Het is nu 04-12-2024 22:40:48
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

De fietsvoorzieningen rond de tunnel aan het station.

    -> Temse - Stationsbuurt Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 03-07-2018 19:45:36    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ondertussen is de signalisatie voor fietsers aan de ingang van de tunnel langs het station toch al wat duidelijker geworden. Zo was het voorheen:



Zo is het nu:



Maar ... wat doet die wegwijzer van aannemingsbedrijf "West Construct" nu weer op het verbodsbord C3? Het artikel 1.2 van het reglement voor de wegbeheerder zegt toch Lees :
Citaat:
1.2. Op verkeerstekens noch op hun steunen mag een vermelding voorkomen of aangebracht worden die met het doel daarvan niets te maken heeft.

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 13-09-2018 11:02:57    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Er is nieuws ... dat we moeten vernemen van de pers via de internetkrant Editie Temse.

Zoals we het vorig jaar gevraagd hebben, zal de gemeente Temse een fietsstraat inrichten van de rijbaan in de tunnel onder de N16 en op de helling naar het station. Dit staat te lezen in Editie Temse:
Citaat:
Rijbaan in tunnel onder N16 wordt Fietsstraat
Posted on 12 september 2018 by Administrator

TEMSE — Binnenkort wordt de eerste Fietsstraat in Temse ingericht . Deze zal gerealiseerd worden in de tunnel onder de N16 tussen de Guido Gezelleplaats en het Stationsplein.

Aan het station van Temse zijn er werken aan de gang in de tunnel onder de N16 en de spoorweg. Deze tunnel vormt de verbinding tussen het Guido Gezelleplaats en het Stationsplein. In deze tunnel werd een trap en een toegangshelling aangebracht naar perron 2. De werken van Infrabel en de NMBS zitten op schema, tegen eind november zullen deze afgerond zijn.

Reizigers zullen perron 2 dus binnenkort kunnen bereiken vanuit de tunnel. De toegangen zorgen voor meer wandelpassage in de tunnel, waardoor er conflicten zouden ontstaan met de fietsers (die eveneens op hetzelfde niveau fietsen als de wandelaars op het voetpad als er niets wordt gewijzigd aan de weginrichting).

Om conflicten tussen de treingebruikers die van en naar perron 2 gaan en de fietsers die er rijden te vermijden, zal de rijbaan ingericht worden als een fietsstraat. Het huidige voetpad wordt verbreed met de ruimte die het inneemt van het huidige fietspad. De fietsers zullen op straat fietsen en hiervoor wordt een fietsstraat ingericht.
Deze fietsstraat zal in 2 rijrichtingen ingericht worden. In de straat blijft dubbelrichtingsverkeer van kracht. In het midden van de straat wordt een volle lijn getrokken om zeker te zijn dat de auto's de fietsers niet mogen voorbijsteken. De fietsstraat zal beginnen aan het Stationsplein en eindigen aan het Guido Gezelleplein.

Bij een fietsstraat:

mogen de fietsers de hele breedte gebruiken van de rijbaan
hebben fietsers voorrang op de auto's
blijven de auto's achter de fietsers
is de maximale snelheid 30 km/u
een fietsstraat wordt kenbaar gemaakt met de nodige verkeersborden die het begin en einde van de fietsstraat aanduiden. Daarbij wordt het logo van een fietsstraat zeer groot geschilderd op de rijbaan en de ondergrond is roodkleurig.

Wanneer de tunnel terug opengesteld wordt, zal ook de fietsstraat ingericht zijn. Dit voorstel wordt eveneens gedragen door Fietsersbond Temse.


De rijbaan van aan het stationsplein tot de Guido Gezelleplaats wordt een Fietsstraat

Om helemaal juist te zijn: aangezien het een straat is met twee rijrichtingen, mogen fietsers de volledige breedte van de rechterhelft van de rijbaan gebruiken. Dit staat in artikel 22novies van het verkeersreglement Lees :
Citaat:
Artikel 22novies. Verkeer in fietsstraten

In fietsstraten mogen de fietsers de ganse breedte van de rijbaan gebruiken voor zover deze slechts opengesteld is in hun rijrichting en de helft van de breedte langs de rechterzijde indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen. Motorvoertuigen hebben toegang tot fietsstraten. Zij mogen de fietsers evenwel niet inhalen. De snelheid mag in een fietsstraat nooit hoger liggen dan 30 kilometer per uur.

Ik vraag mij wel af, of een wit lijntje in het midden van de straat zal volstaan om duidelijk te maken dat motorvoertuigen fietsers niet mogen inhalen ... vooral in het gedeelte bergop! In Nederland heeft men daar betere oplossingen voor:



Verder vraag ik mij ook nog af of de toestand van de rijbaan zal verbeterd worden nu het een fietsstraat wordt?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-09-2018 15:31:17    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Deze fietsstraat wordt wel voorgesteld als 'gedragen door de Fietersbond', dus alsof de gemeente Temse meegaat met onze zienswijze. Maar aanvankelijk was hiervoor toch zeker geen geestdrift te bespeuren langs de kant van de gemeente.

Na ons voorstel in november vorig jaar is het zelfs de hele tijd muisstil gebleven. Onze voorkeur ging trouwens naar een autovrije straat. Waarom zou de gemeente Temse moeten reageren of antwoorden op een voorstel van de Fietsersbond van Temse? Maar nu wordt de fietsstraat plots aangekondigd in de pers (Editie Temse). Fietsersbond Temse was hiervan niet op de hoogte, ik was persoonlijk zelfs wat verwonderd ... Van waar komt die plotse inschikkelijkheid?

De echte reden blijkt van ergens anders te komen, namelijk van ... Infrabel die de trappen en de helling aanlegt in de tunnel. Infrabel heeft dringend maatregelen gevraagd van de gemeente Temse, omdat het ernstige conflicten verwacht tussen treinreizigers en fietsers in de tunnel. Dus eigenlijk hetzelfde als wat ik al zei begin oktober vorig jaar, nadat het eerste artikel hierover in de kranten verscheen. Maar waarom zou de gemeente Temse moeten luisteren naar de Fietsersbond van Temse? Eerst moet nog iemand anders hetzelfde zeggen.

Maar nu er toch een fietsstraat komt, moeten we dat positief bekijken, en er voor ijveren dat de gemeente Temse er een echte en veilige fietsstraat van maakt. Dat wordt niet verwezenlijkt door in het midden van de straat een wit verflijntje aan te brengen, zoals in het artikel van Editie Temse staat. Daar zijn ingrijpender maatregelen voor nodig! Zal de gemeente Temse de nodige inspanningen doen voor fietsers?

Pas daarna zullen we zien of deze fietsstraat écht gedragen wordt door de Fietsersbond Hihi
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-09-2018 08:56:34    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op 17 september 2018 heeft onze Fietsersbondafdeling volgend schrijven gericht naar ons college van burgemeester en schepenen:
Citaat:
Geachte burgemeester,
Geachte schepenen,


In de pers (editie Temse) verneemt Fietsersbond Temse het voornemen van de gemeente om een fietsstraat in te richten in de tunnel onder de N16 vanaf de Guido Gezelleplaats naar het station.

Dat was inderdaad één van onze voorstellen in november 2017, na het verschijnen van de eerste krantenartikels over de trappen en de helling naar perron 2 van het station. Onze voorkeur ging zelfs naar een autovrije straat.

Fietsersbond Temse hoopt dat fietsers een echte fietsstraat krijgen, met een aangename en fietsvriendelijke vlakke rijweg en met een duidelijke scheiding tussen de twee rijrichtingen. Het rijvak in elke rijrichting moet tevens voldoende smal gemaakt worden, om automobilisten niet aan te moedigen om fietsers opzij te drummen en in te halen. Dat kan niet verwezenlijkt worden met een wit verflijntje in het midden van de rijbaan, maar wel met een duidelijke versmallende scheiding van de twee rijvakken, zoals bijvoorbeeld op deze foto.



Aan het begin en het einde van de fietsstraat op de Guido Gezelleplaats zijn bovendien bijkomende aanpassingen nodig voor de veiligheid van fietsers en om de duidelijkheid voor fietsers en andere weggebruikers te verbeteren. Hierover willen we graag overleggen met de gemeente Temse.

Deze brief is ook via e-mail overgemaakt aan de leden van het college van burgemeester en schepenen.

Hoogachtend,

André Verheyen
Voorzitter Fietsersbond afdeling Temse
...

Jozef Van Breuseghem
Secretaris Fietsersbond afdeling Temse
...


Nu begint de fietsstraat in de stationstunnel stilaan vorm te krijgen. Dit staat in Het Nieuwsblad van donderdag 27 september 2018 (klik om te vergroten):



De scheiding tussen de twee rijstroken zal dus al iets meer worden dan een dun verflijntje. Dat is toch al iets ...

Tijdens onze laatste vergadering met de mobiliteitsdienst, op 24 september 2018, hebben we gevraagd om die middenstreep zo breed te maken dat de rijstroken te smal worden om fietsers in te halen. Er kunnen toch geen brede voertuigen zoals vrachtwagens door de tunnel rijden.

Bovendien hebben we gevraagd om de toestand op de Guido Gezelleplaats te herbekijken voor fietsers. Als fietsers uit de tunnel komen, rijden ze immers niet meer op een fietspad maar op de rijbaan. Fietsers komen eveneens niet meer op een fietspad terecht als ze naar de tunnel rijden.

We hebben eveneens gevraagd om de voorrangsregeling op de Guido Gezelleplaats te herbekijken, omdat die verre van logisch is, zoals we vroeger al hebben aangetoond.

Men voelde zich zichtbaar niet op zijn gemak met onze vragen.

Als de tunnel zal geopend worden voor het verkeer, zal een verkeersinfo over fietsstraten verschijnen in de nieuwe Omroeper. We hopen dat er deze keer duidelijk zal uitgelegd worden wat de plichten zijn van automobilisten, en de rechten van fietsers!
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 31-10-2018 10:46:05    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De werken aan de trappen en de helling schieten goed op. De trap naar perron 1 is in ieder geval op een andere plaats gebouwd, dan oorspronkelijk getekend op de schets in het eerste krantenartikel van 9 oktober 2017, van vorig jaar dus.



De trap en de helling naar perron 2 komen beide niet uit op dezelfde hoogte als het voetpad in het tunneltje ... Ik vraag mij af waarom dat zo gedaan is, en hoe men dat gaat oplossen Vraag
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 01-12-2018 19:18:31    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

De werken lopen toch wat vertraging op tegenover het geplande schema. Maar nu maandag lijkt er weer wat schot in de zaak te komen. Dit staat in Het Nieuwsblad van zaterdag 1 december 2018:



Zeer waarschijnlijk is dit krantenbericht niet helemaal juist. De trottoirs zullen volgens mij niet heraangelegd worden op het Stationsplein, maar wel in de tunnel zelf. Daar moet immers van het gecombineerd voetpad en fietspad nu alleen een voetpad gemaakt worden. Bovendien moet er een niveauverschil overwonnen worden, tussen dat voetpad en de aangelegde helling ...



... en de eerste trede van de aangelegde trap lijkt mij ook nogal hoog uit te vallen Hihi ...



(Aanpassing op 02-12-2018: Foto's toegevoegd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-12-2018 17:20:18    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In de nieuwe Omroeper van woensdag 5 december 2018 staat voor de eerste keer bij de gemeenteberichten officieel vermeld dat er een fietsstraat komt in de stationstunnel.



Het wordt wel zeer voorzichtig aangebracht bij de "auto's" van Temse ...
Citaat:
Auto's zullen dan in beide rijrichtingen (met doorlopende witte lijn) onder de tunnel kunnen passeren maar zullen rekening moeten houden met fietsers die er - net als zij - over een volledige rijstrook mogen beschikken.

Om te beginnen vind ik het al eigenaardig dat auto's, en niet automobilisten en alle andere bestuurders van motorvoertuigen, rekening zullen moeten houden met fietsers. Maar dat is misschien een detail.

Het is waarschijnlijk nog wat te vroeg om uit te leggen wat dat "rekening houden met fietsers" betekent, zoals dat staat in artikel 22novies van het verkeersreglement Lees :
Citaat:
Artikel 22novies. Verkeer in fietsstraten

In fietsstraten mogen de fietsers de ganse breedte van de rijbaan gebruiken voor zover deze slechts opengesteld is in hun rijrichting en de helft van de breedte langs de rechterzijde indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen. Motorvoertuigen hebben toegang tot fietsstraten. Zij mogen de fietsers evenwel niet inhalen. De snelheid mag in een fietsstraat nooit hoger liggen dan 30 kilometer per uur.

Fietsers mogen dus beschikken over dezelfde volledige rijstrook als de motorvoertuigen. Deze motorvoertuigen mogen fietsers niet inhalen in een fietsstraat, ook motorfietsen mogen dat niet, en de snelheid is er beperkt tot 30km/u. Zelfs bestuurders van speed pedelecs zullen zich wat moeten inhouden ...

We zullen er over waken dat dit tijdig en duidelijk uitgelegd wordt, en dat het ontwerp van de fietsstraat het inhalen van fietsers ontmoedigt ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 09-01-2019 18:07:49    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ook in het gemeentelijk infoblad 'Info Temse' van december 2018 staat bij mobiliteit op pagina 10 een bericht over de eerste fietsstraat van Temse.



Maar andermaal worden automobilisten (nog) niet op hun verplichtingen tegenover fietsers gewezen ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-01-2019 09:51:21    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Door het aanbrengen van een trap en een helling in de tunnel, zou het wel eens kunnen gebeuren dat automobilisten stoppen voor deze toegangen naar perron 2, om treinpassagiers te laten in- of uitstappen. Dat is uiteraard verboden volgens artikel 24.5° van het verkeersreglement Lees :
Citaat:
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid:
...
op de rijbaan in de onderbruggingen, in de tunnels en behoudens plaatselijke reglementering onder de bruggen;

Maar we kennen dat ...

Daarom zal de gemeente Temse een kus & rijzone aanbrengen, naast de fietsstraat, op de helling naar het station.

Dat kan natuurlijk slechts in één rijrichting ... en zal dat veel helpen? Het is misschien beter om in de hele tunnel een scheiding aan te brengen tussen de rijbaan en het voetpad, in plaats van dat enkel te doen juist voor de trap en de helling.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 30-01-2019 19:42:03    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Op maandag 28 januari 2019 hadden we een vergadering met de mobiliteitsdienst.

Daar is ons een affiche getoond, die wel degelijk de automobilisten op hun plichten wijst in een fietsstraat. Hopelijk wordt daar nuttig gebruik van gemaakt.

Het kan misschien ook geen kwaad om fietsers in te lichten over de reglementering in een fietsstraat.

We hebben gevraagd om fietsers niet te misleiden bij het in- en uitrijden van de fietsstraat, met onnodige fietspaden en fietsoversteekplaatsen. Na de in gebruik name van de fietsstraat zal het rijgedrag van fietsers in ogenschouw genomen worden om eventueel wijzigingen aan te brengen "buiten het projectgebied". Wij hadden dat graag en beter vooraf bekeken ... Triest
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 07-03-2019 14:26:09    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Dit is de affiche waarvan hierboven sprake:



Eigenlijk is die tekst niet juist. Van "voorrang voor fietsers" is in een fietsstraat immers helemaal geen sprake! Volgens de wegcode, artikel 22novies mogen fietsers de ganse breedte van de rijbaan gebruiken in hun rijrichting, motorvoertuigen mogen fietsers niet inhalen en de maximum snelheid is 30km/u. Geen woord over voorrang! Lees
Citaat:
Artikel 22novies. Verkeer in fietsstraten

In fietsstraten mogen de fietsers de ganse breedte van de rijbaan gebruiken voor zover deze slechts opengesteld is in hun rijrichting en de helft van de breedte langs de rechterzijde indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen. Motorvoertuigen hebben toegang tot fietsstraten. Zij mogen de fietsers evenwel niet inhalen. De snelheid mag in een fietsstraat nooit hoger liggen dan 30 kilometer per uur.


En er is ook wat te melden over onze vraag om fietsers niet te misleiden bij het in- en uitrijden van de fietsstraat, met onnodige fietspaden en fietsoversteekplaatsen. De omstreden fietsoversteekplaats aan de fietsenstalling, die fietsers aanzet tot spookrijden, is samen met het asfalt weggeschraapt.



Hopelijk blijft ze weg! Deze oversteekplaats zal immers juist het begin of het einde van de fietsstraat dwarsen. Waar is dat goed voor? Terloops, de fietsoversteekplaats aan het tunneltje op de Guido Gezelleplaats, aan het andere begin/einde van de fietsstraat, ligt er nog altijd ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-03-2019 19:07:40    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

In Temse heeft men nog geen ervaring met fietsstraten, zie de wat foute affiche die weggebruikers een onjuiste verkeersregel zal voorhouden. In Sint-Niklaas heeft men al langer ondervinding met de gedragingen van weggebruikers in fietsstraten, en zelfs na enkele jaren zijn daar nog nieuwe maatregelen nodig om de regels te doen naleven. Dit stond in Het Nieuwsblad op dinsdag 12 maart 2019 (klik om te vergroten).



Hoewel ... In dit krantenartikel is ook sprake van "een reeks ingrepen om de voorrangsregels in de fietsstraten duidelijker te maken"... Het probleem is namelijk, dat in een fietsstraat geen andere voorrangsregels van toepassing zijn dan in gelijk welke andere straat.

Wat staat ons in Temse nog te wachten?
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 14-03-2019 11:59:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Aan de Guido Gezelleplaats is de stationstunnel nu volledig afgesloten. Er is geen doorkomen aan en je ziet ook niets.



Maar aan de andere zijde kun je de vordering van de werken wel bekijken.



De weg is al geasfalteerd, en de luifel boven perron 2 wordt opgebouwd.

Vanaf de Guido Gezelleplaats worden voetgangers en fietsers omgeleid met omleidingswegwijzers. Voetgangers langs de Viadukt, fietsers langs de Stationsstraat.

Voor vrijwel alle fietsers die deze omleiding volgen zal dat zeer waarschijnlijk geen probleem zijn. Ze zullen de weg wel kennen in Temse. Maar toch stel ik mij graag in de plaats van een fietser die de weg niet kent, en die moet zoeken. Daarbij valt mij altijd de "leesbaarheid" op van de omleidingsborden en de wijze waarop die voor fietsers geplaatst worden. Ik vraag mij altijd af of ik dat maar alleen zie.

Op de omleidingsweg voor fietsers volgt na de Stationsstraat en stukje Kasteelstraat, en dan kom ik aan de rotonde van de Kasteelstraat ...



... Geen omleidingswegwijzer te zien ... Dan maar verder rond de rotonde draaien misschien? Anders ga ik immers nog verder van mijn doel weg ...



... Ha! Ginder heel ver, aan de overkant van het kruispunt, staat de omleidingswegwijzer die voor mij bedoeld is. Waarom staat die hier niet rechts op de hoek van het voetpad, of toch minstens op het vluchtheuveltje in het midden van de straat? Zou die daar niet veel zichtbaarder staan voor fietsers?

Ik volg dus de Consciencestraat tot op het einde, en kom op de Wilfordkaai ...



... Een gelijkaardige plaatsing als daarjuist. De omleidingswegwijzer staat weer ver aan de overkant, rechts in een straat waar ik niet moet zijn. Was het niet beter om die fietswegwijzer bij de verkeersborden, hier rechts op het voetpad te plaatsen? Tenslotte ligt het fietspad, dat ik verder moet volgen, langs de linkerkant van de rijbaan. Moet een wegwijzer dan langs de rechterkant staan?

Zou het kunnen dat die fietswegwijzers geplaatst zijn door iemand die zelf nooit fietst? Door iemand die alles bekijkt van achter de voorruit van een auto? Of gewoon door iemand die niet nadenkt?

Verder staan geen omleidingswegwijzers meer voor fietsers. Maar eenmaal onder de spoorwegbrug, is het wel duidelijk dat ik de spoorweg moet volgen om terug bij het station te komen.

In de andere richting is de fietsomleiding ook aangeduid, hoewel normaal gesproken iedere fietser, die naar het station gekomen is, wel de weg terug zal vinden. Maar toch één opmerking ...

Op de Wilfordkaai, waar de omleiding naar rechts in de Consciencestraat verder gaat, staat deze keer de fietswegwijzer goed rechts op het voetpad, langs deze kant van de Consciencestraat. Maar ... ik kijk op de achterkant van de omleidingswegwijzer.



Waartoe de omleidingswegwijzer die op de grond ligt zou kunnen dienen, dat weet ik ook niet.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 04-04-2019 17:54:54    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Ondertussen wordt het duidelijk dat de werken aan de fietsstraat vertraging aan het oplopen zijn. Meer hierover kun je hier lezen ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6212
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 19-04-2019 10:03:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Het vervolg van de afwerking van de fietsstraat kun je hier lezen.
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse - Stationsbuurt

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005