Het is nu 04-10-2024 21:25:56
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietspad op viaduct over E17, enkel- of dubbelrichting?

    -> Temse - Hoogkamerstraat Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-01-2021 09:00:04    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er staat nu in verschillende kranten een artikel over het begin van de werken aan het fietspad over de viaduct van de E17 in de Hoogkamerstraat. Dit staat bijvoorbeeld in Het Nieuwsblad van donderdag 14 januari 2021 (klik om te vergroten).



Je kunt dit artikel ook lezen op de website van deze krant, of op de website van de Gazet van Antwerpen en waarschijnlijk in nog wel andere kranten.

Het valt mij wel op, dat het in die artikels voorgesteld wordt alsof het een probleem zou geweest zijn, om in Temse enkelrichtingsfietspaden aan te leggen, aan beide kanten van de Hoogkamerstraat. Want dat hebben wij, als Fietsersbond, van in het begin gevraagd! In het artikel van Het Laatste Nieuws staat bijvoorbeeld:
Citaat:
Het liefst had de Fietsersbond wel twee enkelrichtingsfietspaden gewild, maar dat bleek technisch niet haalbaar op het viaduct.

En in het artikel van Het Nieuwsblad hierboven staat:
Citaat:
Omdat dubbelrichtingsfietspad aan één kant komt, schuift het zwaartepunt van het verkeer op, dus moet de brug ook op het vlak van stabiliteit in orde zijn.

Het is de eerste keer dat ik verneem dat het technisch niet haalbaar zou zijn, om enkelrichtingsfietspaden aan te leggen. Dat is volgens mij je reinste onzin. Kan iemand mij zeggen welk onoplosbaar technisch probleem enkelrichtingsfietspaden dan wel zouden kunnen veroorzaken?

Dat de stabiliteit van de viaduct in orde moet zijn is vanzelfsprekend. Die stabiliteitswerken moesten in alle geval gebeuren aan die viaduct. De riolering en de waterafvoer moeten trouwens eveneens herzien worden op die viaduct. Dat zou met enkelrichtingsfietspaden ook allemaal moeten gebeuren. Maar dat heeft allemaal niets te maken met een "zwaartepunt van het verkeer".
Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens dergelijke "wetenschappelijke" uitleg heb gelezen. Wie zou dat verzonnen hebben? Het verkeer is immers geen vaste massa die een zwaartepunt heeft. De druk op de viaduct is zeer wisselend, naargelang het verkeer dat erover rijdt. Met een tweerichtingsfietspad aan één kant zal die druk wat groter zijn aan de ene zijde dan aan de andere, want fietsers wegen minder dan auto's en vrachtwagens, maar dat betekent niet dat de viaduct aan één kant wat minder stevig mag uitgevoerd worden! Je kunt immers nooit vooraf weten op welke plaats op die viaduct ooit het zwaarste voorwerp, vrachtwagen, lading, ... zal terecht komen, bijvoorbeeld als gevolg van een ongeval!
Bovendien, als het dubbelrichtingsfietspad de oorzaak is van het verschuiven van het zwaartepunt, en "dus" van de nodige stabiliteitswerken, zouden twee enkelrichtingsfietspaden dan niet technisch beter haalbaar geweest zijn? Wat een gezever!

Het lijkt er eerder op, dat men tracht een verschoning te vinden, waarom geen enkelrichtingsfietspaden worden aangelegd, zoals wij het altijd gevraagd hebben. Dit tweerichtingsfietspad, dat voorgesteld wordt in hun brochure als "veilig en comfortabel over heel de route met veilige oversteekvoorzieningen voor fietsers", zal immers gevaarlijk zijn voor fietsers die richting Temse rijden aan elk kruispunt! In de eerste plaats aan de Eurolaan, waar vrachtwagenchauffeurs altijd zullen moeten naar rechts afslaan en enkel naar links zullen kijken, want "van rechts komen toch geen auto's ..."; in de tweede plaats aan de 'oude' Hoogkamerstraat, waar fietsers met een grotere snelheid van de viaduct beneden zullen komen en vrachtwagenchauffeurs zullen verrassen.

Maar Temse wou absoluut een tweerichtingsfietspad, na van dit fietsdossier een autodossier te maken. Men wilde namelijk een "voorrangsweg" maken van het autoverkeer dat in de Hoogkamerstraat vanaf de Eurolaan in noordelijke richting rijdt en naar links afslaat om de "lus naar de N16" te nemen via de Kapelanielaan. Nu de bussen van De Lijn aan dit kruispunt tegen de enkelrichting in rechtdoor zullen rijden naar de N16 op een aparte busstrook — waarop eventueel ook fietsers richting Temse zouden kunnen rijden (!) — is deze "voorrangsweg" bezwaarlijk te verwezenlijken, en is het bezwaar van de gemeente tegen enkelrichtingsfietspaden eigenlijk ook verdwenen.

Maar toch komt er een tweerichtingsfietspad. Is dat omdat de Fietsersbond enkelrichtingsfietspaden gevraagd heeft?

Het is eigenlijk niet de vraag, of er fietsers zullen aangereden worden op deze kruispunten, maar wanneer fietsers zullen aangereden worden op deze kruispunten. Hopelijk met niet al te ernstige gevolgen! Ik zou niet durven spreken van "aangepaste en veilige oversteekvoorzieningen voor fietsers" zoals in de brochure van Sint-Niklaas en Temse vermeld staat bij de herinrichting van de kruispunten Triest ... Ik zou voorzichtiger zijn ...

Dit tweerichtingsfietspad heeft trouwens nog een bijkomend gevolg voor de gemeente Temse. Doordat dit heel wat breder moet zijn dan een enkelrichtingsfietspad, moet Temse enkele vierkante meter "industriegrond" onteigenen van enkele bedrijven tussen de N16 en de viaduct over de E17. Dat kost een mooi sommetje geld Triest ...


(Aanpassing op 22-01-2021: Argument na "Bovendien" bijgevoegd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 22-01-2021 20:34:58; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-01-2021 10:33:55    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De werken zijn begonnen zoals gepland, in de Eigenlostraat. De regionale TV-zender TV Oost heeft er deze reportage aan gewijd.

Als er gesproken wordt over de "veiligheid van kruispunten" heeft men het over het kruispunt van de N16 met de Hoogkamerstraat. En inderdaad, het oversteken van de N16 zelf zal — waarschijnlijk einde dit jaar (2021) — veiliger gemaakt worden. Dat heb ik vroeger reeds haarfijn uitgelegd. Maar echt volledig conflictvrij wordt dat kruispunt NIET! De afschuwelijke bypassen blijven bestaan, waar altijd gevaarlijke conflicten mogelijk zijn tussen fietsers en bestuurders van motorvoertuigen. Bovendien moet aan fietsers geen voorrang verleend worden op die bypassen, nog iets wat we voortdurend contesteren! Want enkele meters verder moeten die bestuurders van motorvoertuigen toch wel voorrang verlenen aan andere bestuurders van motorvoertuigen.

Maar het valt mij vooral op, dat er in het geheel nooit gesproken wordt over de kruispunten van het "nieuwe tweerichtingsfietspad" met de Eurolaan en met de 'oude' Hoogkamerstraat. Voor fietsers die van Sint-Niklaas komen zullen dat de nieuwe gevaarlijke kruispunten worden, het kruispunt met de Eurolaan in het bijzonder!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-01-2021 13:37:15    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ongeveer alles wat voor fietsers in de brochure staat, heeft de gemeente Temse ook nog eens in de nieuwe Omroeper van 20 januari 2021 geplaatst (klik om te vergroten).



Dezelfde opmerkingen als hierboven zijn van toepassing. Het valt mij bovendien ook nog op, dat er voorzichtig over gezwegen wordt dat later op de Houten Schoen in Sint-Niklaas twee enkelrichtingsfietspaden zullen komen. Dat in tegenstelling tot de Hoogkamerstraat in Temse, waar een tweerichtingsfietspad komt, en waar de bestaande (veiliger!) enkelrichtingsfietspaden zullen verdwijnen!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-02-2021 20:20:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Na dit alles en de vele hoeraberichten en opsommingen van alle voordelen voor fietsers en de hoeveelheid aan veilige, comfortabele, conflictvrije, ... fietsvoorzieningen die zullen aangelegd worden, wordt het tijd om met de voeten op de grond te komen en ook eens te spreken over de verzwegen nadelen en onveiligheden.

Meer daarover lees je hier, en eveneens in dit kort berichtje dat op woensdag 3 februari 2021 in de nieuwe Omroeper zal verschijnen.


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-02-2021 19:16:11    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 2 februari 2021 stond dit al op internetkrant Editietemse:
Citaat:
“Fietsersbond Temse gaat niet met alles akkoord”

Fietsersbond wou eigenlijk enkelrichtingsfietspaden op viaduct E17

TEMSE — VOORLOPIG MAG FIETSERSBOND TEMSE GEEN FIETSACTIES VOEREN, MAAR DAT BELET HEN NIET OM ALERT TE BLIJVEN VOOR GEVAARLIJKE OF ONAANGAPASTE FIETSTOESTANDEN IN DE GEMEENTE. HET NIEUW AAN TE LEGGEN FIETSPAD IN DE HOOGKAMERSTRAAT, OP HET VIADUCT OVER DE E17, “IS EEN GEMISTE KANS”, VOLGENS DE FIETSVERENIGING.


“Een tweerichtingsfietspad ten noorden van de N16 tot de Eigenlostraat. Daarover zijn we teleurgesteld”
Jozef Van Breuseghem, secretaris Fietsersbond Temse


“52 jaar lang was er helemaal geen fietspad meer op de viaduct over de E17 in de Hoogkamerstraat in Temse. Natuurlijk is het meer dan hoog tijd dat fietsers daar eindelijk veilig zullen kunnen rijden”, oppert Jozef van Breuseghem. “Daarover zijn we tevreden. Maar men mag het niet voorstellen alsof Fietsersbond Temse met alles akkoord gaat.”

De Fietsersbond was vragende partij voor enkelrichtingsfietspaden over de volledige viaduct van de E17, als voortzetting van de huidige enkelrichtingsfietspaden in de Hoogkamerstraat, ten noorden van de N16.

“Maar wat ooit begon als een fietsdossier is omgevormd tot een dossier over verkeerscirculatie in het industriepark, waar fietsvoorzieningen een ondergeschikte rol spelen en zich moeten aanpassen aan het vrachtwagenverkeer”, stelt Van Breuseghem.

“Daardoor komt er nu een tweerichtingsfietspad ten noorden van de N16 tot de Eigenlostraat. Daarover zijn we teleurgesteld”, klinkt het “Als fietsers weten we immers dat een tweerichtingsfietspad nooit ‘veilig en zonder conflictsituaties’ is aan kruispunten.”

“Vooral aan het kruispunt met de Eurolaan vrezen we voor ongevallen. Na de volledige afwerking zullen vrachtwagens vanuit de Eurolaan verplicht naar rechts moeten afslaan, want de Hoogkamerstraat wordt daar enkelrichting”, legt Van Breuseghem uit. “Het autoverkeer in de Hoogkamerstraat zal daar dus enkel van links komen, niet van rechts. Zullen de vrachtwagenbestuurders die uit de Eurolaan komen altijd ook naar rechts kijken, naar fietsers die van Sint-Niklaas komen op het tweerichtingsfietspad links van de rijbaan”?

“De ‘oude’ Hoogkamerstraat, wordt een tweede gevaarlijk kruispunt voor fietsers die van Sint-Niklaas komen. Op dat kruispunt is in de Hoogkamerstraat wel autoverkeer in beide richtingen. Vrachtwagenbestuurderss die uit de ‘oude’ Hoogkamerstraat komen kijken daar zowel naar links als naar rechts. Maar fietsers komen daar de helling van de viaduct met snelheid naar beneden gereden op het tweerichtingsfietspad links van de rijbaan. Hun snelheid zal vrachtwagenbestuurders verrassen.

Daarna volgen nog twee foto's van deze kruispunten van Google Street View, uiteraard met de toestand zoals die nu is. Die geven dus de toestand niet weer zoals hij zal worden.

Bij de foto van de Eurolaan staat dit onderschrift:
Citaat:
Vooral aan het kruispunt met de Eurolaan vreest Fietsersbond Temse voor ongevallen. Na de volledige afwerking zullen vrachtwagens vanuit de Eurolaan verplicht naar rechts moeten afslaan. “Zullen de vrachtwagenbestuurders die uit de Eurolaan komen altijd ook naar rechts kijken, naar fietsers die van Sint-Niklaas komen op het tweerichtingsfietspad”, vraagt men zich af.

Bij de foto van de 'oude' Hoogkamerstraat staat dit onderschrift:
Citaat:
“De ‘oude’ Hoogkamerstraat, (rechts) wordt een tweede gevaarlijk kruispunt voor fietsers die op het dubbelrichtingsfietspad vanuit de richting van Sint-Niklaas komen.

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-02-2021 09:04:56    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Volgende maandag, 15 februari 2021, beginnen de werken voor het nieuwe tweerichtingsfietspad in de Hoogkamerstraat. Men begint aan de helling van de viaduct over de E17 langs de kant van Sint-Niklaas, dus vanaf het kruispunt met verkeerslichten met de Eigenlostraat.

Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van zaterdag 13 februari 2021 (klik om te vergroten).



Je kunt het ook lezen op de website van die krant. Daar kun je op de foto beter zien hoe slecht het wegdek daar is, op de plaats waar fietsers normaal rijden.



De Hoogkamerstraat wordt daar afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer, maar fietsers zullen er altijd door kunnen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 16-02-2021 19:01:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wat in het krantenartikel stond, klopt niet helemaal!

In de Hoogkamerstraat richting Sint-Niklaas, aan het begin van de helling van de viaduct over de E17, zijn er wel enkele verkeersborden bij geplaatst, en is de snelheid over een afstand van ongeveer 10 meter beperkt tot 30 km/u, want er is gevaar voor "kiezelprojectie", voor nog een gevaar en het wegdek is in slechte staat (dat staat op het omleidingsbordje). Daarna mag je weer 50 km/u ... Knipoog ...



Het is nu al dinsdag 16 februari 2021, en aan het kruispunt met de Eigenlostraat in Sint-Niklaas wordt nog helemaal niet gewerkt. Het gemotoriseerd verkeer kan daar nog ongehinderd passeren, de Hoogkamerstraat is in het geheel niet afgesloten voor doorgaand gemotoriseerd verkeer zoals in het krantenartikel stond.



Dat komt natuurlijk, omdat de winterprik van vorige week er voor gezorgd heeft, dat het werk in de Eigenlostraat zelf wat vertraging heeft opgelopen. Daar zijn de werken nog druk bezig en kan het gemotoriseerd verkeer niet door.



Fietsers kunnen in de twee richtingen passeren op het smalle betonstrookje dat als (enkelrichtings)fietspad gemarkeerd is. Als een andere fietser je tegemoet komt, moet één van beide even opzij in de berm en wachten.

Dit is de andere kant van de werken in de Eigenlostraat. Natuurlijk staat 'het' plaatje "FIETSERS AFSTAPPEN" er ook. Uiteraard doet geen enkele fietser dat, waarom zou dat nodig zijn als er geen enkele fietser uit de andere richting komt?



Aan de overzijde van de straat staat nog een afsluiting met een aantal borden ...



Het linkse is duidelijk en reglementair, maar de rest?
  • "FIETSERS oversteken" ... Ik denk dat die al lang aan de overkant rijden.

  • "VOETGANGERS OVERSTEKEN" ... Weinig voetgangers zullen zich verder door de modderbrij wagen.
  • Ik weet niet wat de bedoeling is van het verkeersbordje D10 met afgeplakt fietsje, waardoor het een D11 moet voorstellen: "Verplichte weg voor voetgangers". Moeten voetgangers dan toch verplicht door de modderbrij Knipoog Vraag

Ik vermoed dat de werken in de Hoogkamerstraat pas zullen beginnen als dat hier ongeveer klaar is.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-02-2021 14:11:58    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De oorspronkelijke begindatum is veertien dagen opgeschoven. Volgens dit bericht op de website van Het Laatste Nieuws zullen de werken aan het fietspad in de Hoogkamerstraat beginnen op maandag 1 maart 2021.



Het zal dus niet alleen de winterprik zijn die voor vertraging heeft gezorgd.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-03-2021 18:35:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit stond te lezen in Het Laatste Nieuws van vrijdag 26 februari 2021, in verband met het uitstel van de werken en over wat we denken van het tweerichtingsfietspad (klik om te vergroten).



Dit artikel staat ook op de website van deze krant.


(Aanpassing op 14-04-2021: Krantenartikel vervangen.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.


Laatst aangepast door Jozef Van Breuseghem op 14-04-2021 07:45:13; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-03-2021 18:02:44    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De Hoogkamerstraat is nu echt afgesloten voor het gemotoriseerd verkeer aan de Eigenlostraat. De rijbaan is zelfs al een stuk opgebroken.



Alleen per fiets of te voet kun je er nog door, langs de betonstrookjes op de twee zijkanten.



Van tijd tot tijd komt nog een automobilist tot hier gereden, die dan natuurlijk moet omkeren en terugrijden.

In de Eigenlostraat zelf gaan de werken ook verder en is het ondertussen nog wat moeilijker geworden voor fietsers om voorbij te werken te geraken. Het betonstrookje-moordstrookje is ook al opgeruimd, dus de zanderige berm is nog de enige optie.



Maar het gaat nog!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-03-2021 19:39:08    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Alleen per fiets of te voet kun je er nog door, langs de betonstrookjes op de twee zijkanten.
...
(Zie hierboven.)

Dat klopt inderdaad, je kunt er door met de fiets, maar dat blijkt niet uit de verkeersborden.

Niet als je van Sint-Niklaas komt, ...



... en ook niet als je van Temse komt.



Er staat midden op de rijbaan een C3, "verboden toegang, in beide richtingen, voor iedere bestuurder", zonder uitzondering voor fietsers ... Dat wil natuurlijk zeggen dat je er te voet wel door kunt, dus met de fiets aan de hand.

Maar zolang het al rijdend ook nog gaat ... Hihi
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-03-2021 09:59:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De werken vorderen in de omgeving van de Eigenlostraat. Het wordt voor fietsers een steeds grotere puzzel om hun weg te vinden, vooral naar of van Eigenlo. Maar dat moeten we er natuurlijk bijnemen.

Ondertussen is ook de verkeerssignalisatie aangepast. Fietsers en bromfietsers mogen nu reglementair doorrijden Goed zo!.


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-04-2021 08:25:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit dit artikeltje uit Het Nieuwsblad van donderdag 1 april 2021 blijkt, dat de werken toch niet zo goed vorderen op het kruispunt Eigenlostraat / Hoogkamerstraat / Hoge Heerweg / Houten Schoen.



Het is toch wel raar, hoe een tiental dagen winterweer in februari kunnen zorgen voor een vertraging in de werken van bijna zes weken (van 2 april tot 12 mei) Hihi. Maar voor ons niet gelaten, fietsers en voetgangers hebben immers vrije doorgang Lach.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-04-2021 09:38:53    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

"Eénrichtingsverkeer In Hoogkamerstraat, tussen Eurolaan en Kapelanielaan, door nutswerken"

Het staat op Editietemse, en het is al een 'voorproefje' van wat het zal worden als alle werken hier zullen voorbij zijn. De Kapelanielaan zal dan immers altijd enkelrichting zijn, en alle gemotoriseerd verkeer uit de Eurolaan zal dan altijd naar rechts moeten afslaan naar de Hoogkamerstraat. Ook de Hoogkamerstraat tussen de twee kruispunten met de Kapelanielaan zal dan altijd enkelrichting zijn.

Aan het kruispunt van de Hoogkamerstraat met de Kapelanielaan dichtst bij de N16, kan het gemotoriseerd verkeer alleen de Kapelanielaan uitrijden. De hele Kapelanielaan is enkelrichting, behalve voor fietsers en bromfietsers klasse A. Als dat maar niet te gevaarlijk wordt voor de zeldzame fietser die in tegenrichting rijdt van al dat zwaar verkeer! Fietsers hebben daar immers geen enkele bescherming ...



Het gemotoriseerd verkeer dat uit de Eurolaan komt, mag niet de 'korte weg' nemen naar de N16, maar moet naar rechts afslaan en helemaal rondrijden langs de Kapelanielaan. Niettegenstaande dat heb ik toch één witte bestelwagen zeer vlug de 'korte weg' zien nemen ...

Aan het kruispunt van de Hoogkamerstraat met de Kapelanielaan dichtst bij de viaduct over de E17 mag het gemotoriseerd verkeer niet verder de Hoogkamerstraat volgen. Behalve fietsers en bromfietsers klasse A moet iedereen hier langs rechts rondrijden langs de Kapelanielaan.



Over de viaduct, aan de kant van Sint-Niklaas, vorderen de werken langzaam maar zeker. Om van of naar de Eigenlostraat te fietsen, kunnen fietsers nog eens gebruik maken van het oorspronkelijke oude fietspad in de oorspronkelijke oude Hoogkamerstraat Knipoog ...



... dat nu eigenlijk geen fietspad meer is Hihi.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6170
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 15-04-2021 19:35:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Het gemotoriseerd verkeer dat uit de Eurolaan komt, mag niet de 'korte weg' nemen naar de N16, maar moet naar rechts afslaan en helemaal rondrijden langs de Kapelanielaan. Niettegenstaande dat heb ik toch één witte bestelwagen zeer vlug de 'korte weg' zien nemen ...
...
(Zie hierboven.)

Ik merk dat niet alleen, want nu staat deze titel op Editietemse:

Bestuurders negeren massaal verbodsborden tijdens werken in Hoogkamerstraat

Die "bestuurders" — autobestuurders natuurlijk, want fietsers zijn ook bestuurders — slaan dus linksaf vanuit de Eurolaan, of ze rijden de Hoogkamerstraat rechtdoor aan het noordelijk kruispunt met de Kapelanielaan.
Dat was natuurlijk te verwachten. Waarom zou je meer dan een kilometer rondrijden, als je bijna ongehinderd met amper 20 meter die omweg kunt afsnijden?
Het zijn niet alleen fietsers die de wegcode niet respecteren Lach Knipoog ...

Het staat ook te lezen op de website van Het Laatste Nieuws (met een foto van ons Goed zo!).

Wat zal dat in de toekomst worden, als deze enkelrichtingen definitief zijn?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Hoogkamerstraat

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005