Het is nu 01-12-2024 12:59:25
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietsactie: zaterdag 6 juni 2015 - 11u, Markt Temse.

    -> Vroeger tijden Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6211
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-06-2015 19:22:29    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Onze tocht is naar wens verlopen. Het was uitstekend weer, maar toch kwamen slechts 11 deelnemers opdagen. We hebben ook niemand van de pers gezien deze keer. Blijkbaar komen die niet gauw als we wat positief uit de hoek willen komen ...

Zoals afgesproken reden we langs de Tekenaarslaan, waar we de aanpassingen bekeken, dan ging het verder langs het onaangenaamste fietspad van Temse op Cauwerburg tot aan de oprit van het Waesmeer. Daar bekeken we de aanpassingen aan de fietspaden op het kruispunt van de Afschrijverslaan met Cauwerburg en aan het fietspad aan de bushalte van het Waesmeer. We stelden vast dat de beloofde rode toplaag op het fietspad op Huis ten Halven nog altijd niet is aangebracht. Als extra hielden we even halt op het kruispunt met de Ruisstraat, omdat daar een tijdje geleden een moeizaam bekomen reglementaire aanpassing eindelijk is uitgevoerd. Op de Legen Heiweg, waar het fietspad eindigt, werd wat wettelijke toelichting gegeven. Dan reden we naar onze bestemming, langs het levensgevaarlijk, smal en onwettig gemarkeerd tweerichtingsfietspad langs de N41, om op het kruispunt van de N41 en de Steenweg Hulst-Lessen de gewijzigde toestand te aanschouwen. We hebben het kruispunt in de vier richtingen overgestoken als test. Tenslotte zijn we teruggekeerd langs het slechte fietspad naast de opgebroken Steenweg Hulst-Lessen, het zogenaamde "veilig alternatief" voor fietsers om naar Sint-Niklaas te rijden, omdat dat niet meer mogelijk is langs de N41.

Het viel ons onderweg op, in de Burgemeester Achiel Heymanstraat, dat heel wat auto's gedeeltelijk op het fietspad geparkeerd staan. Als dat slechts enkele centimeters is willen we dat nog door de vingers zien, hoewel ook dat een overtreding is van de wegcode. Maar soms is het toch wel overdreven.

Deze bestuurder heeft zijn voertuig zelfs geparkeerd op een plaats waar het nog geen parkeerplaats is.



Het gevolg is dat fietsers er bijna niet meer door kunnen langs het fietspad. Met een bakfiets, fietskar, driewieler, ... zou het helemaal onmogelijk zijn.


Deze bestuurder staat bovendien geparkeerd in de verboden rijrichting.



Ook hij staat overdreven ver op het fietspad en hij heeft het zelfs niet nodig gevonden om zijn voorwielen recht te zetten, waardoor het voertuig nog wat extra hinder voor fietsers veroorzaakt.

Vandaag staan er wel meer voertuigen dan gewoonlijk, omdat er een rommelmarkt gehouden wordt in Tielrode. In de namiddag wordt het parkeergedrag trouwens nog erger (klik hier). Daarom hebben we besloten om een aanpassing te vragen aan deze fietspaden. Daarover kun je ook hier meer lezen.

Zo heeft deze actie toch nog een gevolg Knipoog Uitroepteken


(Aanpassing op 03-06-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 10-01-2018: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Vroeger tijden

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005