd daar grotendeels geen rekening mee gehouden! De fietspaden worden gelukkig wel uitgevoerd in asfalt, zoals we gevraagd hebben, en niet in betonstraatstenen zoals aanvankelijk voorzien!
Achteraf hebben we enkel nog (belangrijke) details kunnen laten aanpassen, nadat we zelf contact opnamen met het studiebureau dat voor de gemeente werkt!
Het gevolg is wel, dat fietsers niet op een veilige wijze vanaf de Leie naar de Hoogkamerstraat zullen kunnen rijden via een fietsoversteekplaats in het midden van de Leie, zoals wij gevraagd hadden, ...
... maar wel via een fietsoversteekplaats in de onoverzichtelijke bocht van 90° (die nog moet geschilderd worden) van de eerste foto hierboven! Zal dat veilig zijn voor fietsers?
Eenmaal de bocht van 90° overgestoken, word je via het fietspad naar de verkeerslichten geleid. Daarover lees je hier meer, bij de bespreking van het kruispunt met de Hoogkamerstraat.
Ik vraag mij trouwens af, of sommige fietsers het eventueel wachten voor de verkeerslichten niet zullen vermijden, door die bocht van 90° naar rechts te nemen om uit te komen in de Schoolstraat, ...
... om die vervolgens over te steken, en direct via het fietspad aan de overkant naar de Hoogkamerstraat te fietsen ... zonder verkeerslichten.
Over dat gedeelte lees je ook hier meer, bij de bespreking van het kruispunt met de Hoogkamerstraat.
De terugrit naar de Leie ziet er veiliger uit.
Fietsers voeren hier geen manoeuvre uit, aangezien ze zich op het einde van een fietspad op de rijbaan begeven om rechtdoor te rijden, volgens artikel 12.4 van het verkeersreglement :
Citaat: |
12.4. De bestuurder die een manoeuver wil uitvoeren, moet voorrang verlenen aan de andere weggebruikers.
...
Wordt niet als manoeuvre beschouwd: zich op het einde van een fietspad op de rijbaan begeven om rechtdoor te rijden |
Bijgevolg moeten fietsers hier geen voorrang verlenen aan de andere weggebruikers, maar wel andersom! Ik ben benieuwd ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 03-06-2016 21:42:57 Onderwerp: |
|
|
|
|
De werken hebben een weekje vertraging opgelopen, maar er zijn al wat schilderwerken uitgevoerd en verkeersborden geplaatst.
Zoals ik vroeger en hierboven vreesde, is de schildering van de fietsoversteekplaats uitgevoerd volgens plan, in een onoverzichtelijke bocht van 90°, waarbij van fietsers bijkomend verwacht wordt, dat ze zelf hun stuur ook in een bocht van 90° zouden gooien om op de fietsoversteekplaats te geraken vanaf de rode suggestiestrook. Gelijktijdig met deze acrobatenstunt moeten fietsers het hoofd helemaal naar achter draaien om te kunnen zien of er geen gemotoriseerd verkeer nadert en de snelheid daarvan inschatten. Als die snelheid te hoog is, moeten fietsers daar in de bocht wachten, en zich eventueel laten wegdrukken door de vrachtwagen die de bocht neemt.
Denkt men in Temse echt dat dit de veilige wijze is om hier fietsers te laten oversteken, op de plaats waar het gemotoriseerd verkeer zijn bocht neemt?
Wie echt rechtdoor wil fietsen, rijdt beter wat meer naar het midden van de rijbaan, naast de rode suggestiestrook. Het achteropkomend verkeer houdt men dan achter zich, en men heeft beter zicht op het verkeer dat van achter de bocht komt. Je kunt dan in een rechte lijn naar het fietspad rijden, dat nog moet aangeduid worden met een verkeersbord. Vergeet niet, dat je niet verplicht bent een fietsoversteekplaats te gebruiken als je niet op een fietspad rijdt!
Natuurlijk was ons voorstel met een fietsoversteekplaats in het midden van de Leie beter geweest, maar dat wou Temse niet.
Als je naar de Hoogkamerstraat wil, vraag ik mij trouwens af, of het niet beter, vlugger en misschien zelfs veiliger is om op het einde van de suggestiestrook gewoon verder te fietsen naar de Schoolstraat, en daar linksaf de rijbaan over te steken. Je komt dan direct op een fietspad richting Hoogkamerstraat, zonder verkeerslichten.
Bij de terugrit naar de Leie heeft Temse zijn belofte niet gehouden! Daar staat nu toch wel een omgekeerde driehoek B1 voor de fietsers.
Er was nochtans beloofd dat die B1 er niet zou komen (lees hier maar!), om de redenen hierboven vermeld. Nu krijgen de motorvoertuigen op de rijbaan voorrang, waardoor hun bestuurders zich niets moeten aantrekken van de fietsers die zich op het einde van het fietspad op de rijbaan moeten begeven om rechtdoor te rijden (zie artikel 12.4 van het verkeersreglement). We krijgen hier een gelijkaardige fietsonvriendelijke toestand zoals op de Guido Gezelleplaats. Een fout van gelijk welke bestuurder kan nu altijd in de schoenen van de fietser geschoven worden.
Ze gaan toch zeker niet beweren, dat die B1 daar staat voor fietsers die vanaf hier via de fietsoversteekplaats naar de Schoolstraat rijden?
Of hoe fietsvriendelijk Temse wel is, en wat een belofte van Temse waard is ...
Meer dergelijke fratsen met schilderwerken en verkeersborden op het Luizemarktje lees je hier. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 05-06-2016 18:11:59; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 05-06-2016 17:57:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
Tijdens onze eerste-zaterdag-actie van 4 juni 2016 waren alle fietsers het volmondig eens met wat hierboven staat. Hier volgt nog een bijkomende bedenking.
Jozef Van Breuseghem schreef: |
...
Ze gaan toch zeker niet beweren, dat die B1 daar staat voor fietsers die vanaf hier via de fietsoversteekplaats naar de Schoolstraat rijden?
... |
(Zie hierboven.)
Hoewel, als je de foto van uit de gepaste hoek neemt, dan zou je deze fietsoversteekplaats inderdaad vanaf hier kunnen gebruiken om naar de frituur op de hoek van de Schoolstraat te rijden.
Het omgekeerd driehoekje B1 heeft dan wel zin, alleen ... waarom zou je vanaf de verkeerslichten dit fietspad naar de Leie nemen, om hier terug te keren naar de Schoolstraat, als je vanaf de verkeerslichten beter (met of zonder fietspad) rechtdoor naar de frituur in de Schoolstraat kunt fietsen
Bijgevolg blijft deze fietsoversteekplaats voor fietsers een onbruikbare, onpraktische wegmarkering, en het voorrangsbordje B1 hoort daar niet te staan. Deze "fietsvoorzieningen" zijn ontsproten aan het brein van een fietsonkundige 'verkeerskundige'. Weg markering
Ik vraag mij af, wat de 'gespecialiseerde firma' hiervan denkt, die de fietsscan in Temse uitvoert .
Er zijn nog meer opmerkingen naar boven gekomen op de herinrichting van het Luizemarktje tijdens onze eerste-zaterdag-actie van 4 juni 2016. Die kun je vanaf hier lezen. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 07-06-2016 21:16:38 Onderwerp: |
|
|
|
|
Over de plaatsing van de verkeersborden valt ook nog wat te vertellen.
Het begin van het dubbelrichtingsfietspad op Cauwerburg is aangeduid met een verkeersbord D9, waarvan de symbolen van fiets en voetgangers langs de verkeerde kant staan.
Op het einde van hetzelfde fietspad, naar de rotonde toe, staat een overbodig verkeersbord D9, waarvan de symbolen van fiets en voetgangers eveneens langs de verkeerde kant staan.
Dit bord dient om het begin van een fietspad aan te duiden, niet het einde ervan. Of duidt deze D9 misschien het begin aan van het fietspad dat in de toekomst langs de Tekenaarslaan zal lopen, naar rechts achter de bocht?
Het is nog niet alles. Temse heeft geld voor verkeersborden te over! Midden in de zone 30 staat een totaal overbodig bord F4a, dat het begin van de zone 30 aanduidt! Dat bord staat eigenlijk op de Edgard Tinelplaats zelf.
Het is zelfs nog straffer! Dit bord staat op de oorspronkelijke plannen (zie hier, punt 7)!
En terwijl we toch over zones 30 bezig zijn, is er nog wat. Bij het verlaten van de rotonde richting Oeverstraat staat een voorlopig bord F4b dat het einde aanduidt van de zone 30.
Maar enkele tientallen meters verder, nog vóór de Houtkaai, staat er een vast bord F4a, dat opnieuw het begin van een zone 30 aanduidt!
Maar het einde van deze zone 30 is niet meer te vinden. Dat betekent dus dat vanaf hier het hele centrum van Temse zone 30 is, ook als je langs de Houtkaai verder rijdt, tot je aan het einde komt van een volgende zone 30 ...
Op het ogenblik is deze rotonde en omgeving nog niet volledig afgewerkt. De verkeersborden kunnen dus nog wijzigen. Daarom wachten we nog eventjes af ...
Ook op het gedeelte Luizemarktje is er een opmerking te maken over de verkeersborden! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 20-06-2016 19:54:31 Onderwerp: |
|
|
|
|
Om nog wat door te bomen over de zone 30 ...
Aan de rotonde van de Leie staan nu nog twee overbodige werf-borden, die een maximum snelheid opleggen van 30km/u, midden in de "grote zone 30" zoals de gemeente Temse dit noemt ...
Natuurlijk verdwijnen deze borden binnenkort, na de afwerking van de rotonde. Het valt te bezien of al het "plaatselijk verkeer" dat er nu passeert dan nog de borden zone 30 zal opmerken.
De zone 30 wordt namelijk permanent, ook op Cauwerburg. Daar werd de zone 30 tot nu toe enkel op schooltijden met een verlicht bord aangeduid. Dat ene elektrisch bord staat nu een beetje verborgen achter het nieuw permanent bord.
Dat verlicht bord zone 30 zal dus moeten verdwijnen ... Maar ook aan de andere kant van de schoolingang, dicht tegen de rotonde, staat zo een overbodig geworden elektrisch bord zone 30, midden in de zone 30, voor het "plaatselijk verkeer" dat uit de andere richting komt. Als je goed kijkt kun je dat elektrisch bord zien op de eerste foto.
Die elektrische borden staan er nog niet zo heel lang. Zijn dat alweer kosten op het sterfhuis van de gemeente? Of gaat de gemeente deze borden toch maar laten staan onder het motto "beter een bord te veel dan een te weinig" _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 24-06-2016 22:41:33 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
...
Op Cauwerburg heeft de gemeente Temse bijzonder haar best gedaan om het einde van de zone 30 aan te duiden.
... |
(Zie hierboven.)
Vandaag is de rotonde van de Leie afgewerkt en opengesteld voor alle verkeer. Gelijktijdig is het overbodig verkeersbord F4b, dat het einde van de zone 30 dubbel aanduidde, weg genomen.
De elektrische borden staan er nog altijd. Misschien blijven ze staan? De toekomst zal het uitwijzen ...
Nu alles in orde zou moeten zijn, blijken de symbolen van fiets en voetgangers op de verkeersborden D9 nog altijd verkeerd te staan.
Ook op het overbodig bord, op het einde van hetzelfde fietspad, staan de symbolen van fiets en voetgangers langs de verkeerde kant. Maar dit bord hoort hier niet te staan, want het fietspad begint hier niet, maar het eindigt hier! Dit bord zou wel een betekenis kunnen hebben om de status van het fietspad te wijzigen, als dit fietspad voordien aangeduid is door een D7. Maar zelfs dat zou hier zinloos zijn op het einde van het fietspad, bovendien is dit fietspad voordien (nog) niet op deze wijze aangeduid!
Nu is het moment dus gekomen om dat te melden op het Meldpunt Fietspaden. De melding heeft referentienummer 45EDA1D242 gekregen.
Ik ben weer eens benieuwd of er reactie zal komen, en wat die dan wel zal zijn ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 27-06-2016 09:45:41 Onderwerp: |
|
|
|
|
Gisteren, zondag 26 juni 2016, heb ik onze burgemeester en onze schepenen van openbare werken en mobiliteit een email verzonden met alle opmerkingen die we als Fietsersbondafdeling hebben op de herinrichting van de Edgard Tinelplaats en gehele omgeving.
Vandaag, maandag 27 juni 2016, heb ik op het AC de Zaat een brief van 6 pagina's afgegeven voor ons college van burgemeester en schepenen met juist dezelfde inhoud. Dit is die brief (klik om te vergroten):
De email bevat grotere en duidelijker foto's, evenals aanklikbare linken naar de gepaste websites.
Aangezien dit over de totale herinrichting gaat, omvat de tekst ook opmerkingen over het kruispunt Hoogkamerstraat - Sint-Amelbergalaan - Schoolstraat.
Omdat op een vorige brief van onze afdeling door sommigen nogal hevig gereageerd werd, als zou het "een politieke zet van de oppositie" zijn, heb ik alleen deze brief ondertekend. De Fietsersbond heeft met politiek niets te maken! Wij zorgen voor de veiligheid, de duidelijkheid en het comfort van fietsers. Daarom hopen we dat onze opmerkingen ernstig zullen genomen worden. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6208 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 29-06-2016 16:23:43 Onderwerp: |
|
|
|
|
Van al mijn opmerkingen is er al één verholpen! Het was ook de gemakkelijkste om te verhelpen. De bordjes D9 vlak bij de rotonde op het fietspad van Cauwerburg hoefden slechts 180° gedraaid te worden. Dat is dan ook gebeurd, en nu staan de symbolen van fiets en voetgangers op de juiste plaats.
Over dit bord D9 op bovenstaande foto in de richting van Cauwerburg valt er later misschien nog iets te vertellen. Aan het andere uiteinde van dit dubbelrichtingsfietspad, aan de Orlaylaan, ontbreekt immers het bord dat het fietspad aanduidt. Het zal er van afhangen of hier een D7 of een D9 geplaatst zal worden ...
Dit bord D9, in de richting van de rotonde, staat er natuurlijk nog altijd even onnodig bij, omdat het op het einde van het fietspad staat en niet in het begin. Misschien krijgt dit later nog een geldige functie als de Tekenaarslaan erbij komt met een fietspad?
Tussen haakjes, aan mijn melding op het Meldpunt Fietspaden met referentienummer 45EDA1D242 is nu wel tegemoet gekomen, maar je denkt nu toch zeker niet dat ik over deze melding enig bericht gekregen heb _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|