Het is nu 16-06-2025 16:23:33
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Herinrichting Stationsplein Temse

    -> Temse - Stationsbuurt Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-08-2011 20:47:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De herinrichting van het Stationsplein is begonnen met het rooien van de drie lindebomen die er stonden. Er sneuvelen dus geen twee bomen zoals ik eerst dacht (klik hier), maar alle drie.



De ontsluitingsweg (de Rik De Rycklaan) kon nog niet opengesteld worden omdat die nogal ondoordacht aangelegd is. De vrachtwagens van Belgomine konden immers de bocht aan het Stationsplein niet nemen (klik hier). Nu ja, weg dan maar met die drie linden, en gauw een papiertje met de "vergunning" erbij gehangen, waartegen men nog beroep kan indienen tot ... 3 september 2011 (het is nu 8 augustus 2011). Dat is de enige datum die op het papier staat.



Die vergunning hing er voorheen niet. Dat kun je zien op vroegere foto's. Ondertussen zijn de bomen wel al opgeruimd.

Aan de sleuven die in de rijbaan geslepen zijn kun je al zien hoe het verder gaat worden:



De bocht vanaf de ontsluitingsweg wordt dus ruimer. Het groen links onder op de foto verdwijnt en wordt rijbaan. Waar de Rik De Rycklaan uitkomt op de Parklaan komt een vluchtheuveltje. Wat er met de rijbaan rechts van de sleuf gaat gebeuren, dat weet ik ook niet.

(Aanpassing op 18-04-2013: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 21-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 21-11-2015 15:24:37; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-08-2011 23:19:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zoals ik gisteren dacht is het gras al voor een stuk uitgegraven op de plaats waar het vervolg van de ontsluitingsweg moet komen.



Als je de uitgeslepen sleuven volgt vanaf de ontsluitingsweg, heb je een idee hoe de bocht naar de Parklaan zal verlopen.



Dat lijkt mij toch helemaal anders te zijn dan op het plan dat we ooit eens ter inzage gekregen hebben. Ik vraag me af of de as Rik De Rycklaan - Parklaan (richting Krijgsbaan) nu de voorrangsweg zal worden. Op dat plan was dat zo voorzien. Maar als er nu een vluchtheuveltje komt aan de toegang tot de Parklaan, dan lijkt dat toch anders te zullen worden.

Wat er gaat gebeuren met al het asfalt rechts van de rijbaan, waar het groene vraagteken staat, blijft voorlopig nog een raadsel. Hoe fietsers zullen moeten rijden vanaf de ontsluitingsweg naar de Parklaan richting Sint-Jorisstraat is ook nog niet duidelijk.

(Aanpassing op 22-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-11-2015 14:37:06; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-08-2011 21:13:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ter vervanging (?) van de drie lindebomen zijn nu twee bloembakken geplaatst met bloemen en één jonge boom, en een zitbank:



Waar hierboven het groene vraagteken stond, is nu het asfalt afgeschraapt. Zouden daar parkings komen?



Aan de toegang tot de Parklaan komt wel degelijk een vluchtheuveltje. Nu is het toch zo goed als zeker dat de bocht in de Parklaan behouden blijft als voorrangsweg, en dat niet de ontsluitingsweg-Parklaan richting Krijgsbaan de voorrangsweg wordt.



Als de toestand dus blijft zoals hij nu is, dan zullen de vrachtwagens die van Belgomine komen aan het stationsplein twee keer voorrang moeten verlenen: de eerste keer bij het verlaten van de ontsluitingsweg (onderstaande foto), de tweede keer bij het oprijden van de Parklaan (bovenstaande foto).



(Aanpassing op 21-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 21-11-2015 15:28:45; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-08-2011 20:47:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De bedoeling van de werken aan het stationsplein begint duidelijker te worden. De voorrangsregeling van de ontsluitingsweg tegenover het stationsplein wordt nog maar eens gewijzigd. Maar ons interesseert meer hoe de toestand wordt voor fietsers. Het fietspad van de ontsluitingsweg wordt verlengd voor het station, al zeker tot aan het fietsenrek. De verlenging wordt uitgevoerd met dezelfde tegels als op de ontsluitingsweg zelf. Als men slecht begonnen is, kan men evengoed slecht verder werken ... Hopelijk liggen de tegels hier wat vlakker dan op de Rik De Rycklaan.



Aan het fietsenrek lijkt het fietspad plots een voetpad te worden. Maar de tegels zijn nog opgebroken, dus is het nog wat afwachten wat het daar juist zal worden.



Een fietsoversteekplaats, zowat ter hoogte van de ingang van het station, leidt je richting Parklaan. De boordsteen is verlaagd tot greppelhoogte, maar je moet wel door de put van de goot. Je kunt de doortocht wel wat schuin nemen, waardoor het wat zachter gaat dan wanneer je recht door de goot moet fietsen.



Op het einde van de oversteekplaats is een hoekje van het pleintje weggenomen om de bocht naar rechts te kunnen nemen, en dat is opgevuld met ... tegeltjes. Als ik de greppel zie die voor en achter die tegeltjes ligt, en de verhoging aan de suggestiestrook, dan denk ik dat ik mijn bocht per fiets heel ruim zal nemen om deze tegeltjes te vermijden en recht op het asfalt uit te komen!



Nu is er wel een klein probleempje met de wegcode als ik vanaf hier per fiets naar links naar de Parklaan wil, richting Krijgsbaan: dan moet ik de volle witte lijn overschrijden om in de daartoe voorziene rijstrook terecht te komen, ...



... hier dus!



Er is nog iets als ik per fiets uit de richting Sint-Jorisstraat kom en via de tunnel naar de Guido Gezelleplaats wil fietsen. Volgens de wegcode geef je gewoon teken met de arm naar links (indien mogelijk), begeef je naar het midden van de rijbaan zonder de tegenliggers te hinderen, en sla je links af als de baan vrij is.

Nu is een eind voorbij de afslag naar links nog een fietsoversteekplaats aangebracht, blijkbaar om naar de Guido Gezelleplaats te fietsen. Wie gaat eerst de straat, waar hij moet zijn, voorbij fietsen om daarna terug te keren? Bovendien is het nogal onmogelijk om te fietsen in hoeken van 90° naar die fietsoversteekplaats. Verder lees ik in de wegcode (artikel 43.3) dat enkel fietsers die zich op een fietspad bevinden een oversteekplaats voor fietsers moeten gebruiken. En hier zijn geen fietspaden.



Eigenlijk een overbodige fietsoversteekplaats, dus.

(Aanpassing 24-06-2013: Verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 21-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 29-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 29-12-2017 18:50:41; in totaal 3 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 26-08-2011 15:01:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit lijkt mij wel erg veel kunst- en vliegwerk. Vanavond wordt de ontsluitingsweg geopend. Ik vermoed dat ze hier in sneltempo als kiekens zonder kop enkele ingrepen gedaan hebben om niet teveel tegenwind te krijgen van de pendelaars. Ik kijk er in elk geval niet naar uit om met de fiets naar het station te komen als die weg officieel open gaat. Ik heb al meerdere keren gemerkt hoe de vrachtwagens van Belgomine hun bochten nemen en aan welke snelheid ze komen aanrijden als ze de Parklaan indraaien...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 26-08-2011 20:18:14    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hilde Habraken schreef:
Ik heb al meerdere keren gemerkt hoe de vrachtwagens van Belgomine hun bochten nemen en aan welke snelheid ze komen aanrijden als ze de Parklaan indraaien...

Heel juist Hilde, dat heb ik ook al gemerkt en ondervonden. Als ik de vrachtwagen hoorde en zag afkomen ben ik zelfs wat verder op het asfalt gaan fietsen. Niet op die slechte suggestiestrook dus, maar flink er naast op het asfalt. De chauffeur leek het toch begrepen te hebben, en reed een heel eind van mij weg aan de andere kant van de Parklaan om mij in te halen. Ik blijf beweren dat we assertiever moeten fietsen, en automobilisten niet de kans mogen geven om ons weg te drukken of om rakelings langs ons te passeren.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-08-2011 19:36:02    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het voetpad aan de fietsenstalling is afgewerkt, maar ...



... het "rood gedeelte" is zeker (nog) geen fietspad! Het is immers niet aangeduid met een verkeersbord D7 of D9, of met twee evenwijdige witte onderbroken strepen. Als het ooit een fietspad wordt, zullen de voetgangers op dit drietal meter voorzichtig moeten zijn, want dan moeten ze hier voorrang verlenen aan de fietsers ... Als het geen fietspad wordt, kan men zich afvragen waarom dit gedeelte heraangelegd is met aparte tegels?

Op deze plaats is zelfs nog een fietsoversteekplaats geschilderd! Met zeer bescheiden pijltjes - alsof men er wat beschaamd voor is - is aangeduid dat de fietsoversteekplaats in twee richtingen kan gebruikt worden ...



Het is mij niet heel duidelijk hoe de oversteekplaats vanaf de fietsenstalling dan zou moeten gebruikt worden:

  • Als men naar de Guido Gezelleplaats wil, wordt er dan van fietsers verwacht dat ze deze oversteekplaats tot op het einde afrijden, om dan in een onmogelijk scherpe hoek naar links terug te keren naar het tunneltje? Dat onmogelijk maneuver zal geen enkele fietser uitvoeren!

  • Als men naar de Parklaan richting Krijgsbaan wil, wordt er dan van fietsers verwacht dat ze in de bocht levensgevaarlijk gaan spookrijden om via de volgende oversteekplaats de overkant van de Parklaan te bereiken? Dat maneuver zal ik in alle geval nooit doen! Het doel van de oversteekplaats over de Parklaan wordt nu nog wat meer onduidelijk, aangezien daar geen pijltjes aanduiden in welke richting(en) die kan of mag gebruikt worden.

Er is gelukkig wel aan gedacht, om de boordstenen te verlagen aan de op- en afritten aan het station. Ongelukkig genoeg liggen er nog diepe greppels waar doorheen moet gefietst worden. Die greppels lagen er natuurlijk al, maar die boordstenen toch ook?

(Aanpassing op 21-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 21-11-2015 15:51:14; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-08-2011 15:59:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er is nog iets op te merken in verband met de tweerichtings-fietsoversteekplaats die vertrekt vanaf de fietsenstalling. Op het verkeerspleintje rechts van die oversteekplaats (als je van de fietsenstalling komt) staat een verkeersbord D1 (blauw rond bord met witte pijl) :
Citaat:
Verplichting de door de pijl aangeduide richting te volgen.
De plaatsgesteldheid bepaalt de stand van de pijl.
Wanneer het verkeersbord dat een niet-gebogen pijl voorstelt, op een hindernis geplaatst is, betekent het dat langs de door de pijl aangeduide richting moet voorbijgereden worden.




Dat bord geldt ook voor fietsers en je mag dus niet langs de linkerkant voorbij het pleintje rijden, ook niet op de fietsoversteekplaats of op een fietssuggestiestrook, want die maken deel uit van de rijbaan! ... Tegenstrijdige signalen! Als dat geen melding verdient op het meldpunt fietspaden (referentienummer 723BCA378C)!

Tussen haakjes: de diepe greppels (de goten), waar fietsers nog doorheen moeten, zullen aangepast worden. Dat heeft schepen Verbeke gezegd op de vergadering van de gemeenteraad op 29 augustus 2011 Goed zo! .

(Aanpassing op 22-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-11-2015 14:39:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-09-2011 18:30:43    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er is een kleine wijziging aangebracht aan de fietsoversteekplaats aan de kant van de fietsenstalling, waarschijnlijk als reactie op de melding op het meldpunt fietspaden (referentienummer 723BCA378C):



De pijltjes zijn weggeschilderd. De pijltjes die aanduidden dat de fietsoversteekplaats in twee richtingen kon (moest?) gebruikt worden. Op de foto hierboven is het redelijk duidelijk dat deze fietsoversteekplaats gebruikt kan (moet?) worden om vanaf de Parklaan richting fietsenstalling te fietsen. Dat is nogal vanzelfsprekend als je uit de richting Krijgsbaan komt, en zelfs nog redelijk aanneembaar als je uit de richting Sint-Jorisstraat komt. Hoewel het in het laatste geval veiliger is om op het midden van de rijbaan te fietsen naar de fietsenstalling, nadat je reglementair volgens de wegcode de afslag naar links genomen hebt (zie hierboven). Je geeft dan een veel duidelijker signaal aan achteropkomende automobilisten dat je niet naar de Guido Gezelleplaats fietst, maar naar de fietsenstalling:
ik schreef:
Er is nog iets als ik per fiets uit de richting Sint-Jorisstraat kom en via de tunnel naar de Guido Gezelleplaats wil fietsen. Volgens de wegcode geef je gewoon teken met de arm naar links (indien mogelijk), begeef je naar het midden van de rijbaan zonder de tegenliggers te hinderen, en sla je links af als de baan vrij is.

Volgens mij heeft deze fietsoversteekplaats dus weinig of geen nut, tenzij voor fietsers die de weg naar de fietsenstalling niet zouden weten Knipoog ...

... Maar vanaf de fietsenstalling gezien, ziet het er nog anders uit:



  • Om naar de Parklaan te fietsen mag men deze oversteekplaats niet gebruiken. De redenen staan hierboven: op het einde van de oversteekplaats ben je aan het spookrijden, en het pleintje aan de rechterkant (buiten deze foto) mag je niet langs deze kant passeren.

  • Om naar de Guido Gezelleplaats te fietsen ligt deze fietsoversteekplaats te veel naar rechts. Geen enkele fietser zal deze oversteekplaats daarvoor gebruiken.


Dat zijn nog twee redenen waarom deze fietsoversteekplaats volgens mij weinig of geen nut heeft.

De fietsoversteekplaats over de Parklaan die achter deze fietsoversteekplaats te zien is, zal sommige fietsers toch uitnodigen om langs hier over te steken en langs de Parklaan richting Krijgsbaan te fietsen. In feite geeft men met deze oversteekplaatsen verkeerde signalen aan fietsers. Ook voor het oversteken van de Parklaan richting station is de fietsoversteekplaats over de Parklaan overbodig, zoals hierboven al verklaard is.

Eigenlijk zou het voor fietsers duidelijker zijn zonder deze twee fietsoversteekplaatsen. Men had er beter aan gedaan met niet alleen de pijltjes weg te schilderen, maar de volledige fietsoversteekplaats te verwijderen, die over de Parklaan inbegrepen.

(Aanpassing 17-08-2012: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing 15-04-2013: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 21-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
(Aanpassing op 29-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 29-12-2017 18:53:16; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-09-2011 10:47:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zoals beloofd zijn de overgangen van of naar de rijbaan aangepast: we moeten niet meer door een diepe goot fietsen Goed zo! Goed zo! :





Fietsers die vanaf deze laatste fietsoversteekplaats linksaf willen naar de Parklaan moeten nog steeds de volle witte lijn overschrijden om in het linkse voorsorteervak te komen:



Dat kan nochtans eenvoudig opgelost worden door de volle witte lijn wat korter te maken, of het eerste deel te vervangen door een onderbroken lijn.
Ook fietsers moeten reglementair deze weg volgen naar de Parklaan. Het verkeersbord D1 (rond blauw bord met witte pijl) op het pleintje is duidelijk genoeg!
En de wegcode is ook duidelijk genoeg:
Citaat:
77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden. Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.

Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of één van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.

Fietsers zijn bestuurders ...

Dan resten enkel nog de fietsoversteekplaatsen van de eerste foto hierboven. Zoals vroeger reeds gezegd, vind ik die overbodig:

  • Wie van de Parklaan komt, uit de richting Krijgsbaan, heeft ze niet nodig (meest logische weg).
  • Wie van de Parklaan komt, uit de richting Sint-Jorisstraat, zal ze nooit gebruiken (te ver verwijderd).
  • Wie van de fietsenstalling komt en naar de Parklaan wil, mag ze niet gebruiken (zie wegcode).
  • Wie van de fietsenstalling komt en naar de Guido Gezelleplaats wil, kan ze niet gebruiken (verkeerde richting).

Bovendien kunnen deze fietsoversteekplaatsen fietsers op het slechte idee brengen om ze vanaf de fietsenstalling toch te gebruiken om langs hier de Parklaan over te steken ... Weg dus met deze twee fietsoversteekplaatsen!

Als er dan toch een fietsoversteekplaats aan de fietsenstalling moet komen, richt ze dan veel meer naar links, richting tunneltje. Dan kan ze gebruikt worden om naar de Guido Gezelleplaats te fietsen.

(Aanpassing op 22-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-11-2015 14:44:42; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 18-09-2011 11:12:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik ben het volkomen met je eens Jozef, die geschilderde oversteek geeft alleen maar verwarring. De ononderbroken witte streep op de rijbaan moet trouwens dringend aangepast worden, zodat fietsers die van het station naar de Parklaan willen, naar links kunnen voorsorteren zonder een overtreding te begaan. Het is daar trouwens ook raar voor automobilisten heb ik vanmorgen ondervonden. Als je iemand afzet voor het station (komende van de Parklaan) en je wil terug naar de Parklaan, moet je op de ontsluitingsweg over een ononderbroken witte streep naar links rijden. Ik vraag mij af of ik nu een overtreding begaan heb. Gelukkig was het nog vroeg in de ochtend Lach
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-09-2011 09:19:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Hilde Habraken schreef:
... Het is daar trouwens ook raar voor automobilisten heb ik vanmorgen ondervonden. Als je iemand afzet voor het station (komende van de Parklaan) en je wil terug naar de Parklaan, moet je op de ontsluitingsweg over een ononderbroken witte streep naar links rijden. Ik vraag mij af of ik nu een overtreding begaan heb. Gelukkig was het nog vroeg in de ochtend Lach

Wees gerust, Hilde, je hebt geen overtreding begaan. Als je daar op de ontsluitingsweg komt, heb je langs uw kant een onderbroken streep naast de doorlopende streep:



Volgens de wegcode mag je daar dan over rijden Lees :
Citaat:
72.4. Wanneer een doorlopende en een onderbroken streep naast elkaar getrokken zijn, moet de bestuurder alleen rekening houden met de streep die zich aan zijn kant bevindt.

Voor de automobilisten is het dus wel in orde. Daarentegen moeten fietsers die naar links moeten voorsorteren om naar de Parklaan te fietsen, nog steeds over een doorlopende witte streep:



Die fietsers moeten dus altijd een overtreding begaan:

  • Ofwel rijden ze niet over de doorlopende streep, maar dan overtreden ze artikel 77.1 Lees :
    Citaat:
    77.1. ...
    Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of één van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.

  • Ofwel gaan ze wel op de juiste rijstrook staan, maar dan overtreden ze artikel 72.2 Lees :
    Citaat:
    72.2. Een doorlopende streep betekent dat het iedere bestuurder verboden is deze te overschrijden.
    ...

(Aanpassing op 22-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-11-2015 14:50:05; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 19-09-2011 21:51:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Bedankt Jozef, ik had die onderbroken streep niet gezien, ze valt slecht op vind ik.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6367
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-11-2011 16:52:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De doorlopende witte streep is wat ingekort, waardoor fietsers nu ook kunnen voorsorteren zonder een verkeersovertreding te begaan. Dat is dus in orde gebracht Goed zo! .



Jammer dat de fietssuggestiestrook er nog ligt, want die zorgt enkel maar voor verwarring. Fietsers die linksaf richting Krijgsbaan willen, en niet op de hoogte zijn van de wegmarkeringen op deze plaats, zullen naar rechts de fietssuggestiestrook volgen en in het verkeerde voorsorteringsvak terecht komen.

Alle fietsoversteekplaatsen op het Stationsplein hebben nu een rode markering gekregen. Daardoor vallen ze beter op en dat is zeker positief. Maar de twee overbodige en verwarrende fietsoversteekplaatsen zullen bijgevolg zeker niet verdwijnen!



De verkeerde uitnodiging om deze fietsoversteekplaatsen te gebruiken vanaf de fietsenstalling naar de Parklaan wordt nu nog meer benadrukt! Het lijkt wel alsof men er in Temse van houdt om fietsers zo veel mogelijk in verwarring te brengen!

(Aanpassing op 22-11-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-11-2015 14:52:18; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken  

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 370

     
Bericht Geplaatst: 25-11-2011 09:49:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ik heb al gemerkt dat de fietsers die van het station komen en naar de Krijgsbaan willen, allemaal over dit fietspad rijden. Logisch, want zoals het er nu uitziet nodigt het uit om overtredingen te begaan, zeker omdat de reglementaire weg omslachtiger is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht  


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Stationsbuurt

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005