Hoe leggen we het misbruik van dit forum aan banden? |
A. Forumgebruikers moeten zich verplicht voorstellen. |
|
100% |
[ 1 ] |
B. Forumgebruikers dienen bij hun profiel het lidnummer van de Fietsersbond op te geven, andere forumgebruikers die geen lid van de Fietsersbond zijn, moeten zich voorstellen |
|
0% |
[ 0 ] |
C. Forumgebruikers moeten lid zijn van de Fietsersbond en hier hun lidnummer opgeven, samen met hun initialen |
|
0% |
[ 0 ] |
D. Forumgebruikers moeten jaarlijks minstens 5 (zinvolle) berichten te posten |
|
0% |
[ 0 ] |
E. Een mogelijkheid die ik zelf voorstel, namelijk ... |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 1 |
|
Trobken
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 14-02-2011 14:12:57 Onderwerp: Re: "Probleemsituaties" ook lezen toelaten? |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
Zouden we er geen voordeel bij hebben, als ook de "Probleemsituaties" zouden kunnen gelezen worden zonder inloggen? Als meer mensen kunnen zien welke toestanden we aankaarten, kan dat hen er toe aanzetten om ons te steunen en ook lid van de Fietsersbond te worden. Als ze daarentegen merken dat ze eerst moeten registreren om de probleemsituaties gewoon maar te kunnen lezen, zal dat voor velen al een rem zijn om verder te kijken. Daardoor kunnen we geïnteresseerde mensen mislopen ... |
't Is eerder de drempel van het forum op zich, dan de noodzakelijke registratie erheen die een drempel zou zijn...
Door het pover aantal reacties van velen (minder dan 4 berichten/gebruiker) lijkt het hier wel eerder een blog dan een forum.
Jammer, want "Fietsersbond Temse" is een vereniging die in een maatschappelijke context actief is, waarbij door het gebruik van hedendaagse middelen, de efficiëntie van de werking van de organisatie enorm kan toenemen.
Registratie is duidelijk niet de issue.
De meerderheid van de mensen, die symphatiseren met de Fietsersbond Temse (of al dan niet met het doel van de vereniging), heeft het gewoon nog niet op "die moderne snufjes".
Ik wil gerust de registratie versoepelen of delen van het forum terug open stellen, maar dat zal niet zoveel soelaas brengen.
Ik denk dat ik dan eerder moet kijken voor terug 'n automatische posting van bepaalde berichten op de website...
Een website bekijken is voor velen 'n pak eenvoudiger (lees gemakkelijker) dan op 'n forum te gaan snuisteren.... _________________ Forumbeheerder |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 18-02-2011 11:13:31 Onderwerp: |
|
|
|
|
Ik vind het ook belangrijk dat mensen zonder te registreren de problemen die we aankaarten kunnen zien, dus ofwel via een soepelere registratie ofwel via een link naar de website. Dat laatste is natuurlijk veel meer werk voor de webmaster. Zelf ben ik niet echt thuis in alle nieuwe communicatiekanalen, en het onderscheid tussen een forum en een blog is ook voor mij niet helemaal duidelijk. Het is waarschijnlijk niet gemakkelijk om het juiste evenwicht te vinden tussen laagdrempeligheid en het weren van oneigenlijke gebruikers. |
|
Terug naar boven |
|
Trobken
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 18-02-2011 19:01:41 Onderwerp: Internet |
|
|
|
|
Hilde Habraken schreef: |
Ik vind het ook belangrijk dat mensen zonder te registreren de problemen die we aankaarten kunnen zien, dus ofwel via een soepelere registratie ofwel via een link naar de website. Dat laatste is natuurlijk veel meer werk voor de webmaster. Zelf ben ik niet echt thuis in alle nieuwe communicatiekanalen, en het onderscheid tussen een forum en een blog is ook voor mij niet helemaal duidelijk. Het is waarschijnlijk niet gemakkelijk om het juiste evenwicht te vinden tussen laagdrempeligheid en het weren van oneigenlijke gebruikers. |
Een weblog, ook wel blog genoemd, is een website waarop regelmatig – soms meermalen per dag – nieuwe bijdragen verschijnen en waarop de geboden informatie in omgekeerd chronologische volgorde (het nieuwste bericht verschijnt als eerst) wordt weergegeven. Wie een weblog bezoekt, treft dan ook op de voorpagina de recentste bijdrage(n) aan. (bron: Wikipedia)
Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussie-pagina's op het Wereldwijde web.
Een forum heeft over het algemeen een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan vrijwel iedereen reageren per formulier. Er kunnen nieuwe onderwerpen aangedragen worden of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie kunnen sterk variëren.
Om op sommige internetfora te mogen reageren, moeten bezoekers zich registeren onder een bijnaam, ook wel nickname genoemd. Andere forums zijn vrijer en daarop kunnen berichten zonder registratie geplaatst worden. Dit heeft soms als bij-effect dat er door kwaadwillenden spam op het forum wordt geplaatst. Als zoiets gebeurt kan een moderator besluiten tot het bannen van een persoon. Deze kan dan het forum niet meer bezoeken. (bron: Wikipedia)
Kortom, een blog geeft je het recentste bericht op de voorpagina.
Een forum heeft een uitgebreide indexering en is ideaal om te gebruiken in ons geval, daar we gelijklopend verschillende onderwerpen aanbrengen.
Zouden we een blog gebruiken, dan zou je door de bomen algauw het bos niet meer zien. Het zou in no-time onoverzichtelijk worden. Ook zou het een catastrofe worden om nog een oud onderwerp op te zoeken...
Ik wil het forum gerust aanpassen, maar we zijn nog steeds slechts met 3 gebruikers die gaan bepalen hoe het forum moet werken.
Een triumviraat, dat werkt niet.
Ik zal het forum aanpassen, als er een concencus is, tussen meer "Fietsersbondforumgebruikers"... _________________ Forumbeheerder |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 2 |
Ga naar pagina 1, 2 Volgende Tijden zijn in GMT + 1 uur
|