|
Fietspad op viaduct over E17, enkel- of dubbelrichting? |
|

Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 23-10-2017 12:55:22 Onderwerp: |
|
|
|
|
Naar aanleiding van enkele dodelijke fietsongevallen in Antwerpen zijn de voorbije dagen heel wat artikels over "fietsersveiligheid" verschenen in de Gazet van Antwerpen. Vooral onderstaand artikeltje is mij opgevallen, omdat daaruit blijkt dat de Fietsersbond van Antwerpen hetzelfde meemaakt als wij. Waarschijnlijk ondervinden zelfs vele andere Fietsersbondafdelingen hetzelfde. Dit artikeltje stond in de Gazet van Antwerpen van het weekend 21-22 oktober 2017 (klik om te vergroten).
Citaat: |
"... Zo worden veel suggesties door experts, adviesorganen en organisaties gewoon van tafel geveegd. Dat heeft dramatische gevolgen."
Renaat Van Hoof van de Antwerpse Fietsersbond beaamt dat. Hij stoort zich aan een recente verklaring van Antwerps schepen van Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). Die beweerde dat de Fietsersbond vaak wordt betrokken.
"Schepen liegt"
"De schepen liegt", zegt Van Hoof. "We worden wel eens uitgenodigd door de stedelijke mobiliteitsdienst, maar met onze mening wordt geen rekening gehouden."
Stef Leroy van de Fietsersbond heeft dezelfde ervaring. "Als we al betrokken worden, dan is het in een laat stadium", zegt Leroy. ... |
Hoe herkenbaar! Kijk maar eens even hoe met onze opmerkingen rekening gehouden werd bij de herinrichting van het Luizemarktje. En in dit dossier over de fietspaden op de viaduct over de E17 zijn onze voorstellen zeker verwaarloosbaar tegenover die van VOKA, TTS, ondernemingsclub Temse, ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|


Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 26-10-2017 07:23:43 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
...
Er zijn nog onzekerheden en vragen over het lichtengeregeld kruispunt met de Eigenlostraat en de Hoge Heerweg. Daar gebeurt immers de overgang tussen twee enkelrichtingsfietspaden in drie straten (Eigenlostraat, Hoge Heerweg en Houten Schoen) en één dubbelrichtingsfietspad in de Hoogkamerstraat. Verschillende "constructies" worden vooropgesteld om de overgang naar het dubbelrichtingsfietspad zo vlot en veilig mogelijk te laten verlopen. Zo tracht men fietsers slechts één keer te laten wachten voor de verkeerslichten als ze twee keer moeten oversteken, met fietsoversteekplaatsen in de twee richtingen, of met fietsers als voetganger te laten oversteken op de zebrapaden. Hoewel een veilige afslag van fietsers vóór het autoverkeer ook met fietsopstelstroken kan verwezenlijkt worden, lijkt dat niet in aanmerking te komen ... Mischien kan de toekomstige regeling "groen licht tegelijk voor alle fietsers" een oplossing bieden?
... |
(Zie hierboven.)
In alle geval is de schepen van mobiliteit van Sint-Niklaas er voorstander van om 'vierkant groen' licht aan fietsers te geven op het kruispunt van de Hoogkamerstraat met de Eigenlostraat, zoals blijkt uit onderstaand krantenartikel uit de Gazet van Antwerpen van donderdag 26 oktober 2017. Je kunt dat lezen helemaal op het einde van het artikeltje (klik om te vergroten).
Dat zou het oversteken voor fietsers op dat kruispunt al veel veiliger en vlotter maken. Op dat kruispunt zal immers de overgang gebeuren tussen twee enkelrichtingsfietspaden in Sint-Niklaas en één dubbelrichtingsfietspad in Temse.
Als daar 'vierkant groen' zou toegepast worden, dan kunnen natuurlijk geen fietsopstelvakken gebruikt worden, maar dan moeten de fietspaden wel duidelijk doorlopen tot tegen de verkeerslichten, zodat fietsers bij groen licht voorbij het stilstaand verkeer op de rijbaan kunnen rijden. Anders brengt het niets op dat fietsers apart groen licht krijgen. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|


Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 16-11-2017 16:54:18 Onderwerp: |
|
|
|
|
In afwachting van 'vierkant groen', zie hierboven, zal de lichtenregeling natuurlijk 'gewoon' zijn aan het kruispunt Eigenlostraat/Hogen Heerweg/Hoogkamerstraat/Houten Schoen. Met de overgang van twee enkelrichtingsfietspaden naar één dubbelrichtingsfietspad in de rijrichting van Sint-Niklaas naar Temse, zullen fietsers op dat kruispunt twee keer moeten oversteken en zullen ze twee keer voor een rood licht kunnen staan. Tenminste toch met dit voorlopig voorstel van aanleg.
Let wel, dit is slechts een idee dat nog lang niet definitief is. Bovendien ligt dit kruispunt op het grondgebied van Sint-Niklaas. Daar hebben wij in principe niet veel aan te vertellen, maar toch zullen alle fietsers van Temse daar moeten passeren. Daarom hebben we toch volgend voorstel ingediend, om dit idee aan te passen:
Citaat: |
...
Fietsersbond Temse vraagt de mogelijkheid te (laten) onderzoeken, om een "opgeblazen fietsopstelvak" of een "inrichting voor links afslaande fietsers" te voorzien aan de verkeerslichten van de Hogen Heerweg.
Voorbeeld van een "opgeblazen fietsopstelvak"
Fietsers die vanaf de Houten Schoen naar de Hoogkamerstraat of naar de Eigenlostraat rijden, moeten tweemaal oversteken. Bij groen licht aan de Houten Schoen kunnen ze zich dan opstellen voor het rode licht in de Hogen Heerweg, voor het gemotoriseerd verkeer. Als het verkeerslicht in de Hogen Heerweg groen wordt, vertrekken de fietsers voor het gemotoriseerd verkeer.
Dat vinden we veiliger dan de fietsers bij groen licht aan de Houten Schoen enkele meters in de Hoogkamerstraat te laten rijden, om daar voor een rood licht te wachten aan een oversteekplaats die verder van het kruispunt ligt.
Met vriendelijke groeten,
... |
Maar los van dit blijven wij voorstander van enkelrichtingsfietspaden, ook in de Hoogkamerstraat van Temse!
Naar het schijnt zal het met een dubbelrichtingsfietspad in de Hoogkamerstraat zelfs moeilijk of onmogelijk worden om te voldoen aan de vereisten van het Vademecum Fietsvoorzieningen! Een dubbelrichtingsfietspad moet bij voorkeur minstens 2,50 meter breed zijn (strikt minimum 2 meter, maar dat is te smal voor de fietsdrukte op deze plaats), en de afstand tussen het fietspad en de rijbaan moet minstens 1 meter zijn. Er moet dus zeker 3,50 meter plaats zijn tussen de rijbaan en de eigendommen. Dat is waarschijnlijk niet overal het geval.
Fietspaden worden alleen gesubsidieerd door de provincie als die voldoen aan de vereisten van het Vademecum Fietsvoorzieningen. Dus zullen misschien onteigeningen moeten gebeuren ... wat alweer tijd kost en de uitvoering van het fietspad andermaal vertraagt.
Het is misschien nuttig om dit toch nog eens te benadrukken op de volgende IGBC (1 december 2017). Zou het dan toch niet sneller kunnen met enkelrichtingsfietspaden  _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|


Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 19-12-2017 11:22:46 Onderwerp: |
|
|
|
|
Op de IGBC van 1 december 2017 zijn belangrijke beslissingen genomen voor fietsers. Het enige ernstige nadeel waarop niet meer kan teruggekomen worden is het dubbelrichtingsfietspad tussen de N16 en het lichtengeregeld kruispunt aan de Eigenlostraat. Wij zijn voorstander van veiliger enkelrichtingsfietspaden maar die komen er dus niet.
Het lichtengeregeld kruispunt Eigenlostraat, Hoogkamerstraat, Hogen Heerweg, Eigenlostraat zal compacter gemaakt worden op gebied van fietsoversteekplaatsen. Dit is het voorstel voor dit kruispunt (klik om te vergroten).
Ons voorstel voor een opgeblazen fietsopstelvak in de Hogen Heerweg is dan eigenlijk niet meer nodig omdat de wachtende fietsers die de Hoogkamerstraat willen oversteken, nu niet meer uit het zicht staan van de automobilisten in de Hogen Heerweg. Fietsers zullen ook de Houten Schoen in twee richtingen kunnen oversteken
Let wel: dit is zeker nog geen definitief ontwerp! Zo zullen bijvoorbeeld de fietspaden meer dan 100 meter in de Eigenlostraat worden doorgetrokken met een 'rugdekking' voor fietsers op het einde van het fietspad. Tevens zullen sommige 'hoeken' vloeiender worden aangelegd, zodat fietsers beter de bocht kunnen nemen, zoals na het oversteken van de Hoogkamerstraat.
Ik heb wel nog altijd mijn bedenkingen bij de 'nieuwe' aanduiding van de plaats waar fietsers een voorrangsweg oversteken. Wettelijk betekent die aanduiding helemaal niets. Bovendien is deze aanduiding aan het kruispunt met de Kapelanielaan (noord) helemaal niet duidelijk. Ik heb hiervan geen afbeelding omdat dit kruispunt helemaal gewijzigd wordt, maar het komt hierop neer: de plaats waar fietsers oversteken wordt met deze 'nieuwe' wegmarkering aangeduid met één lijntje dat langs de kant staat van het kruispunt. Aan de andere kant is (meestal) een zebrapad geschilderd. Fietsers kunnen dan oversteken tussen dat lijntje en het zebrapad. Maar ... wat als er geen zebrapad geschilderd is? En dat is nu juist het geval aan de Kapelanielaan (noord). Alle autoverkeer, behalve één autobus van De Lijn om het uur, zal daar vanuit de richting Temse komen. Met het lijntje langs de kant van het kruispunt steken fietsers over vóór dat lijntje ten opzichte van het autoverkeer. Is het niet logischer om fietsers te laten oversteken achter dat lijntje? Hier zou het lijntje dan moeten geschilderd worden langs de kant die het verst van het kruispunt verwijderd is.
Ik blijf deze 'nieuwe' wegmarkering overbodig en gevaarlijk vinden. Geef mij maar de normale, wettige oversteekplaats voor fietsers, of de wettige fietspadmarkering, naargelang de omstandigheden. Aan de Kapelanielaan (noord) zou wettelijk gezien een fietspadmarkering mogen aangebracht worden, maar ... dat wil men niet meer doen .
Zo zou het kruispunt met de Eurolaan ingericht worden, met het dubbelrichtingsfietspad (klik om te vergroten).
Let wel: ook dit is zeker nog geen definitief ontwerp! Het lijkt immers alsof fietsers vanuit de Eurolaan altijd richting Sint-Niklaas zullen rijden. Ik zou er de voorkeur aan geven om dat fietspad zelfs niet te gebruiken als je richting Temse wil fietsen, maar links van het autoverkeer te fietsen. Een voorsorteerstrook voor fietsers zou hierbij hulp kunnen bieden, maar dat is niet weerhouden.
Het fietspad op dit kruispunt is aangekondigd als "verhoogd aangelegd". Dat blijkt nu op een verhoogd plateau te zijn, dat al een eind in de Eurolaan begint. Zal het voor de vrachtwagenbestuurders vanuit de Eurolaan nu nog opvallen dat ze over een dubbelrichtingsfietspad rijden, en dat ze niet alleen naar links, maar ook naar rechts moeten kijken naar fietsers alvorens naar rechts af te slaan en verder te rijden? Als alleen het fietspad verhoogd zou aangelegd worden, zou dat toch veel beter opvallen.
Bij dit kruispunt vraag ik mij bovendien ook af, hoe men gaat verhinderen dat het gemotoriseerd verkeer vanuit de Eurolaan naar links zal afslaan?
In de Eurolaan, en trouwens ook in de Kapelanielaan en de rest van het industriepark TTS, zal de aanleg van fietspaden en andere fietsvoorzieningen bekeken worden in een studie voor de reconversie van TTS. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|


Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 21-12-2017 20:48:51 Onderwerp: |
|
|
|
|
Jozef Van Breuseghem schreef: |
...
Ik heb wel nog altijd mijn bedenkingen bij de 'nieuwe' aanduiding van de plaats waar fietsers een voorrangsweg oversteken. Wettelijk betekent die aanduiding helemaal niets. Bovendien is deze aanduiding aan het kruispunt met de Kapelanielaan (noord) helemaal niet duidelijk. Ik heb hiervan geen afbeelding omdat dit kruispunt helemaal gewijzigd wordt, maar het komt hierop neer: de plaats waar fietsers oversteken wordt met deze 'nieuwe' wegmarkering aangeduid met één lijntje dat langs de kant staat van het kruispunt. Aan de andere kant is (meestal) een zebrapad geschilderd. Fietsers kunnen dan oversteken tussen dat lijntje en het zebrapad. Maar ... wat als er geen zebrapad geschilderd is? En dat is nu juist het geval aan de Kapelanielaan (noord). Alle autoverkeer, behalve één autobus van De Lijn om het uur, zal daar vanuit de richting Temse komen. Met het lijntje langs de kant van het kruispunt steken fietsers over vóór dat lijntje ten opzichte van het autoverkeer. Is het niet logischer om fietsers te laten oversteken achter dat lijntje? Hier zou het lijntje dan moeten geschilderd worden langs de kant die het verst van het kruispunt verwijderd is.
Ik blijf deze 'nieuwe' wegmarkering overbodig en gevaarlijk vinden. Geef mij maar de normale, wettige oversteekplaats voor fietsers, of de wettige fietspadmarkering, naargelang de omstandigheden. Aan de Kapelanielaan (noord) zou wettelijk gezien een fietspadmarkering mogen aangebracht worden, maar ... dat wil men niet meer doen .
... |
(Zie hierboven.)
Nu ik het dienstorder van deze 'nieuwe' aanduiding van AWV te weten ben gekomen, twijfel ik er aan of men de plaats van het lijntje zal veranderen, aangezien in dit dienstorder staat dat het lijntje steeds aan de binnenkant van het kruispunt moet geplaatst worden.
Nochtans staat dit in het laatste (definitief) verslag van de IGBC-vergadering over de oversteekplaats aan dit kruispunt:
Citaat: |
... De fietsmarkering aan de zuidzijde van het kruispunt (tak Hoogkamerstraat) wordt wel verplaatst naar de zuidzijde (en niet de kant van het kruispunt zoals nu voorzien), aangezien alle gemotoriseerd verkeer (met uitzondering van het busverkeer) zuid-noord is georiënteerd en op deze manier dus beter zicht krijgt op de markering. |
Er is dus misschien toch een mogelijkheid dat de wegmarkering "omgekeerd" aangebracht wordt. _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|

steven
Geregistreerd op: 11 Okt 2010 Berichten: 22
|
|
|
|
|
Geplaatst: 13-06-2018 12:44:58 Onderwerp: |
|
|
|
|
ik lees dat één van de pijlers "een vlotte doorgang N16-Hoogkamerstraat "wordt. Zou dat dan mee aangepakt worden? |
|
Terug naar boven |
|

Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 13-06-2018 21:29:49 Onderwerp: |
|
|
|
|
steven schreef: |
ik lees dat één van de pijlers "een vlotte doorgang N16-Hoogkamerstraat "wordt. Zou dat dan mee aangepakt worden? |
Die "vlotte doorgang N16-Hoogkamerstraat" heb ik in dit forum inderdaad nog niet helemaal uitgelegd, omdat tot nu toe nog niets echt definitief was. Maar nu "de administratie achter de rug is" en "de aanleg van de fietsverbinding zal starten in het voorjaar van 2019", denk ik wel dat alles nu mag geweten zijn.
Voor zover ik het begrepen heb, zal het als volgt in elkaar zitten:
- Alle gemotoriseerd verkeer dat vanuit de Eurolaan naar de Hoogkamerstraat rijdt, zal aan het kruispunt met de Hoogkamerstraat altijd naar rechts moeten afslaan, dus zal richting Sint-Niklaas moeten rijden.
- Het gedeelte van het gemotoriseerd verkeer dat vanuit de Eurolaan naar het kruispunt met de N16 wil, zal even verder in de richting naar Sint-Niklaas, aan het kruispunt met de Kapelanielaan naar links moeten afslaan en helemaal rond rijden langs de Kapelanielaan naar het kruispunt met de N16.
- Alle gemotoriseerd verkeer dat in de Hoogkamerstraat van Sint-Niklaas komt, zal aan het eerste kruispunt met de Kapelanielaan altijd naar rechts moeten afslaan, en zal eveneens helemaal rond moeten rijden langs de Kapelanielaan.
- Het gedeelte van het gemotoriseerd verkeer dat de Kapelanielaan rond rijdt en dat naar de Eurolaan wil, kan op het einde van de lus rond de Kapelanielaan naar links afslaan. Al het andere gemotoriseerd verkeer slaat rechts af naar het kruispunt met de N16.
- Deze regeling geldt niet voor buslijn 93 van De Lijn! De bus die van Sint-Niklaas komt, mag nog altijd rechtstreeks langs de Hoogkamerstraat naar het kruispunt met de N16 blijven rijden, op een bijzondere overrijdbare bedding.
Tussen haar twee kruispunten met de Kapelanielaan wordt de Hoogkamerstraat dus een enkelrichtingstraat in de richting naar Sint-Niklaas, behalve voor de autobussen van De Lijn.
De Kapelanielaan zelf wordt eveneens een enkelrichtingstraat in tegenwijzerzin.
Dat zou de volgende voordelen moeten hebben:
- Alle gemotoriseerd verkeer dat naar het kruispunt met de N16 rijdt komt langs de Kapelanielaan (behalve ongeveer elk uur die ene autobus van De Lijn).
- Daardoor kunnen 3 zeer lange voorsorteerstroken aangelegd worden:
- één voor het links afslaand gemotoriseerd verkeer (richting Bornem),
- één voor het rechtdoor rijdend gemotoriseerd verkeer (verder in de Hoogkamerstraat),
- één voor het rechts afslaand gemotoriseerd verkeer (richting Sint-Niklaas).
- De lichtenregeling op het kruispunt N16/Hoogkamerstraat zal eveneens aangepast worden:
- Het links afslaand verkeer en het rechtdoor rijdend verkeer krijgen elk een aparte groenfaze.
- Het rechts afslaand verkeer zal buiten de lichtenregeling vallen, zoals dat ook nu het geval is.
- Om de N16 over te steken zullen fietsers alleen groen licht krijgen gelijktijdig met het rechtdoor rijdend gemotoriseerd verkeer.
Daardoor wordt dat kruispunt "conflictvrij", want er zullen geen conflicten meer zijn tussen overstekende fietsers en afslaand gemotoriseerd verkeer naar Bornem.
Dat is tenminste de uitleg, en die klopt voor fietsers bij het oversteken van de N16 zelf, en voor het gemotoriseerd verkeer dat vanuit Sint-Niklaas komt. Maar ...
- Fietsers moeten op dat kruispunt niet alleen de N16 oversteken, maar ook nog twee bypassen.
- Op de ene bypass rijdt het gemotoriseerd verkeer vanuit richting Bornem naar Sint-Niklaas,
- Op de andere bypass rijdt het gemotoriseerd verkeer vanuit de richting Temse naar Bornem.
Deze bypassen vallen buiten de lichtenregeling. Conflicten tussen overstekende fietsers en afslaand gemotoriseerd verkeer blijven bijgevolg zeer goed mogelijk. Dit kruispunt wordt dus helemaal niet conflictvrij!
- Daar komt nog bij, dat rechtdoor rijdende bestuurders (fietsers, bromfietsers, ...) op het fietspad voorrang moeten verlenen aan afslaand gemotoriseerd verkeer op de rijbaan. Dat is het tegengestelde van de voorrangsregels in de wegcode, maar de normaalste zaak voor het Agentschap Wegen en Verkeer.
- Deze regeling, met 3 lange aparte voorsorteerstroken, kan de "vlotte doorgang N16-Hoogkamerstraat" verbeteren voor het gemotoriseerd verkeer dat uit Sint-Niklaas komt. Maar ik begrijp niet hoe deze nieuwe lichtenregeling de "vlotte doorgang N16-Hoogkamerstraat" gaat verbeteren voor het gemotoriseerd verkeer dat uit Temse komt. Of gaat men de Hoogkamerstraat vanuit Temse breder maken, om er ook 3 lange voorsorteerstroken te kunnen aanleggen?
En eigenlijk heb ik nog een kleine bedenking: hoe gaat men kunnen beletten, dat gemotoriseerde voertuigen vanuit de Eurolaan toch naar links afslaan om een omweg van meer dan een kilometer te vermijden en te vervangen door een "overbrugging" van nog geen 50 meter
En zoals hierboven al meermaals gezegd, ben ik lang niet gerust in de veiligheid van het dubbelrichtingsfietspad dat zal aangelegd worden, vooral niet aan het kruispunt met de Eurolaan. Als het gemotoriseerd verkeer vanuit de Eurolaan altijd naar rechts moet afslaan, zullen de meeste bestuurders alleen even naar links kijken alvorens naar rechts af te slaan. Van rechts kan toch niets komen ... behalve ... fietsers ... De tragische gevolgen zijn voorspelbaar. De vraag is niet of ze zullen gebeuren, de vraag is wanneer ze zullen gebeuren ... _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|


Jozef Van Breuseghem
Site Admin
Geregistreerd op: 10 Jan 2009 Berichten: 6313 Woonplaats: Temse
|
|
|
|
|
Geplaatst: 20-12-2018 16:48:25 Onderwerp: |
|
|
|
|
Het geld is er voor het fietspad in de Hoogkamerstraat over de viaduct van de E17, althans volgens dit bericht uit Het Nieuwsblad van donderdag 20 december 2018:
Het staat ook te lezen op editietemse.
Dat is goed nieuws, maar wees niet te euforisch! Die "meer dan twee miljoen" is niet voor dat fietspad!
Citaat: |
Het grootste deel, 1.875.000 euro, is gereserveerd voor de heraanleg van de Hoogkamerstraat met de N16. |
Hier heb ik uitgelegd wat de zoveelste heraanleg van dit kruispunt betekent. En daar gaat het overgrote deel van het geld naartoe.
Citaat: |
Een half miljoen gaat naar de heraanleg van de brug over de E17 in de Hoogkamerstraat en de aanleg van een fietspad. |
Laat u dus niet beetnemen! De "rest" van het bedrag van meer dan twee miljoen (500.000 euro) wordt verdeeld tussen de heraanleg van de viaduct over de E17 en het fietspad. Welk deeltje van dit bedrag zou werkelijk aan het fietspad besteed worden? Mijn vermoeden van vroeger wordt steeds meer bevestigd, dat dit "fietsdossier" eerder een mobiliteitsproject voor het autoverkeer is.
En het valt nog altijd af te wachten hoe veilig dit dubbelrichtingsfietspad voor fietsers op het grondgebied van Temse zal worden, in vergelijking met de twee enkelrichtingsfietspaden die wij gevraagd hebben. Verder richting Sint-Niklaas, voorbij het kruispunt met de Eigenlostraat, zullen trouwens wel twee enkelrichtingsfietspaden aangelegd worden op de hele Houten Schoen!
En wat het 'conflictvrij' maken betreft van het kruispunt Hoogkamerstraat/N16, dat tracht men ons steeds wijs te maken! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|

|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum
This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005
|