|
Dodelijk ongeval met fietser op 02/07/2012 |
|
![Reageren](templates/Mozilla_Firefox/images/lang_english/reply.gif) |
|
![](templates/Mozilla_Firefox/images/corners/gc_tl.gif)
Jozef Van Breuseghem
Site Admin
|
|
|
|
|
Geplaatst: 03-07-2012 20:54:32 Onderwerp: |
|
|
|
|
Op editietemse staat perfect verwoord wat ik bedoel .
Twee jaar geleden heb ik mijn opmerking over deze stopstrepen (klik hier) niet overgemaakt aan het Vlaams gewest, omdat ik gewoon de moed had opgegeven om nog opmerkingen over dit kruispunt te geven, na oeverloze discussies met hetzelfde Vlaams gewest over de slechte aanleg van de fietspaden op dit kruispunt (klik hier)! Op de steun van het gemeentebestuur hoefde ik niet te rekenen, en al evenmin op de steun van Vlaams minister Hilde Crevits (onze vroegere directeur Patrick D'Haese zat toen nog niet op haar kabinet).
Er werd wel veel beloofd, maar er gebeurde weinig. Er kwam alleen wat koud asfalt op de allerslechtste plaatsen, verder nul komma nul resultaat! Dat kun je allemaal hier nog steeds lezen en zien op foto's.
De slechte overgangen op dit fietspad zijn vandaag, 3 jaar later, trouwens nog steeds niet in orde gebracht! Dat is kenschetsend voor de bekommernis van het Vlaams gewest voor de verkeersveiligheid en het verkeerscomfort van fietsers, alsof fietsers geen verkeersdeelnemers zijn!
Maar ik zal nu toch nog maar eens een poging wagen om het Vlaams gewest wakker te schudden voor de verplaatsing van de stopstrepen op dit kruispunt en op andere gelijkaardige kruispunten ... [sarcasm mode on]of zou één dode nog niet voldoende zijn?[/sarcasm mode off]
Uit contacten met de pers verneem ik dat dit ongeval niet te wijten is aan de plaatsing van de stopstrepen, aangezien de fietsster en de vrachtwagenchauffeur samen naar het groene verkeerslicht zouden gereden hebben. Dat neemt natuurlijk niet weg dat de huidige plaatsing van de stopstrepen nog steeds andere dodehoekongevallen kan veroorzaken. We hebben er alle belang bij dat ze verplaatst worden! _________________ Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like. |
|
Terug naar boven |
|
![](templates/Mozilla_Firefox/images/corners/gc_bl.gif)
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Pagina 1 van 1 |
Tijden zijn in GMT + 1 uur
|