Het is nu 23-11-2024 00:42:42
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspad Spoorlijn 54 - Sint-Niklaas-Mechelen

    -> ANDERE Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 10-06-2011 19:22:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ook al hebben we kritiek op de kwaliteit van het nieuw fietspad langs de ontsluitingsweg (klik hier), het is toch ook wel een mooie aanzet voor ons droomfietspad langs het spoor naar Sint-Niklaas ...



Wanneer volgt het eerste verlengstuk tot aan de Beekstraat?

(Aanpassing op 11-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 30-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2017 09:40:11; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-06-2011 23:25:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
Ook al hebben we kritiek op de kwaliteit van het nieuw fietspad langs de ontsluitingsweg (klik hier), het is toch ook wel een mooie aanzet voor ons droomfietspad langs het spoor naar Sint-Niklaas ...


Wanneer volgt het eerste verlengstuk tot aan de Beekstraat?


Natuurlijk is er nog plaats naast het officiële fietspad om 'n fietssnelweg langs de spoorweg aan te leggen...

'n Snelheidsremmend fietspad en 'n +30km/u-fietspad ernaast richting Sint-Niklaas... Hihi
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-08-2011 07:43:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op pagina 17 van het gemeentelijk mobiliteitsplan 2011 (kijk daarvoor hier) ging het over deze "Corridor Temse – Sint-Niklaas". Er stond te lezen:
Citaat:
Dit bovengemeentelijk thema zal aldus uitgewerkt worden in een afzonderlijke studie in onderlinge samenwerking tussen Sint-Niklaas en Temse. Zodra Sint-Niklaas ver genoeg staat met het verbreden-verdiepen van haar mobiliteitsplan, zal deze studie worden opgestart; initiatief hiertoe zal genomen worden door Sint-Niklaas.


Daarop hadden wij als Fietsersbond een "Opmerking 8":
Citaat:
Samen met de Oostelijke Tangent voorziet Sint-Niklaas in alle geval reeds een fietspad langs de spoorlijn tot Eigenlo, juist tot op de gemeentegrens. Een aansluiting met een fietspad langs de spoorlijn op het grondgebied van Temse zou meteen enkele belangrijke hiaten in de fietsinfrastructuur wegwerken.
Een fietspad langs de spoorlijn zou tevens zorgen voor een goede bereikbaarheid van het bedrijventerrein TTS per fiets, en tegelijk de broodnodige, vlotte en vooral veilige fietsverbinding met Sint-Niklaas herstellen voor heel wat scholieren en voor het fietstoerisme. Het valt immers op, dat de knooppunten 75 in Temse en 45 of 36 in Sint-Niklaas via het Fietsnetwerk enkel kunnen bereikt worden via een grote omweg rond Temse. Bovendien ontmoet men onderweg nog moeilijke en gevaarlijke plaatsen. Met een fietsroute langs de spoorlijn worden deze knooppunten veilig, comfortabel en bijna rechtstreeks langs de kortst mogelijke weg met elkaar verbonden.

Zie ook pagina 41, tabel 8: Taakstellingtabel Corridor Temse – Sint-Niklaas:
Fietsverbinding tussen Temse Station, Doornstraat en Oostelijke Tangent Sint-Niklaas realiseren.


Het antwoord van de gemeente hierop is:
Citaat:
Pagina 17: Opmerking 8: Dit thema wordt aanvullend behandeld samen met Sint-Niklaas. Er zijn reeds verkennende gesprekken gevoerd met de mobiliteitsdienst van Sint-Niklaas.
In de taakstellingstabel op pagina 41 staat om een fietsverbinding tussen het Station, de Doornstraat en de Oostelijke Tangent te realiseren. Dit traject moet niet noodzakelijk volledig langs de spoorlijn 54 lopen.


Welk traject zou men op de gemeente Temse dan wel in gedachten hebben?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-09-2011 15:42:49    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de rondgedeelde folder N-VA Temse van september 2011:



Als ik op de website van Temse naar de gemeenteraadsleden kijk, dan tel ik daar 12 leden van de coalitie CD&V/N-VA, op een totaal van 30 politieke gemeenteraadsleden. In het college zitten ze zelfs met 6 leden van de coalitie CD&V/N-VA van de 8 politiekers. En ik ben er zeker van, dat ook leden van andere politieke partijen niet gekant zijn tegen dit fietspad langs spoorlijn 54.

Ik snap dus die coalitie niet zo goed, of raken ze het onderling niet eens? Ik ken ook niets van politiek, maar ik zie wel wat in andere omliggende gemeenten allemaal mogelijk is (klik hier). Mag ik daarom de laatste zin uit het artikel even herhalen?
Waar wacht de gemeente nog op?
(en de coalitie CD&V/N-VA?)

(Aanpassing op 11-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 11-12-2015 14:31:37; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-02-2012 20:27:06    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Over het fietspad langs spoorlijn 54, gedeelte Spoorweglaan-Beekstraat, bestaat nu een verslag van de provincie Oost-Vlaanderen over een plaatsbezoek op 13 oktober 2011. Je kunt dat hier downloaden.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 08-02-2012 10:32:18    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Interessant! Ze zijn er dus toch nog mee bezig, hopelijk doet de gemeente niet moeilijk.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-02-2012 20:49:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op de voorbereidende vergadering van de gemeentelijke verkeerscommissie, op woensdag 8 februari 2012, heeft onze voorzitter de volgende opmerking gemaakt over dat verslag van de Provincie Oost-Vlaanderen (niet letterlijk, maar het komt hier wel op neer):


Het gewest heeft fietspad op de N16 afgebroken tussen de Scheldebrug en het kruispunt Doornstraat/Gasthuisstraat. Het is op deze volledige afstand dat een vervangfietspad moet ingericht worden door het Vlaams gewest. Met een fietspad langs de spoorlijn tot in de Beekstraat zijn we tevreden als vervangfietspad. Voor het verdere gedeelte, tot Eigenlo, kunnen we later de Provincie nog aanspreken voor hun "bovenlokaal fietsroutenetwerk", ter gelegenheid van de oostelijke tangent in Sint-Niklaas.

Het fietspad op het gedeelte Scheldebrug-station is reeds aangelegd door Waterwegen & Zeekanaal. Dat spaart het Vlaams gewest al uit. Maar op pagina 5 en 6 van dat verslag staat bij begin route: "Fietsers volgen Parklaan en Spoorweglaan onder viaduct Krijgsbaan. In bocht Spoorweglaan kunnen fietsers linksaf, blijvend de spoorweg volgend". Dat zou betekenen dat fietsers minstens drie keer een rijbaan moeten oversteken op dit "begin route". Als Fietsersbond hebben we een ander voorstel, waarbij het fietspad aansluit op het reeds bestaande gedeelte vanaf het station:



We behouden de hele weg een tweerichtingsfietspad, dat aan de fietsenstalling schuin de rijbaan oversteekt, om uit te komen achter de geplande parkeerplaats. Daar gaat het fietspad verder achter die toekomstige parkeerplaats, om dan zo dicht mogelijk langs het spoor uit te komen in de Spoorweglaan in de nabijheid van de viaduct. Daar is de plaats en de mogelijkheid voor. Het fietspad vervolgt dan langs dezelfde kant van de Spoorweglaan om aan te sluiten op de "doorsteek" in de bocht van de Spoorweglaan. In de Spoorweglaan is plaats langs die kant. Daar is nu een vrijwel ongebruikt voetpad en vrijwel ongebruikte parkeerstrook. Fietsers moeten dan enkel een rijbaan oversteken aan de fietsenstalling van het station, de rijbaan naar het tunneltje, die heel wat minder druk is dan de Parklaan en de Spoorweglaan.

Dit voorstel werd gunstig onthaald door de leden van de verkeerscommissie. Afwachten dus of het doorgang kan vinden.

(Aanpassing op 11-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 11-12-2015 14:33:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-03-2012 18:39:01    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op de voorbereidende gemeentelijke verkeerscommissie van 7 maart 2012 is ons verteld, dat ook de NMBS een autoparking wil aanleggen op wat eertijds een loskade was. Het gaat over het blauw gearceerde gebied op onderstaande luchtfoto:



Als daar een tweerichtingsfietspad moet doorlopen, dan zouden daar meer dan 30 parkeerplaatsen voor moeten sneuvelen ... en dat is in ons autolandje natuurlijk ondenkbaar Triest .

We zullen bijgevolg toch minstens een tijd langs de Parklaan en de Spoorweglaan op de rijbaan moeten fietsen tussen het station en het toekomstig "spoorwegfietspad", tenzij ... men dat tweerichtingsfietspad wil/kan/mag doortrekken doorheen het bosje? Er is dan nog wel een probleempje, dat het fietspad altijd over de oprit naar die parking zal lopen, tenzij ... men het fietspad door een tunneltje leidt? En dan liefst een breder dan dat ander tunneltje onder de Rik De Rycklaan!

Dream on Hihi !

(Aanpassing 26-06-2013: Verdwenen luchtfoto hersteld.)
(Aanpassing op 11-12-2015: Nieuwe host voor afbeeldingen.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 11-12-2015 14:35:24; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-04-2012 19:10:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Van de NMBS-loskaai wordt al een parking gemaakt, en ik denk dat het geen aprilgrap is. Zie dit artikel op editietemse:
Citaat:
Temse - Vanaf zaterdag 7 april zal men kunnen parkeren op de voormalige loskaai van de NMBS tussen de spoorweg en de Parklaan.

De NMBS gaat er werk van maken om de gronden van de voormalige loskaai om te vormen tot een volwaardige en duurzame parking voor zeventig wagens.
Het gemeentebestuur echter wilde het terrein al deze maand in gebruik nemen en heeft daarom gezorgd voor een voorlopige oplossing.

Alle onderdelen van het Project-Tweede Scheldebrug, de brug zelf, de realisatie van een loskaai, de aanleg van de ontsluitingsweg en de verhuizing van de jachthaven zijn gerealiseerd. Ook de ingrijpende openbare werken in Temse-centrum behoren ondertussen tot het verleden. Daarom heeft het gemeentebestuur werk gemaakt van een ander belangrijk dossier. Het betreft de voormalige loskaai van de NMBS tussen de spoorweg en de Parklaan. Overleg tussen het gemeentebestuur en de NMBS heeft geleid tot een akkoord omtrent de creatie van een zeventigtal parkeergelegenheden voor auto’s. Ondertussen maakt de NMBS een studie, die moet leiden tot een structurele, duurzame aanleg.

De parking is van grote betekenis. Zowel voor de treingebruikers als voor de bezoekers van theaterzaal Roxy en bewoners uit de Parklaan. Dankzij de aanleg zullen de treingebruikers bovendien rechtstreeks via de parking het perron kunnen bereiken. De druk
gebruikte trap die de Parklaan met de aanloop tot de tunnel naar de Guido Gezelleplaats verbindt, wordt van bijkomende verlichting voorzien.
De planning voorziet dat de parking vanaf zaterdag 7 april kan gebruikt worden.

We gaan dat dan toch eens bekijken, of het echt onmogelijk is om een fietspad naast die parking aan te leggen. Of is voor auto's in Temse nu echt alles mogelijk (en zelfs heel vlug) en voor fietsers niets (of na jaaaaaren wachten en zagen)?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-04-2012 13:32:22    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Vandaag (vrijdag 6 april 2012), een dag voor de parking in gebruik genomen wordt, ben ik daar eens gaan zien. Het heeft mij €c 20 opgeleverd, die daar op de grond lag Lach !

Daar lijkt mij toch meer dan voldoende plaats te zijn, om rechts naast die parking nog een mooi fietspad aan te leggen. Het grootste deel van de boompjes en struikgewas is zelfs al verwijderd!



Het fietspad komt dan wel op een andere plaats dan op de luchtfoto's hierboven, maar dat is geen bezwaar. Het zou dan ongeveer als volgt kunnen lopen:



Dat moet toch doenbaar zijn? En aangezien Temse toch zo graag eens de wedstrijd voor fietsgemeente wil winnen (klik hier), zou dit kunnen helpen om aan te tonen dat er een goed lokaal fietsbeleid gevoerd wordt Lach ...

(Aanpassing op 11-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 11-12-2015 14:38:28; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Trobken


Site Admin


Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 701
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-04-2012 22:31:59    Onderwerp: Nabij de spoorweg
 Reageren met citaat  

Is het niet beter om voor te stellen om dit fietspad langszij de spoorweg aan te leggen?

Immers, bij bovenstaand voorbeeld moet je steeds de parkerende automobilist kruisen... kan in de spits 'n drukke bedoening zijn en we weten hoezeer sommige (maar heus niet alle!) automobilisten opletten...!

En een afrastering op de grens fietspad/parking om te vermijden dat er wagens geparkeerd worden op dit fietspad!
_________________
Forumbeheerder
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-04-2012 08:06:16    Onderwerp: Re: Nabij de spoorweg
 Reageren met citaat  

Trobken schreef:
Is het niet beter om voor te stellen om dit fietspad langszij de spoorweg aan te leggen?

Immers, bij bovenstaand voorbeeld moet je steeds de parkerende automobilist kruisen... kan in de spits 'n drukke bedoening zijn en we weten hoezeer sommige (maar heus niet alle!) automobilisten opletten...!

En een afrastering op de grens fietspad/parking om te vermijden dat er wagens geparkeerd worden op dit fietspad!

Dat was juist het "probleem": een fietspad langs het spoor verkleint de parking waardoor meer dan 30 parkeerplaatsen zouden moeten sneuvelen (zie hoger). Daarom zou ik voorstellen om het fietspad aan te leggen op het braak liggend gedeelte rechts van de parking op de foto.

Het fietspad loopt dan inderdaad over de oprit naar de parking. Automobilisten kunnen tot opletten gedwongen worden met signalisatie (een oprit van/naar een parking moet altijd voorrang verlenen) en met een gevoelig verhoogde aanleg van het fietspad over de oprit. De bussen van De Lijn moeten daar immers niet over!

Als het fietspad langs de spoorlijn gelegd wordt, moet niet alleen een scheiding gemaakt worden tussen fietspad en parking, maar ook tussen fietspad en perron. Zoniet, wordt het fietspad gebruikt als verlengstuk van het perron. Deze twee afscheidingen betekenen een bijkomende verbreding van het fietspad, en bijgevolg een merkbare versmalling van de parking. Zoals gezegd, is dat ondenkbaar in autoland België of autodorp Temse.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 11-04-2012 11:16:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De nieuwe parking aan het station lijkt druk gebruikt te worden. Zo zag het er uit op woensdag 11 april 2012 ongeveer om 11u15 ...



Ja, er stond welgeteld één auto ... Ik heb de indruk dat het zelfs niet zo erg zou zijn, als er 30 parkeerplaatsen zouden verdwijnen voor een fietspad Hihi. Dat moeten we in het oog houden!

(Aanpassing op 11-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 30-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2017 09:54:43; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-04-2012 12:45:28    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Eigenlijk biedt deze nieuwe parkeerplaats een uitstekend argument voor (en niet tegen) het tweerichtingsfietspad langs de spoorlijn vanaf de Schelde tot in Sint-Niklaas! Er hoeven echt geen 30-tal parkeerplaatsen voor te verdwijnen, zoals de gemeente beweerde op het overleg met de Fietsersbond van 7 maart 2012 met de verkeerscel (klik hier).

Zoals hierboven reeds gezegd, is er plaats genoeg naast de parkeerplaats om een breed, vrijliggend tweerichtingsfietspad aan te leggen, zoals uit deze foto blijkt.



Of de ruimte voor het fietspad in de andere richting bekeken:



Enkel de in onbruik geraakte loskade naast de oprit van de parkeerplaats zal moeten afgebroken worden. Hieronder zie je die vanuit twee richtingen:





Het fietspad kan mooi rechtdoor lopen in het midden van onderstaande foto, over de oprit van de parkeerplaats, recht naar de af te breken loskade. Voor de veiligheid dient het fietspad verhoogd aangelegd te worden met voorrang ten opzichte van de oprit.



Aan het uiteinde van de parkeerplaats is slechts een 30-tal meter tussen de rand van de parkeerplaats en de Spoorweglaan. Het kan bijgevolg geen onoverkomelijk probleem vormen om het fietspad hier doorheen te trekken.



Het fietspad zou dan hier ongeveer uitkomen ...



... om verder te lopen als een vrijliggend tweerichtingsfietspad langs deze kant van de Spoorweglaan.



Zo krijgen we een naadloze verbinding met het fietspad langs het spoor, en het fietspad op de Rik De Rycklaan, met enkel een oversteekplaats aan de fietsenstalling van het station. Dit fietspad zal drie oversteekbewegingen vermijden richting Sint-Niklaas: twee keer over de Parklaan en één keer over de Spoorweglaan.

(Aanpassing 25-08-2012: juist woord = verkeerscel.)
(Aanpassing 01-12-2012: nieuwe link voor verslag verkeerscel.)
(Aanpassing op 11-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 21-10-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 30-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 30-12-2017 09:57:27; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Hilde Habraken





Geregistreerd op: 08 Jan 2009
Berichten: 372

     
Bericht Geplaatst: 13-04-2012 18:21:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Prima voorstel, Jozef!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht


Berichten van afgelopen:   

    -> ANDERE

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 2 van 8 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005