|
Hinder of gevaar tijdens of na werken. |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 28-06-2016 16:13:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
De signalisatie, die vooral voor automobilisten bedoeld is, staat deze keer op het voetpad.
Dichter bij de werken is de bedoeling niet direct duidelijk. Ik denk dat fietsers hier het fietspad moeten verlaten en op de rijbaan verder rijden, zoals aangeduid op het onderbord, zonder bijhorend verkeersbord A51. Als dat de bedoeling is, zou het beter zijn om het bord D1 (met de pijl) aan de linkerkant van het fietspad te plaatsen.
Het fietspad moet nu immers gebruikt worden door voetgangers, want de stoep is onbruikbaar door de werken.
Toch lijken heel wat fietsers dit anders op te vatten, en rijden gewoon op het fietspad verder. Eigenlijk kan dat niet verboden worden, en wordt het zo aangeduid door het bord D1. Het zal wel problematisch worden, als er toevallig ook voetgangers op het fietspad wandelen, want met de bakens op de rand van het fietspad wordt het moeilijk om uit te wijken.
Het kan nog problematischer worden, als gelijktijdig een andere fietser in tegenrichting, dus in overtreding, op dit gemarkeerd fietspad rijdt. Het is immers een enkelrichtingsfietspad! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 05-07-2016 20:01:54 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het is nu al anderhalve week geleden dat ik deze email verstuurd heb, over de nodeloze hinder op het fietspad in de Gasthuisstraat.
Hoewel die mail pas als info (CC, "carbon copy") ook naar de politie en de burgemeester verzonden is, is hij toch besproken op het college van burgemeester en schepenen. Vandaag krijg ik immers een email als antwoord van de dienst mobiliteit:
Citaat: |
...
Sent: Tuesday, July 05, 2016 12:05 PM
Subject: wegenwerken Gasthuisstraat (college 4/7/2016 - punt 12.d)
Geachte heer Van Breuseghem
Het college van burgemeester en schepenen heeft uw opmerkingen omtrent de signalisatie tijdens de werken in de Gasthuisstraat besproken.
Ondertussen is het probleem opgelost.
Vriendelijke groeten,
...
Dienst Mobiliteit
AC De Zaat (3de verdieping)
Frans Boelplein 1
9140 Temse |
Ondertussen is het probleem inderdaad opgelost . Het probleem was zelfs al opgelost enkele uurtjes na het verzenden van mijn email, door de verantwoordelijke firma, aan wie de email gericht was
Het is wel interessant om te onthouden dat aan een email van mij, die slechts als "CC" verstuurd is, zo veel aandacht besteed wordt door het college van burgemeester en schepenen. Aan een brief van onze Fietsersbondafdeling, gericht aan het college van burgemeester en schepenen, met opmerkingen over verbeterbare verkeerstoestanden op de Oude Heirbaan, wordt minder aandacht besteed. Daar komt zelfs helemaal geen reactie op en aan de gemelde tekortkomingen wordt vrijwel niets gedaan!
Zeer onlangs heb ik trouwens nog een brief van mij gericht aan het college van burgemeester en schepenen, deze keer tegelijkertijd met een gelijkaardige email van mij, met opmerkingen over de herinrichting van de Edgard Tinelplaats. Ik ben benieuwd hoe daarop al of niet zal gereageerd worden ... _________________ Queen:
|
Terug naar boven |
|
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 17-09-2024 15:23:26 Onderwerp: |
|
|
|
|
In de Vrijheidstraat wordt de Colruyt gedurende dit jaar 2024 helemaal herbouwd. Tot nu toe verliep dat zonder noemenswaardige hinder voor fietsers, maar nu is dat anders.
Vanaf het kruispunt met de August Wautersstraat kun je het fietspad nog volgen tot aan de bushalte.
Maar vanaf daar is dat fietspad versperd door afsluitingen, dikwijls met los wapperende doeken in de wind.
Als er geen buspassagiers staan of als er geen bus aan de halte is, kun je nog over de bushalte heen fietsen, maar voorbij de bushalte word je als fietser op de rijbaan gedrumd, vooral als de zeilen over het resterende fietspad waaien.
En dat alles zonder enige verwittiging of signalisatie, noch voor fietsers, noch voor bestuurders op de rijbaan.
Het is gemeld aan de dienst mobiliteit, die ter plaatse zou gaan kijken. Maar de Vrijheidstraat hoort bij de N419 en is dus een gewestweg die niet onder de bevoegdheid van de gemeente valt.
Zou dat in orde komen? _________________ Queen:
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|