Het is nu 28-03-2024 19:26:39
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietssuggestiestroken in de Stationsstraat

    -> Temse - Stationsbuurt Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-02-2011 21:35:04    Onderwerp: Fietssuggestiestroken in de Stationsstraat
 Reageren met citaat  

De heraanleg van de Stationsstraat is al een eindje gevorderd. Ik heb gemerkt dat het voetpad, langs de kant van de huizen, wat smaller is dan het vroeger was. Dat zal wel zo gedaan zijn, omdat in het vervolg ook de bussen van de Lijn door de Stationsstraat zullen rijden ... (in vervanging van de vrachtwagens van Belgomine?)

De gemeente heeft ook beloofd dat er fietssuggestiestroken zullen aangebracht worden in deze straat. Over fietssuggestiestroken staat niets vermeld in de wegcode, maar er staan andere zaken wel vermeld in de wegcode, waardoor ik een zeer persoonlijke mening heb over fietssuggestiestroken:
Wegcode artikel 43.2 Lees :
Citaat:
43.2. De fietsers die de rijbaan volgen, mogen met twee naast elkaar rijden, behalve wanneer het kruisen niet mogelijk is. Buiten de bebouwde kom moeten zij bovendien achter elkaar rijden bij het naderen van een achteropkomend voertuig.

Binnen de bebouwde kom mogen fietsers dus altijd met twee naast elkaar rijden, als het tegenliggend verkeer kan passeren. De Stationsstraat ligt binnen de bebouwde kom, en tegenliggend verkeer kan twee naast elkaar rijdende fietsers altijd kruisen, zeker nu de straat nog breder gemaakt is.

Fietsers mogen dus altijd met twee naast elkaar rijden in de Stationsstraat.

Een fietssuggestiestrook moet suggereren (het woord zegt het zelf) waar een fietser kan en mag rijden. In de Stationsstraat moeten de fietssuggestiestroken dus voldoende breed zijn, om aan fietsers en aan automobilisten duidelijk te maken, dat fietsers daar met twee naast elkaar mogen fietsen!

Terloops, wat zegt het Vademecum Fietsvoorzieningen over fietssuggestiestroken? (Onder 'rijloper' wordt verstaan: het centraal gedeelte van de rijbaan tussen de fietssuggestiestroken.) Lees :
Citaat:
Uit evaluatiestudies blijkt dat rijlopers met een breedte van meer dan 5 meter leiden tot hoge snelheden, en dat suggestiestroken die smaller zijn dan 1,20 meter (goot inbegrepen) de fietser in verdrukking brengen. De combinatie van te brede rijlopers en te smalle fietsstroken heeft mede tot gevolg dat minder assertieve fietsers zich onveilig voelen en b.v. eerder geneigd zijn op het voetpad te fietsen in plaats van op een smalle suggestiestrook.
Vermits elke vorm van menging (dus ook het gebruik van suggestiestroken) enkel verantwoord is bij lage snelheden (minder dan 50 km/uur) is het belangrijk de visuele verhouding tussen rijloper en suggestiestroken aanzienlijk te wijzigen ten gunste van de fietser.
De gewenste breedte van suggestiestroken varieert tussen 1,20 meter en 1,50 meter (goten niet inbegrepen). Een breedte van minder dan 1,20 meter geeft te weinig bewegingsvrijheid aan de fietser, terwijl een breedte van meer dan 1,50 meter al vlug geïnterpreteerd kan worden als een mogelijke parkeerstrook.

Ik vind dat het zeer dicht aanleunt bij mijn visie Lach .

Ik ben er nochtans zeker van Hihi , dat de fietssuggestiestroken in de Stationsstraat eerder smal zullen gemaakt worden. Daardoor zullen heel wat automobilisten (die zelfs het verschil niet kennen tussen een fietspad een een fietssuggestiestrook!) agressief reageren tegen fietsers die toch met twee naast elkaar zullen fietsen. De fietsers zullen het dan natuurlijk weer gedaan hebben in de ogen van deze wegcode-analfabeten!

Wedden Vraag

(Aanpassing op 15-02-2011: tekst ivm Vademecum Fietsvoorzieningen toegevoegd.)
(Aanpassing op 18-12-2015: Vette tekst verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 18-12-2015 20:08:29; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 28-02-2011 11:08:44    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In samenspraak met onze voorzitter heb ik vandaag een mail gestuurd naar de wegbeheerder (de gemeente Temse dus), de bevoegde schepen en de politie:
Citaat:
Naar wij vernomen hebben, zal de Stationsstraat aangelegd worden met fietssuggestiestroken. Als Fietsersbond staan we daar natuurlijk achter, op voorwaarde dat het goed uitgevoerd wordt en bijdraagt tot de fietsveiligheid en de fietsvriendelijkheid.

In Temse liggen nog vrij weinig fietssuggestiestroken. Heel wat weggebruikers in Temse zijn dat dus niet gewoon. Bovendien leert de ondervinding ons, dat veel weggebruikers - zowel fietsers als automobilisten - het verschil (nog) niet kennen tussen een fietspad en een fietssuggestiestrook.

Daarom is het belangrijk om het werk ineens goed te doen, zodat de situatie in de Stationsstraat voor iedereen duidelijk en ondubbelzinnig zal zijn. Een aanduiding die verwarrend is voor iedereen, zoals bijvoorbeeld gebeurd is in de Temsestraat en in de Rupelmondestraat in Rupelmonde, is totaal af te raden.

In de wegcode staat evenwel niets vermeld over fietssuggestiestroken. Daarom verwijzen we naar de aanbevelingen in het Vademecum Fietsvoorzieningen, hoofdstuk 4.1.6, maatvoering van fietssuggestiestroken:

(Onder 'rijloper' wordt verstaan: het centraal gedeelte van de rijbaan tussen de fietssuggestiestroken.)

Uit evaluatiestudies blijkt dat rijlopers met een breedte van meer dan 5 meter leiden tot hoge snelheden, en dat suggestiestroken die smaller zijn dan 1,20 meter (goot inbegrepen) de fietser in verdrukking brengen. De combinatie van te brede rijlopers en te smalle fietsstroken heeft mede tot gevolg dat minder assertieve fietsers zich onveilig voelen en b.v. eerder geneigd zijn op het voetpad te fietsen in plaats van op een smalle suggestiestrook.

Vermits elke vorm van menging (dus ook het gebruik van suggestiestroken) enkel verantwoord is bij lage snelheden (minder dan 50 km/uur) is het belangrijk de visuele verhouding tussen rijloper en suggestiestroken aanzienlijk te wijzigen ten gunste van de fietser.

De gewenste breedte van suggestiestroken varieert tussen 1,20 meter en 1,50 meter (goten niet inbegrepen). Een breedte van minder dan 1,20 meter geeft te weinig bewegingsvrijheid aan de fietser, terwijl een breedte van meer dan 1,50 meter al vlug geïnterpreteerd kan worden als een mogelijke parkeerstrook. Zeker bij smalle suggestiestroken verdient het aanbeveling de goten geleidelijk te laten overgaan in de suggestiestrook (zonder opkant).

De breedte van de rijloper bij tweerichtingsverkeer wordt liefst beperkt in functie van het gewenst maatgevend gebruik en ontwerpsnelheid. Gaat men ervan uit dat twee auto's elkaar aan een lage snelheid moeten kunnen kruisen zonder fietsers te hinderen, dan is een centrale rijloper nodig van 4,30 m. In combinatie met voldoende brede suggestiestroken geeft dit echter een totale wegbreedte van 6,70 meter tot 7,30 meter exclusief goten, wat vooral bij lage verkeersintensiteiten leidt tot onverantwoord hoge snelheden.

...


De tekst gaat nog verder en bevat ook volgende tekeningen, waarvan de rechtse best van toepassing is op de Stationsstraat, aangezien de maximum snelheid daar 50 km/u bedraagt en de straat een breedte heeft van ongeveer 6,60 meter, goten inbegrepen, parkeerstrook niet inbegrepen.



Tot slot is ons op een vormingsdag ook geleerd, dat het niet meer aan te raden is om fietssuggestiestroken op asfalt een rode kleur te geven, maar eerder een andere kleur of een andere grijstint. Dit ook weer omdat een rode kleur door velen verkeerdelijk verbonden wordt met een fietspad, dus weer om verwarring uit te sluiten en de verkeersveiligheid te verhogen.

Hiermee ondergraaf ik natuurlijk mijn eigen weddenschap ... Hihi

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:36:15; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-07-2011 16:06:23    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De fietssuggestiestroken in onze Stationsstraat zouden bijvoorbeeld kunnen aangelegd worden zoals in de Zwevegemsestraat in Kortrijk:







Dezelfde aanleg is daar toegepast in een gedeelte van de Oudenaardsesteenweg, even verderop richting E17.

De Zwevegemsestraat is wel ongeveer 7 meter breed, goten inbegrepen. Dus ongeveer 40 cm breder dan onze Stationsstraat. Maar de fietssuggestiestroken zijn wel bijna 1,50 meter breed gemaakt! En de Zwevegemsestraat is echt wel een zeer drukke straat. Laat u niet misleiden door de foto's: ik heb een tijdje geduld moeten oefenen om foto's te nemen van een bijna lege straat in het midden van de rijbaan!

Als dat in Kortrijk kan, kan het in Temse geen probleem zijn om in de Stationsstraat fietssuggestiestroken aan te leggen van 1,30 à 1,35 meter breedte.

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:34:01; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-08-2011 16:04:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Stationsstraat nadert haar voltooiing:



Ik ben benieuwd naar de beloofde fietssuggestiestroken ... Knipoog

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:37:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-10-2011 13:46:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Stationsstraat is nu verdeeld in twee rijstroken.



Dat doet mij vermoeden dat het plan zal opgegeven zijn om fietssuggestiestroken aan te brengen.

(Aanpassing 13-12-2012: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:38:56; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nicole Van der Vieren





Geregistreerd op: 12 Jan 2009
Berichten: 40
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-11-2011 21:11:27    Onderwerp: fietssuggestiestroken Stationsstraat
 Reageren met citaat  

Ik kan je geruststellen, Jozef. Dinsdag 25 oktober vroeg ik er naar tijdens de commissie mobiliteit. Schepen Vermeiren voegde de vraag prompt toe aan haar 'to do' lijstje.
_________________
Met de fiets vervuil je niets :-)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-12-2011 11:24:32    Onderwerp: Re: fietssuggestiestroken Stationsstraat
 Reageren met citaat  

Nicole Van der Vieren schreef:
Ik kan je geruststellen, Jozef. Dinsdag 25 oktober vroeg ik er naar tijdens de commissie mobiliteit. Schepen Vermeiren voegde de vraag prompt toe aan haar 'to do' lijstje.

Inderdaad, Nicole, de fietssuggestiestroken zijn aangebracht in de Stationsstraat Goed zo! Uitroepteken



En ze zijn zelfs niet in het rood, zodat ze niet gemakkelijk verward worden met een fietspad Goed zo! . Zo hoort het te zijn! Met een breedte van 1,20 m, zelfs enkele cm meer, voldoen ze volledig aan de aanbevelingen van het Vademecum Fietsvoorzieningen Goed zo! Goed zo! . Deze keer verdient Temse een pluim Uitroepteken

Nogal goed dat niemand mijn weddenschap (zie hierboven) heeft aangegaan ... Ik zou verloren hebben Hihi .

(Aanpassing 30-03-2014: verdwenen foto hersteld.)
(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:40:41; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nicole Van der Vieren





Geregistreerd op: 12 Jan 2009
Berichten: 40
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-12-2011 13:06:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ja Jozef, het is zelfs stijlvol ;-)
_________________
Met de fiets vervuil je niets :-)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-03-2012 09:57:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het was reeds ter sprake gekomen op de voorbereidende verkeerscommissie van 8 februari 2012, en het is weer op tafel gekomen op de voorbereidende verkeerscommissie van 7 maart 2012. Zonder onderbroken middenstreep zou de Stationsstraat een versmallend effect gekregen hebben door het aanbrengen van de fietssuggestiestroken. Dat effect is nu teniet gedaan door de middenstreep.

In februari is gezegd dat die middenstreep aangebracht is opdat men niet op de rijbaan zou parkeren in de Stationsstraat, want parkeren is verboden als de rijbaan verdeeld is in rijstroken volgens artikel 25.1 9° van de wegcode:
Citaat:
25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
...
op de rijbaan wanneer deze verdeeld is in rijstroken, behalve op de plaatsen waar het verkeersbord E9a of E9b is aangebracht;
E9a E9b

Dat is allemaal juist, maar in de Stationsstraat zijn parkeerplaatsen langs de "muur", en aan de kant van de woningen zijn verkeersborden E1 aangebracht, waardoor het toch al verboden is te parkeren langs de kant van de woningen.



Dat leek een verrassing te zijn voor de verkeerscommissie, want dat wisten ze niet Hihi ... Bijgevolg is ofwel de onderbroken middenstreep overbodig, ofwel de verkeersborden (die er al jaaaaaren hangen).

De verkeerscommissie is er nog niet uit, of ze de middenstreep gewoon zal laten wegslijten, ofwel de verkeersborden E1 zal laten verwijderen (en alle jaren de middenstreep opnieuw schilderen)...

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:43:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-08-2013 13:40:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Blijkbaar zijn de verantwoordelijken voor het verkeer in Temse er nog altijd niet uit, of ze de onderbroken middenstreep in de Stationsstraat gaan laten wegslijten, ofwel de verkeersborden E1 (parkeerverbod) aan de huizen verwijderen. De middenstreep was immers bijna weg gesleten, en vandaag (19 augustus 2013) merk ik dat ze is herschilderd! De verkeersborden hangen er ook nog altijd.



We hadden gehoopt dat de middenstreep zou verdwijnen, zoals dat hoort in een straat met fietssuggestiestroken. Door het aanbrengen van een middenstreep wordt namelijk de doeltreffendheid van de aangebrachte fietssuggestiestroken grotendeels teniet gedaan. Het Vademecum Fietsvoorzieningen zegt immers in het hoofdstuk 4.1.6 over "Maatvoering van fietssuggestiestroken":
Citaat:
Het gebruik van aslijnen op rijlopers heeft als effect dat automobilisten dichtbij of zelfs op de suggestiestrook gaan rijden. Dit wordt dan ook best vermeden.

Maar ja, Temse lijkt hoe langer hoe meer een voorbeeld te worden van "hoe het eigenlijk niet moet voor fietsers" ...

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:44:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Nicole Van der Vieren





Geregistreerd op: 12 Jan 2009
Berichten: 40
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-08-2013 14:05:55    Onderwerp: witte strepen Stationsstraat
 Reageren met citaat  

Dit is inderdaad heel spijtig, Jozef Triest
_________________
Met de fiets vervuil je niets :-)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-09-2013 20:26:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het volgende staat niet in het verslag van de vergadering van de kernleden van 26 september 2013.
Hoewel het al eens ter sprake gekomen was op de vergaderingen met de verkeerscel van 8 februari 2012 en van 7 maart 2012 (klik hier), is op de vergadering met de verkeerscel van 25 september 2013 nog eens hetzelfde herhaald: de middenstreep zou aangebracht zijn opdat men niet op de rijbaan zou parkeren in de Stationsstraat, want parkeren is verboden als de rijbaan verdeeld is in rijstroken. Dat is zeer juist, maar in de Stationsstraat zijn parkeerplaatsen langs de "muur", en aan de kant van de woningen zijn verkeersborden E1 aangebracht, waardoor het toch al verboden is te parkeren langs de kant van de woningen.

Daarom zou men de overbodige middenstreep laten wegslijten, maar ... nu ze toch herschilderd is, denkt men er aan om de verkeersborden E1 te verwijderen, want nu zijn die eigenlijk overbodig. In het kader van de bezuinigingsmaatregelen van de gemeente gaat men dus liever jaarlijks de middenstreep herschilderen. Van een verstandige maatregel gesproken!

In de hele Stationsstraat hangen nu nog slechts 2 verkeersborden E1. Eén ter hoogte van het huisnummer 24 ...



... en één ter hoogte van het huisnummer 12.



Beide verkeersborden E1 zijn voorzien van een bord . Dat bewijst dat er al zeker minstens één verkeersbord E1 verdwenen is. De wegcode zegt immers in het artikel 70.2.2 Lees :
Citaat:
70.2.2. Geldigheid van de verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g.
De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g gelden langs de kant van de openbare weg waar zij geplaatst zijn en vanaf het verkeersbord tot het volgende kruispunt.
...

De verkeersborden E1, E3, E5, E7 en E9a tot E9g worden aangevuld met de hiernavolgende borden:
a) begin van de reglementering b) einde van de reglementering

Wanneer het verbod of de toelating ophoudt vóór het volgend kruispunt, wordt de plaats waar de reglementering eindigt, aangewezen door een verkeersbord gelijkaardig aan het verkeersbord dat het begin aanwijst, aangevuld met bovenaangeduid bord.
...

d) reglementering over een lange afstand

Bovenaangeduid bord vult een verkeersbord aan, gelijkaardig aan het verkeersbord dat het begin van de reglementering aanwijst en dat bij wijze van herhaling geplaatst wordt.

De dubbele pijl wordt bij wijze van herhaling geplaatst. Dus moet er minstens nog een verkeersbord gestaan hebben dat het begin van het parkeerverbod aanduidde (met pijl omhoog) en misschien stond er ook een verkeersbord op het einde van de Stationsstraat dat het einde ervan aanduidde (pijl omlaag), tenzij de hoek van de Stationsstraat met de Kasteelstraat kan beschouwd worden als een kruispunt.

(Aanpassing op 28-09-2013: Foto's verkeersborden en bijhorende commentaar toegevoegd.)
(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 09:48:23; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-02-2014 09:44:39    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In de Stationsstraat staat nu een bouwkraan ter hoogte van huisnummer 24.



Niet alleen is er geen veilige doorgang gemaakt voor voetgangers, maar het verkeersbord E1 met bijhorende pijlen is ook verdwenen.



Op deze oudere foto van 28 september 2013 is dat verkeersbord E1 duidelijk te zien.



Dat betekent dat er nu nog slechts één bord E1 hangt, ter hoogte van huisnummer 12. Hopelijk is dit geen tactiek om deze verkeersborden geruisloos te laten verdwijnen:
  • Met deze verkeersborden is immers de middenstreep totaal overbodig.
  • Zonder deze verkeersborden zou de gemeente een "verantwoording" hebben om de middenstreep te behouden.

Bedenk daarbij, dat een middenstreep jaarlijks hinder veroorzaakt en geld kost om te herschilderen, terwijl dat met verkeersborden niet het geval is.

Het is bijgevolg in het oog te houden, of het verkeersbord terug geplaatst wordt na de werken!

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 10:05:23; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-03-2014 08:23:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De kraan is weg en ... het verkeersbord E1 met bijhorende pijlen is ook nog altijd weg.




Nu hangt er in de hele Stationsstraat nog één verkeersbord E1 dat het parkeren verbiedt langs de woningen. De middenstreep op de rijbaan verbiedt eveneens het parkeren op de rijbaan — als de rijbaan in rijstroken verdeeld is mag je er immers niet parkeren volgens artikel 25.1.9° van de wegcode — maar deze middenstreep hoort eigenlijk niet thuis op een rijbaan met fietssuggestiestroken.

Bovendien, om het parkeren langs de woningen te verbieden zijn verkeersborden veel beter en doeltreffender dan een middenstreep: een middenstreep moet geregeld herschilderd worden, wat uiteindelijk duurder uitvalt en meer hinder veroorzaakt dan enkele verkeersborden aan de woningen.

Zullen de verdwenen verkeersborden E1 nog teruggeplaatst worden Vraag

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 10:08:38; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-04-2014 15:49:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag heb ik gemerkt dat er toch al één verdwenen verkeersbord teruggeplaatst is. Het bord aan huisnummer 24, dat met het plaatsen van een bouwkraan verwijderd was, hangt weer op zijn plaats.



Maar wat zou er gebeurd zijn met het "eerste" bord, dat blijkbaar al veel langer verdwenen is?

(Aanpassing op 19-12-2015: Afbeeldingen vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 19-12-2015 10:10:21; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Stationsbuurt

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005