Het is nu 28-03-2024 12:14:38
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Iphone-applicatie: Runkeeper Pro (fietsen)

    -> Links Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-12-2010 10:00:00    Onderwerp: Iphone-applicatie: Runkeeper Pro (fietsen)
 Reageren met citaat  

Ik had vroeger een GPS-fietscomputer.
Deze heb ik verkocht omdat er inmiddels een schitterend programma bestaat voor op je smartphone: Runkeeper Pro.

Onderstaand een testverslag van de applicatie "Runkeeper Pro".
Vereisten: Compatibel met iPhone, iPod touch en iPad.
Vereist iOS 4.3 of nieuwer.
Inmiddels is er ook een versie voor Android-gebruikers.

De applicatie kan je vinden in Itunes, sinds januari 2012 is deze volledig gratis; klik hier voor de app in Itunes.

Dit is het scherm dat je te zien krijgt wanneer je de applicatie gebruikt tijdens het fietsen (of lopen, roeien, wandelen, ...):



Wanneer je op "start" drukt, zie je onmiddellijk de snelheid die je momenteel fietst en de afgelegde afstand.

Op die manier kan je hele routes taggen.
Hieronder zie je een voorbeeld van de Gordel, editie 2010, die ik op de ligfietstandem (samen met m'n vader) heb afgelegd:



De applicatie gaf -na het indrukken van de "stop"-knop volgende data:

Start: 8u37
Einde: 14u22
Duur: 5uur 24min. 10sec.
Afstand: 105,09 km
Gemiddelde snelheid: 19,45 km/u
Geklommen: 865 m

Hieronder een verslag van iemand die versie 1.6.0.10 van Runkeeper getest had om te fietsen, inmiddels zijn we wel al aan versie 2.3.6.0.

Review: RunKeeper Pro 1.6.0.10
Gepost door Wouter - 07/08/2009

Ik had reeds geschreven over de update die RunKeeper Pro had gekregen.
De nieuwe features waren onder meer: foto’s maken onderweg met geotagging, statusupdates verzenden naar de website van RunKeeper en een fel verbeterde iPod-integratie.
Ik wou wel eens weten hoe dat in de praktijk werkt en dus heb ik besloten om deze applicatie eens grondig te reviewen.
Ik heb de mogelijkheid om te lopen, wandelen, skiën, snowboarden of te skaten, maar ik hou het bij fietsen.
Veel instellingen zijn er niet in het programma en dus duurt het ook niet lang voor ik kan starten.
Eerst moet ik natuurlijk een account aanmaken, zodat de thuisblijvers kunnen zijn tot waar ik al gefietst ben.
Daarvoor hoef ik niet naar de website van RunKeeper, ik vul mijn e-mailadres en een wachtwoord in en mijn account wordt automatisch aangemaakt.
Helaas moet je inloggen met dezelfde gegevens als mijn account om mij te kunnen volgen, waardoor ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord niet zomaar aan iedereen kan geven.
Deze zouden wel eens misbruikt kunnen worden dan.
Voila, tot zover de instellingen.

Nu ga ik eerst naar het tabblad Training, voor deze review stel ik in dat ik geen training wil volgen, maar even recreatief wil gaan fietsen.
Ik heb ook de mogelijkheid om zelf een training te creëren, maar die sla ik even over.
Na minder dan vijf minuten kan ik m’n fiets gaan halen en ben ik klaar om te vertrekken.
Met de oortjes in druk ik op Start en meteen hoor ik een stem zeggen activity started, waarna mijn muziek begint.
Tik ik na enkele minuten nogmaals op het scherm dan zegt de stem hoe lang ik al aan het lopen ben, hoeveel kilometer ik al heb afgelegd en hoe lang ik over 1 kilometer doe.
Even later vind ik het tijd om even uit te rusten en een foto te nemen van de omgeving.
Ook dat gaat zeer makkelijk en alles wijst zichzelf uit.
De foto wordt meteen geuploadt naar de website zodat mijn vrienden thuis kunnen meegenieten van het landschap en ik achteraf mijn foto’s eens kan herbekijken zonder dat ik mij moet afvragen waar ik die ook alweer had genomen.

Resultaat
Bij thuiskomst surf ik meteen naar de website van RunKeeper en inderdaad, mijn net afgelegde route staat er al op!
Ook de foto en de tekst die ik onderweg ingevoerd heb staan netjes op de route.
Jammer genoeg klopt de route niet helemaal met wat ik heb gedaan.
De straat wordt niet goed gevolgd en ineens is er ook een uitschieter van een kilometer of twee, rechtdoor, waar ik nooit geweest ben, wellicht komt dit doordat ik de garage ben ingereden zonder mijn activiteit te stoppen.
Gelukkig kan ik de route op de website van RunKeeper wijzigen, zo gezegd zo gedaan heb ik de pc even verteld hoe ik wel ben gelopen.

Conclusie
RunKeeper Pro is zeer makkelijk in gebruik, de instellingen wijzen zichzelf volledig uit.
Het is zeer handig dat mensen thuis nu ook je route kunnen volgen en dat je foto’s of berichtjes kan meesturen met je route.
Ook de duidelijke stem die je de informatie vanop het scherm voorleest door de muziek is zeer handig.
Zo moest ik op geen enkel moment de iPhone uit mijn broekzak halen.
Ook de berg aan informatie die je op de website te zien krijgt is zeer handig.
Heb je al een iPhone en wil je lopen of in mijn geval fietsen, hoef je geen fietscomputer meer te kopen, RunKeeper Pro is een superalternatief!
Minpunten zijn wel dat de batterij zeer snel leegloopt, ik heb nog geen 10 minuten gelopen en was toch al bijna 10% batterij kwijt.
Ook de GPS-vastlegging werkt in deze versie nog steeds niet feilloos, bekijk je je route van dichtbij zie je dat RunKeeper vreemde bochten in de route legt en van de straat afwijkt.
De enige taal die momenteel ondersteund wordt is Engels, in deze versie mochten ze toch al eens beginnen denken aan een uitbreiding naar meerdere talen, want iemand die in het Nederlands tegen jou spreekt is nog altijd veel leuker.
Hoe dan ook, de minpunten wegen niet op tegen de vele pluspunten die deze applicatie heeft!
Ik kan zeggen dat het er in versie 1.6.0.10 alleen maar beter op is geworden!

Informatie RunKeeper Pro (28 september 2012)
Te verkrijgen in de App Store
Prijs: € 0
Huidige versie: 2.7.2
Grootte bestand: 17,2 MB
Cijfer: 9/10
Vereist: iOS 4.3
_________________
Forumbeheerder


Laatst aangepast door Trobken op 18-10-2012 08:24:45; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-10-2012 08:18:04    Onderwerp: Runkeeper Pro voor altijd gratis
 Reageren met citaat  

Inmiddels was bovenstaand onderwerp een beetje verouderd, ik heb het berichtje aangepast aan de actuele situatie!

Runkeeper Pro iPhone-applicatie voor altijd gratis
Bron: Iphoneclub van donderdag, 27 januari 2011 door Gonny van der Zwaag

Runkeeper kondigde een paar weken geleden aan dat de betaalde app Runkeeper Pro de hele maand januari 2012 gratis zou zijn.
Dat is blijkbaar goed bevallen, want de ontwikkelaar heeft besloten om de applicatie voor altijd gratis te maken.
Runkeeper Pro was één van de eerste applicaties in de App Store en is ondanks de prijs van €7,99 altijd goed verkocht.
De afgelopen twee jaar hebben maar liefst 3 miljoen mensen de app gedownload.
Eén miljoen van hen profiteerden van de actie om de app in januari gratis in huis te halen.

Volgens de ontwikkelaar draait het niet langer om de verkoop van apps, maar om het platform.
Runkeeper is een applicatie om je sportactiviteiten vast te leggen.
Het is vooral bekend als applicatie voor hardlopers, maar ook wandelingen, skitochten en andere sportactiviteiten kun je ermee tracken.
De bedoeling is nu om het platform verder uit te bouwen.
Externe partijen hebben RunKeeper geïntegreerd in hun personenweegschalen, hartslagmeters en andere apparatuur.
Runkeeper gaat nu een API beschikbaar stellen, zodat er nog meer externe partijen mee bezig kunnen gaan.
Hardloopexperts kunnen bijvoorbeeld een eigen trainingsprogramma voor Runkeeper-gebruikers ontwikkelen en die aan klanten verkopen.
Het is de bedoeling om met Runkeeper de grootste community van fitnessliefhebbers op te bouwen.
In de toekomst zijn dankzij integratie nog mooiere toepassingen mogelijk.
De iPhone-applciatie van Runkeeper gebruikt de GPS-sensor van de telefoon.
Koppel je dat met andere sensoren die temperatuur en luchtvochtigheid in een gebied meten, dan kun je je prestaties beter evalueren.

Downloaden: Runkeeper Pro (gratis)
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 712
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-10-2012 08:39:03    Onderwerp: Bluetooth 4.0. snelheidssensor voor je fiets
 Reageren met citaat  

Ikzelf heb 'm niet maar deze kwam ik tegen op het internet:

Wahoo Blue SC Speed and Cadence Sensor Apple iPhone 4S/5

Maak van de Apple iPhone 4S of Apple Iphone 5 een fietscomputer met de Wahoo Blue SC Speed and Cadence Sensor Apple iPhone 4S/5.
Plaats de sensor bij het fietswiel en zie op de iPhone de fietssnelheid, het aantal wielomwentelingen en de afstand die je hebt afgelegd.
Installeer eenvoudig de gratis Wahoo Fitness app op de Apple iPhone 4S of de Apple Iphone 5 en je bent klaar voor gebruik.
Bovendien kun je deze sensor ook gebruiken met De Nieuwe iPad (3e generatie).


Vooral bij het laatste (de Ipad) lijkt dit accessoire me erg handig.
Je gaat immers niet steeds je Ipad uit je bagage halen en instellen om je kilometers, snelheid, etc... te meten...









Filmpje op Youtube

Review van een koper:
Conrad Hagemans, Soest (maandag 1 oktober 2012 om 20.32 uur;paar weken in bezit)

Hij is pas net op de markt.
Ik had wat reviews gelezen op enkele Amerikaanse sites.

Relatief eenvoudig te monteren op de achtervork.
Lastiger is het magneetje op de trapas.
Hiervoor moet je te trapper eraf halen.

Volgens de beschrijving moeten de draaiende delen vlak langs de ontvanger lopen.
Op mijn fiets is het of de cadans magneet of de snelheids pinnetje.
In de praktijk even een beetje schuiven.

De iPhone herkent de Wahoo Bluetooth zender niet zelf.
Dit moet je regelen in de fiets app zelf.

Ik gebruik zelf Roadbike van Runkeeper.
Werkt perfect. De wahoo zender wordt meteen herkend.

Ik gebruik daarnaast ook een Bluetooth hartroerend sensor en Bluetooth oordopjes.
Gaat allemaal tegelijk op de iPhone.

Inmiddels de eerste paar honderd km gereden.
Perfect. Een aanrader.
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Links

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005