|
Fietstocht/actie; zat. 6/11/2010 11u; Grote Markt, Temse |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 13-10-2010 13:28:10 Onderwerp: |
|
|
|
|
We gingen er maken om te delen op de markt en aan het station. Als je er niet vanaf geraakt mag je ze aan mij of Nicole geven. |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 06-11-2010 15:11:33 Onderwerp: Nabeschouwing |
|
|
|
|
En het was de moeite!
Geen regen, zelfs een beetje zon bij momenten, veel pers (incl. TV-Oost) en veel volk.
Ook heel wat nieuwe gezichten, zeker dankzij de mooie reclame via verschillende kanalen.
Er zijn al sfeervolle foto's te vinden op het facebook van Franky'tje en een artikel op Editietemse.
Christel heeft ook foto's getrokken.
Goed idee, Hans om het filmpje bij te werken met deze nieuwe actie. |
|
Terug naar boven |
|

Trobken
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 06-11-2010 15:39:53 Onderwerp: Fietsersbond vraagt al 2,5 jaar fietspad langs spoorweg. |
|
|
|
|
Fietsersbond vraagt al 2,5 jaar fietspad langs spoorweg.
Uit: Editietemse - 06 Nov 2010
Temse - Ongeveer 65 fietsliefhebbers, waaronder ook heel wat nieuwe gezichten, waren op zaterdag 6 november op de afspraak voor de maandelijkse protesttocht van Fietsersbond Temse.
Ditmaal ging het om de vervanging van het verdwenen fietspad langs de N16.
Temse heeft geen veilige fietsverbinding meer met Sint-Niklaas', aldus voorzitter André Verheyen.
'Een fietspad langs de spoorlijn zou ideaal zijn.'
Er komt reeds een fietspad in Sint-Niklaas langs de spoorlijn tot aan Eigenlo, samen met de aanleg van de oostelijke tangent.
'Dit fietspad zou bij die gelegenheid kunnen doorgetrokken worden van Eigenlo tot in de Schoenstraat, zonder onteigeningen en betaald door de Provincie', weet Verheyen. '
Van de Schoenstraat tot de Beekstraat kan men nu redelijk veilig fietsen langs rustige wegen en fietspaden.
We hopen dat ooit ook hier een fietspad langs het spoor zou komen.
Maar op dit traject staan twee woningen dicht tegen de spoorlijn.
Onze actie deze maand plaatste het gedeelte Beekstraat - Spoorweglaan in de kijker.
Tussen de Verbindingsstraat en de Beekstraat moet enkel wat landbouwgrond langs het spoor onteigend worden door de gemeente.
Daarna willen het gewest en de Provincie het fietspad aanleggen, met een fietsbrug over de Verbindingsstraat.
En dat vragen we nu al 2,5 jaar.'
Wordt vervolgd...
 _________________ Forumbeheerder |
|
Terug naar boven |
|

Bert
|
|
|
|
|
Geplaatst: 08-11-2010 21:24:30 Onderwerp: |
|
|
|
|
We mogen het gerust een succes noemen! |
|
Terug naar boven |
|
Hilde Habraken
|
|
|
|
|
Geplaatst: 08-11-2010 21:27:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
Ik geloofde mijn ogen niet toen ik dat las! We hebben dit zelf nog voorgesteld en daar kon toen geen sprake van zijn, nu willen ze plots weer dat fietspad herstellen. Zeker omdat ze denken dat ze dan geen geld gaan moeten uitgeven? Ik kan in elk geval niet meer volgen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 2 van 2 |
Ga naar pagina Vorige 1, 2 Tijden zijn in GMT + 1 uur
|