Het is nu 28-03-2024 16:01:54
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Fietsactie: zaterdag 2 april 2016 - 11u, Markt Temse.

    -> Vroeger tijden Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-03-2016 19:27:43    Onderwerp: Fietsactie: zaterdag 2 april 2016 - 11u, Markt Temse.
 Reageren met citaat  

Door het instellen van enkelrichtingsverkeer in de Sint-Jorisstraat, bleken ook nog ingrepen nodig te zijn in de Eupenlaan. Auto's gedragen zich immers als water ... Als het in één richting ongehinderd kan doorstromen, gaat het steeds maar sneller. Die snelheid kan alleen afgeremd worden door allerlei hindernissen in het water te plaatsen. Daarom zijn in de Eupenlaan dus rijbaanversmallingen en andere hindernissen aangebracht om de snelheid van de auto's wat af te remmen.

Maar als je nu per fiets door de Eupenlaan rijdt, moet je ook rekening houden met deze belemmeringen en wijzigingen. Daarom gaat onze actietocht van april naar de Eupenlaan.

De aankondiging van onze actie in de nieuwe Omroeper van woensdag 30 maart 2016:



We verwachten u ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6020
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 06-04-2016 14:09:01    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Onze actie in de pers, in de Gazet van Antwerpen van dinsdag 5 april 2016, ...



... en met een foto in het Nieuwsblad van dezelfde dag (klik op een artikel om het wat te vergroten).



Bij het onderschrift van de foto: wat is eigenlijk 'de verkeerde kant de wegversmallingen' voor fietsers? Is er wel een verkeerde kant? Als er geen fietspad is, moeten fietsers immers op de rijbaan rijden volgens de wegcode. Maar fietsers mogen ook op de gelijkgrondse berm rijden volgens dezelfde wegcode.

Als er een tegenliggende auto komt, kun je er als fietser voordeel bij hebben om rechts naast de versmalling verder te rijden, vooral als je voorrang moet verlenen aan de tegenliggers. Je fietst dan op de gelijkgrondse berm. Maar als er geen tegenligger komt, heb je meer plaats op de rijbaan. Waarom zou je dan op het betonstrookje van de gelijkgrondse berm, achter de paaltjes gaan manoeuvreren?

Die paaltjes zijn er toch geplaatst voor de auto's, om die trager te laten rijden. Ze zijn er niet geplaatst voor de fietsers!

Hopelijk schildert de gemeente weer geen fragmentfietspaden achter die versmallingen zoals bijvoorbeeld op Eigenlo of in de Sompershoekwijk.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Vroeger tijden

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005