Het is nu 23-11-2024 22:32:07
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

De westelijke ventweg aan de Pontweg (N41)

    -> Elversele - N41 (Nieuwe Steenweg & Pontweg) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 29-07-2019 10:12:20    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het is voor fietsers al wat beter geworden op hun weg tussen de rotonde van de Duivenhoek en de Mirabrug van Hamme. De oude betonnen Pontweg (die op Google Maps de "Drapstraat" is) is tussen de N41 en de Mirabrug heraangelegd in asfalt. Dit is het zicht vanaf de N41.



En dit zie je vanaf de Mirabrug. Het wegje naar rechts is de dijk langs de Durme richting Temse. Ook daar is een stuk opnieuw geasfalteerd.



Er moet nog wel een slijtlaag asfalt bovenop komen.

Auto's kunnen deze weg ook gebruiken vanaf de N41 tot aan "De Koolputten" of hun parkeerplaats. Dat zal wel de hoofdzakelijke bedoeling van deze weg zijn, maar ook voor fietsers betekent dit een verbetering tegenover de vroegere kapotte betonbaan en zeker tegenover het kiezelwegje tijdens de werken.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-08-2019 14:31:43    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Er moet nog wel een slijtlaag asfalt bovenop komen.
...
(Zie hierboven.)

Door het ontbreken van die slijtlaag is er op vier plaatsen een bruuske "trap" in de (fiets)weg: voor de Mirabrug, op de dijk richting Temse, op de dijk richting Waasmunster en op de aansluiting naar de N41. In het begin moesten fietsers dat maar zonder enige verwittiging ondervinden, vooral in het donker. Nu is er voor elke "trap" toch een verwittiging geplaatst. Dit is die verwittiging op de dijk richting Temse.



Het bruusk hoogteverschil bevindt zich juist op de scheiding van de schaduw met de zonnekant op de dijk.

Waarom zijn deze verwittigingen eigenlijk niet geplaatst van bij de aanleg van de nieuwe asfalt? Hebben misschien eerst enkele fietsers wat schade of kwetsuren moeten oplopen?

Hopelijk worden deze hoogteverschillen volledig vlak weggewerkt als de slijtlaag aangebracht wordt.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 17-09-2019 20:49:58    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Jozef Van Breuseghem schreef:
...
Hopelijk worden deze hoogteverschillen volledig vlak weggewerkt als de slijtlaag aangebracht wordt.
(Zie hierboven.)

Die slijtlaag laat op zich wachten, maar ondertussen is het hoogteverschil wat bijgevuld, zodat het op een meer geleidelijke wijze en wat comfortabeler voor fietsers verloopt.



Tenminste, toch op de durmedijk aan de Mirabrug richting Temse. Ik veronderstel dat het op de andere plaatsen ook wel zo zal gedaan zijn.

Dit is in alle geval heel wat beter uitgevoerd dan de "afschuining" van het hoogteverschil in het fietspad ter hoogte van de rotonde op de Zaat tussen de Afschrijverslaan en de Frank Van Dyckelaan.



En het hoogteverschil op de durmedijk is slechts tijdelijk. Dat wordt nog vlak gemaakt. Maar het hoogteverschil in dat prachtig(?) toeristisch fietspad op de Zaat blijft bestaan! En daar staat geen bordje bij met "OPGEPAST Hoogteverschil".
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 08-10-2019 09:31:16    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De slijtlaag is aangebracht op de Pontweg en op de durmedijk in de omgeving van "de Koolputten", waardoor de hoogteverschillen verdwenen zijn Goed zo!. Maar de verwittiging op de durmedijk richting Temse is nog even blijven staan.



Die verwittiging is pas een tijdje na het ontstaan van dat hoogteverschil aangebracht. Logisch gezien moet die dus ook een tijdje blijven staan nadat het hoogteverschil is weggewerkt Knipoog.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6208
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 05-12-2020 16:38:59    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Als je vanaf de Mirabrug en de Pontweg naar de rotonde van de Duivenhoek fietst, dan kwam je op het tweerichtingsfietspad naast de N41 voor deze situatie (foto van juli 2019 van Street View van Google Maps).



Eigenlijk betekent dit, dat fietsers niet verder mogen rijden op het 'tweerichtingsfietspad' naar de rotonde van de Duivenhoek. Het verbodsbord C1 betekent immers "Verboden richting voor iedere bestuurder", en fietsers zijn ook bestuurders. Het verbodsbord rechts van de weg telt voor de hele breedte van de openbare weg, aan de linkerkant van het verbodsbord. Het verbodsbord links van de weg is slechts een herhaling van het rechtse.

In feite zijn er aan de rotonde van de Duivenoek zelf nog twee gelijkaardige situaties: de eerste aan het tweerichtingsfietspad richting Kettermuit en de tweede aan het tweerichtingsfietspad richting Dendermonde.

Zoals te zien is op deze foto van november 2017, was vroeger een onderbord M3 aangebracht onder het rechtse verkeersbord C1.



Toen mochten fietsers en bromfietsers wettelijk wel verder rijden naar de rotonde van de Duivenhoek.

Onze voorzitter merkte dit op tijdens onze vergadering met de mobiliteitsdienst op 18 november 2020. Vandaag, 5 december 2020, merk ik dat nu een onderbord M3 (met de 'A' onder de bromfiets verwijderd) is aangebracht onder het linkse verbodsbord C1.



Eigelijk is ook dit niet helemaal volgens de regels, want het linkse verbodsbord is slechts een herhaling van het rechtse, en dat onderbord staat niet op het rechtse. Strikt genomen, mogen fietsers en bromfietsers nu wel verder rijden ... links van dat linkse verbodsbord.

Maar dit linkse bord staat natuurlijk het best in het zicht van de fietsers op het fietspad. We moeten ons dus wat pragmatisch opstellen Knipoog ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Elversele - N41 (Nieuwe Steenweg & Pontweg)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 1
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005