Het is nu 19-04-2024 18:34:47
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietsbeleid in Temse

    -> Verhaal Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-11-2017 15:08:23    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Temse komt al naar buiten met hun nieuwe fietslogo en met hun fietsambtenaar. Dit artikel stond in de Gazet van Antwerpen van het weekend 18-19 november 2017 (klik om te vergroten):



Hetzelfde artikel vind je ook in Het Nieuwsblad van dezelfde datum, en op de website van die krant.

In Het Laatste Nieuws en op de website van die krant vind je ook een dergelijk artikel, maar ... die krant spreekt nog van zwakke weggebruikers in plaats van fietsers.

Op 17 november 2017 was hierover al een filmpje te zien op TVOost. Hetzelfde filmpje vind je op de website van Het Nieuwsblad. Dit is de commentaar bij dat filmpje:
Citaat:
Een ambtenaar om de fietser nog beter te dienen. De gemeente Temse heeft er sinds vandaag één in dienst genomen. De fietsambtenaar gaat zich voltijds bezighouden met nieuwe initiatieven voor de tweewielers. Fietsparkeerplaatsen is daar één van. En ook de gevaarlijke brug over de E17 wordt een aandachtspunt.

De eerste prioriteit lijkt het installeren van echte fietsparkeerplaatsen, wat wij al lang vragen, maar dat zeggen ze er niet bij! Ze zeggen evenmin dat Fietsersbond Temse hen daarbij moet helpen om de gewenste locaties aan te duiden.

In het filmpje spreekt onze schepen over de "zebra's" in de Hoogkamerstraat, die het zwaar verkeer van het fietspad moeten houden. Hoe doeltreffend die zijn kun je hier bekijken.

Dan is er het fietspad in de Hoogkamerstraat over de viaduct van de E17. Dat fietspad gaat inderdaad vernieuwd worden vanaf de Eurolaan tot aan het Hertjen in Sint-Niklaas. Maar in Sint-Niklaas krijgen fietsers wel langs elke kant van de rijbaan een enkelrichtingsfietspad. In Temse moeten de bestaande enkelrichtingsfietspaden verdwijnen om plaats te maken voor één dubbelrichtingsfietspad. Fietsersbond Temse is daar niet gelukkig mee, omdat de veiligheid van fietsers daarmee in het gedrang komt. We hebben al eens vermeld dat de gemeente Temse (of een politieker) niet moet doen alsof Fietsersbond Temse akkoord gaat met de "veiligheid" van dat fietspad!

In het krantenartikel staat trouwens dat volgend jaar, dus in 2018, de aanleg start van dat fietspad, terwijl in het filmpje van TVOost al gesproken wordt van 2019 ... Maar het zou best wel eens kunnen dat het nog later wordt!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-02-2018 16:03:27    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een "fietsbeleid" wordt nu nog altijd zeer dikwijls bekeken vanuit het oogpunt van de auto.
Met autodenken is een goed fietsbeleid onmogelijk. Waar auto's welkom zijn rijden fietsers "in de weg".
Waar auto's het belangrijkste verplaatsingsmiddel zijn, zullen fietsers zich nooit thuis voelen.
Zones 30 zonder controle, snelle doorgangswegen voor auto's door winkelstraten, smalle strookjes voor fietsers die toch durven, ... zo werkt het niet. Fietsen moet prettig blijven, niet onaangenaam of gevaarlijk worden.

Er valt heel wat op te steken, om een goed fietsbeleid te voeren, uit "de zeven lessen van de fietsprofessor" in dit interessant artikel uit de Gazet van Antwerpen van het weekend 24-25 februari 2018 (klik om te vergroten):


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 18-04-2018 09:18:39    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er wordt vanaf vandaag (18 april 2018) gewerkt aan de Scheldebrug, waardoor slechts één rijvak in beide richtingen beschikbaar is voor het autoverkeer. En dat waarschijnlijk gedurende twee maanden!

De centrumstraten van Temse zijn vooral ontworpen voor de "vlotte autodoorstroming". Dat wil zeggen: het autoverkeer kan overal vlot doorrijden. Bij elke hinder voor het autoverkeer in de verre omgeving rond Temse is dit het voorspelbaar gevolg:





Het autoverkeer komt zeer vlot in alle centrumstraten, vooral in de autosnelweg door het centrum: Schoolstraat, Pastoor Boelstraat, Kouterstraat. Het autoverkeer staat daar zo goed als stil, en het hindert daarbij het openbaar vervoer.

Fietsers zie je niet. Die volgen andere en vlottere wegen.

Temse op de fiets, of Temse waar auto's welkom zijn?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

luk





Geregistreerd op: 10 Mei 2017
Berichten: 103

     
Bericht Geplaatst: 18-04-2018 09:47:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Overal hetzelfde liedje Triest Het auto-denken geraakt er maar niet uit. De centrum straten van onze gemeenten worden verstikt ( letterlijk en figuurlijk ) door auto's en vrachtwagens. En bij problemen op snelwegen of gewestwegen in de wijde omgeving komen ze massal in onze woon- en winkelstraten staan aanschuiven en stinken. Nog aggressief zijn ook wanneer je als fietser of voetganger in je eigen straat een doorgang zoekt. En het openbaar vervoer wordt helemaal ontregeld doordat de bussen geblokeerd staan in de eindeloze files. Hier in Waasmunster in de as Nijverheidslaan - Stationsstraat - Hoogstraat telkens het slachtoffer bij problemen op de E 17 of N 41 of N446. Gelukkig is de Stationsstraat nu onderbroken door werken Verliefd Kunnen de werken niet eeuwig duren? Heerlijk rustig Goed zo!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-05-2018 18:36:48    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Uit de nieuwe Omroeper van woensdag 23 mei 2018:



Wat zou er eigenlijk bedoeld worden met een "compleet fietsbeleid"? Zoiets zoals wij dat al vele jaren zien? Om het te weten zullen we er naartoe moeten gaan.

Het is altijd meegenomen om wat bij te leren en om zich te laten "inspireren", zeker als het gaat over de "uitwerking van een compleet fietsbeleid". Maar waarom zou zoiets zes jaar geleden niet gebeurd zijn bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen? Als dat zes jaar geleden gebeurd was, zouden we dan nu al een "compleet fietsbeleid" hebben in Temse?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-06-2018 06:31:35    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Alles bijeen was het een zeer interessante uiteenzetting over het fietsbeleid in Bonheiden, en over de technische en IT-mogelijkheden die bestaan en ontwikkeld worden, om een compleet fietsbeleid te verwezenlijken.

Maar dan moet iedereen in het beleid wel samenwerken, dan is een duidelijke visie nodig op lange termijn, en moet deze visie door iedereen — ook de bevolking — gedragen worden om ze te kunnen uitwerken.

Dan heeft Temse nog een zeer lange weg af te leggen ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-06-2018 07:44:37    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Om nog even terug te komen op de inspiratieavond van vorige week, dit stond enkele dagen later in de Gazet van Antwerpen op dinsdag 5 juni 2018 (klik om te vergroten):



Het fietsbeleid in Bonheiden is werkelijk iets apart!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-06-2018 10:41:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Toch is niet alles rozengeur en maneschijn in Bonheiden. Fietsers worden daar eerder gescheiden gehouden van het autoverkeer. Het is dus meer een en-en verhaal waarbij het autoverkeer niet geweerd wordt uit het centrum, en dat heeft gevolgen. Dit stond in de Gazet van Antwerpen op vrijdag 29 juli 2018 (klik om te vergroten):



Natuurlijk zal de verkiezingskoorts voor 14 oktober er ook wel voor iets tussen zitten Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-02-2019 11:55:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De gemeente Temse organiseert weer een bevraging van de bevolking, ditmaal over ideeën voor een betere mobiliteit. Dit stond in Het Nieuwsblad van woensdag 20 februari 2019 (klik om te vergroten):



Iedereen kan zijn idee kwijt op deze website. Kijk best eerst na of hetzelfde idee als het uwe er al niet geplaatst is door iemand anders. Je kunt er dan commentaar op geven, verbeteringen voorstellen of het zelfs volledig afbreken als je er niet mee akkoord kan gaan ...

Je kunt ook uw idee kenbaar maken op een kaartje, dat normaal in iedere brievenbus van Temse valt.



(Volgens mij is het niet zozeer het verkeersbeleid dat vlotter, veiliger en duurzamer moet worden, maar wel het verkeer zelf Knipoog ...)

Je hebt tijd tot 20 maart 2019.

Tracht wel zinnige, waardevolle en goed onderbouwde voorstellen te geven, wat ons betreft liefst om het fietsen te bevorderen, veiliger en aangenamer te maken.

Naar het schijnt zijn er zelfs prijzen te winnen.

Op woensdag 13 maart 2019, om 20 uur, vindt op de vijfde verdieping van AC De Zaat een participatiemoment plaats, een 'workshop' die zal handelen over duurzame mobiliteit, parkeerbeleid en het organiseren van efficiënte verplaatsingen voor voetgangers, fietsers en auto's. Iedereen kan daar aan deelnemen.

Later, op 12 juni 2019, volgt nog een tweede workshop over openbaar vervoer, vrachtverkeer, verkeersveligheid en snelheid.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 23-09-2019 18:24:18    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Een aantal mensen, die ideeën hebben ingediend tijdens de bevraging van de bevolking, hebben een prijsje gekregen van de gemeente Temse. Dit stond in Het Nieuwsblad van vrijdag 28 juni 2019 (klik om te vergroten).


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 21-10-2019 17:06:33    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dat je bij het nemen van minder populaire maatregelen niet altijd rekening moet houden met protest van "de bevolking", of dat er "geen draagvlak" voor is, bewijst dit artikel uit Het Nieuwsblad van woensdag 16 oktober 2019 (klik om te vergroten).



Benieuwd wat men in Temse zal doen Hihi ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-01-2020 19:09:42    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er komt beweging in de mobiliteit in Temse! Een aantal veranderingen met het nieuwe mobiliteitsplan van de gemeente beginnen bekend te raken. Op internetkrant Editietemse stond dit te lezen:
Citaat:
Meerjarenplanning voorziet grondige aanpak van mobiliteitsprobleem in Temse centrum.
Posted on 10 januari 2020 by Administrator


TEMSE — Als we de meerjarenplanning bekijken wil de gemeentelijke mobiliteitsdienst het mobiliteitsprobleem in Temse centrum de komende jaren grondig aanpakken.

Zo zijn er plannen om van de Kouterstraat, het winkelhart van de gemeente, een éénrichtingsstraat te maken. (naar het voorbeeld van de Boomstraat in Bornem ? red.) In welke richting dat zou zijn, blijft nog koffiedik kijken. De bussen van de Lijn zouden volgens het plan wel nog tegen het verkeer in mogen rijden. Dat zou opgelost worden met verkeerslichten op het kruispunt van de Kouterstraat met de Vrijheidstraat, waarbij automobilisten rood krijgen als er een lijnbus in aantocht is. Binnenkort wordt de Kouterstraat trouwens volledig aangepakt waarbij ook de riolering in de straat zal vernieuwd worden.

Ook de Akkerstraat zal de komende jaren wellicht aangepakt worden. In de straat zou men een knip voorzien waardoor enkel nog zwakke weggebruikers van de volledige lengte van de straat gebruik zouden kunnen maken.

Er zijn ook plannen om van het binnengebied van Temse centrum tussen de Hoogkamerstraat, de N16 en de Schelde een volledige zone 30 te maken. Of dit gerealiseerd wordt zal de komende jaren moeten blijken.

De Hofstraat in Tielrode zou ook een knip krijgen en zou omgevormd worden tot dé fietsstraat om richting Sint-Niklaas te rijden.

Momenteel zijn er al werken aan de gang voor de herinrichting van Elversele centrum en ook de vernieuwing van de Antwerpse Steenweg in Tielrode zal niet meer zo lang op zich laten wachten.


Volgens de meerjarenplanning zou men de Kouterstraat wellicht omvormen tot een éénrichtingsstraat

De foto is nog een oude foto van de Kouterstraat, en ondertussen zijn we al te weten gekomen dat er geen verkeerslichten in de Kouterstraat zullen komen, maar wel een busstrook. Meer details volgen ongetwijfeld later nog.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-02-2020 11:26:13    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het mobiliteitsplan van Temse is goedgekeurd! Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van woensdag 27 februari 2020 (klik om te vergroten).



Het staat ook allemaal op internetkrant Editietemse, met nog enkele kaartjes erbij.

Meer zones 30 en meer fietsstraten zouden goed moeten zijn voor fietsers. Maar zal dat het fietsen in Temse echt bevorderen? Er zullen alleen meer fietsers in Temse komen, als er minder auto's zijn. Men kan niet kiezen voor beiden. Het is nochtans simpel:
  • Zolang auto's "aangezogen" worden met parkeerplaatsen in het centrum, zullen niet minder auto's in het centrum rijden.
  • Zolang auto's doorheen het centrum van A naar B kunnen rijden, zullen niet minder auto's door het centrum rijden.

Men kan alleen minder auto's, en dus meer fietsers, in het centrum van Temse krijgen met minder parkeerplaatsen in het centrum, en met "knippen" voor het doorgaand verkeer.

Trouwens ... wat betekenen zones 30 als ze niet worden afgedwongen? We zien dat met de huidige zones 30 in Temse: een maat voor niets!

En ... met dit "dynamisch plan" begint men pas binnen twee jaar, in 2022. Tegen die tijd kan er dus nog heel wat veranderen van het oorspronkelijke opzet, want er zal zeker verzet komen tegen al deze maatregelen.

Afwachten dus. Op kaartjes is het mooi, maar wat zal het in het echt worden?

En ... moet men nog twee jaar wachten om fietsersvriendelijker maatregelen te nemen? Er zijn aanpassingen die men direct kan uitvoeren!


(Aanpassing op 29-02-2020: Laaste link toegevoegd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-03-2020 14:11:26    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het mobiliteitsplan van Temse is dus klaar en goedgekeurd. Dit stond in de nieuwe Omroeper van woensdag 4 maart 2020 bij de 'info lokaal bestuur'.



Je kunt dit volledige mobiliteitsplan van Temse dus downloaden op de website van de gemeente, bij 'Mobiliteit'. Je moet dan nog wat verder zoeken tot je op deze website bent terecht gekomen. Daar vind je de downloadlink, maar je kunt ook gewoon hier klikken om het volledige mobiliteitsplan van 125 pagina's te downloaden.

Veel leesplezier Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6037
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-06-2020 10:31:45    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zoals hierboven gezegd is het nieuw mobiliteitsplan van Temse goedgekeurd en je kunt dat hier volledig downloaden.

Dat mobiliteitsplan voorziet onder andere in enkele 'knippen'. Eén daarvan komt ter hoogte van het kruispunt van de Schoenstraat met de Kleine Dweersstraat. Dit staat in dat mobiliteitplan op pagina 38, ...



... en op pagina 40.



Maar bij deze eerste mogelijke realisatie van dit mobiliteitsplan loopt het al een beetje mis. Dit stond te lezen in Het Nieuwsblad van zaterdag 20 juni 2020 (klik om te vergroten).



Er stond ook een artikel over geschreven op internetkrant Editietemse:
Citaat:
Meerderheid bewoners Kleine Dweersstraat wil geen harde knip

TEMSE — GEMEENTEBESTUUR BRENGT NIEUWE VRACHTWAGENKNIP AAN IN KLEINE DWEERSSTRAAT. PERSONENWAGENS EN TWEEWIELERS KUNNEN TUSSEN DE STRAAT EN DE INDUSTRIEZONE TTS NOG ALTIJD PASSEREN.


Naar aanleiding van de wegenis- en rioleringswerken in de Kleine Dweerstraat (2018-2019) was het de bedoeling om een harde knip te voorzien tussen de Schoenstraat, in de industriezone TTS, en de Kleine Dweersstraat. Deze knip stond er in de periode juli — augustus 2019.

"De reacties hierover bij de buurt waren zeer gemengd", stelt schepen van Mobiliteit Lieve Truyman (N-VA). "Dit is doorgesproken op een buurtvergadering begin september 2019, er is toen tot een overeenkomst gemaakt dat de knip enkel van toepassing is voor vrachtwagens en dat personenwagens en fietsers erdoor mogen rijden."

Extra versmalling

Er werd vervolgens een wegversmalling uitgewerkt door middel van een metalen bak.

"Gaandeweg stelde we vast dat deze metalen bak door vrachtwagenchauffeurs verschoven werd waardoor zij vlotjes konden doorrijden", vertelt de schepen. "Er is dan gekozen voor gerecycleerde rubber paaltjes die een zone moesten afbakenen voor de fietsers en de auto's, maar dit werd fout gelezen door de autobestuurders waardoor zij de zone gebruikten voor de fietsers. Uiteindelijk zijn de diensten bij de huidige opstelling uitgekomen waarbij er wordt gewerkt met een extra versmalling, duidelijke voorrangsregels voor auto en fietsers."

Het verbod voor vrachtwagens en wegversmalling staat duidelijk gesignaleerd voordat men de Kleine Dweersstraat in rijdt.

Rustig verblijfsgebied

"Ook nu met de nieuwe opstelling moeten we vaststellen dat vrachtwagens de verkeersborden NIET lezen en er nog steeds trachten door te rijden, met alle gevolgen van dien", oppert Truyman.

"De meest optimale oplossing is en blijft om een harde knip te realiseren voor al het gemotoriseerd verkeer. Door die ingreep kan ervoor gezorgd worden dat het woongebied Kleine Dweersstraat en Stripfigurenwijk het karakter krijgt van een rustig verblijfsgebied waar sluipverkeer van en naar het industriegebied geen kans krijgt en waardoor de snelheid in de straat naar beneden gaat. Dit alles komt ten goede aan de veiligheid van de bewoners.

"Wie van Temse naar Sint-Niklaas wenst te rijden en omgekeerd dient hiervoor het hoger wegennet te gebruiken zoals de N16. Deze wegen zijn daarvoor ingericht."

In overleg met buurt is er momenteel de voorkeur gegeven aan een vrachtwagenknip tussen de Schoenstraat en de Kleine Dweersstraat.


In overleg met de buurtbewoners bleef de knip voor vrachtvervoer tussen de Schoenstraat en de Kleine Dweersstraat in voege


Volgens het krantenbericht willen enkele buurtbewoners geen knip waar ook geen auto's doorheen kunnen, omdat ze werken op het industrieterrein ... dat ze dus heel gemakkelijk zelfs te voet kunnen bereiken! Met de auto zouden ze dan immers tien minuten moeten omrijden volgens dat krantenartikel. Wat een ramp zeg! Misschien kunnen ze wel op minder dan tien minuten tijd te voet van huis naar hun werk op het industrieterrein.

Dat belooft voor de uitvoering van de rest van het mobiliteitsplan Triest ... Dat belooft ook om het nodeloos autogebruik in Temse wat te verminderen. Daar komt dus niets van Triest.

Tussen haakjes: deze knip zou veel minder uitnodigend kunnen aangelegd worden om er doorheen te rijden met auto's, zoals op de foto van Editietemse te zien is. Je kunt nu immers mooi rechtuit rijden. Waarom legt men die knip niet even smal, maar schuin over de hele breedte van de rijbaan, zodat men er "niet doorheen kan kijken"? Die buurtbewoners hebben dan hun zin, ze kunnen er door met de auto, maar veel minder gemakkelijk. En voor vrachtwagens zal dat dan zo goed als onmogelijk zijn.

En ... waarom heeft men op de mobiliteitsdienst niet meer haar op zijn tanden, en doet men niet wat best is voor het welzijn, de veiligheid en de gezondheid van iedereen? Maak een knip waar alleen voetgangers en fietsers doorheen kunnen. Deze landelijke weg in bewoond gebied hoort geen mogelijke toegangsweg te zijn voor het gemotoriseerd verkeer tot het industrieterrein. Mogelijk keert de mening van "de meerderheid bewoners" trouwens helemaal om, eenmaal de knip er is. Kijk maar wat hier gebeurd is. Daaruit blijkt duidelijk dat de meerderheid het lang niet altijd bij het rechte eind heeft Uitroepteken
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Verhaal

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 2 van 4 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005