Het is nu 13-11-2024 00:43:00
Onbeantwoorde berichten bekijken

Gebruikersnaam:     Wachtwoord:

Aanpassen fietsrichting van N16 naar Bornem

    -> Temse (centrum) Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
 Auteur   Bericht 

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6206
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 27-09-2013 07:58:47    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zie het verslag van de vergadering van onze kernleden op 26 september 2013 (klik hier, na inloggen!):
In het kader van de hernieuwing van onze aanvraag voor een fietspad langs spoorlijn 54 (klik hier) laten we deze fietsroute even zoals ze nu is aangeduid (of niet meer is aangeduid Knipoog ). Met de aanleg van de Rik De Rycklaan is trouwens een nog rustiger weg mogelijk (zie hierboven).
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6206
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 20-08-2014 09:09:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Fietsers die vanuit de richting Sint-Niklaas komen en naar Bornem rijden, konden vroeger de N16 volgen. Met de bouw van de tweede scheldebrug is het fietspad langs de N16 echter verdwenen tussen de scheldebrug en het kruispunt van de N16 met de Doornstraat/Gasthuisstraat. Vanaf dit kruispunt zijn fietswegwijzers aangebracht naar Bornem, maar fietsers die de weg niet kennen in Temse zouden wel eens kunnen uitkomen in ... Steendorp ... of verloren rijden in de winkelstraten van Temse als ze die wegwijzers naar Bornem trachten te volgen. Dat komt omdat sinds de plaatsing van die wegwijzers enkele wijzigingen aan kruispunten zijn uitgevoerd, en dat alle wegwijzers niet meer op hun plaats staan.

Bewijzen?

Vanaf de N16 worden fietsers richting Bornem afgeleid naar de Gasthuisstraat.



Nu mag je de eerstvolgende fietswegwijzer niet missen. Die staat juist voorbij het kerkhof aan de overkant van de straat en wijst naar de Vroonhoflaan.



Daarna valt het nogal mee. De volgende fietswegwijzer leidt je naar de Gebroeders Boellaan.



Bij het verlaten van de Vroonhofwijk gaat het naar rechts in de Verbindingsstraat, ...



... en dan naar links in de Nijverheidstraat. Tussen haakjes: dit is eigenlijk de enige plaats op het hele parcours waar de fietswegwijzer op een logische plaats staat die voor fietsers goed zichtbaar is. Alle andere fietswegwijzers moet je ergens gaan zoeken aan de overkant van de straat, waardoor je vooraf niet kunt weten hoe je het kruispunt op de minst onveilige wijze kunt naderen.



Tot zover het gemakkelijker gedeelte. Maar nu komen we uit aan de Vrijheidstraat, recht tegenover de Colruyt. Wie vindt hier zo direct een fietswegwijzer?

(Klik om te vergroten.)


Daar staat hij aan de overkant, als je hem ziet tussen het drukke autoverkeer op de Vrijheidstraat.



Hier moet je dus deze drukke en brede straat op het kruispunt oversteken om langs de overkant op het fietspad terecht te komen. Je moet tevens rekening houden met de auto's die naar en van de parkeerplaats en het tankstation van de Colruyt rijden! In het midden van de rijbaan is bovendien een afslagstrook voor het autoverkeer naar de Colruyt en richting Nijverheidstraat. Je kunt dit zeker geen veilige plaats noemen om als fietser de rijbaan over te steken!

Maar verderop wordt het helemaal problematisch, want er is geen fietswegwijzer meer te bespeuren, niet bij het naderen van het volgende kruispunt, ...



... en ook niet op het kruispunt.



Normaal gesproken rij je dan rechtdoor, en kom je tenslotte uit in ... Steendorp! Arme vreemdeling Triest !

Er staat wel een wegwijzer naar Bornem voor het gemotoriseerd verkeer en vroeger stond hier ook een fietswegwijzer. Maar deze fietswegwijzer is verdwenen na de vernieuwing van het wegdek op de viaduct over de N16.



Het gemotoriseerd verkeer naar Bornem wordt even verder naar de N16 verwezen, een weg die voor rijwielen en bromfietsen verboden is.



Als je toch in deze richting het fietspad volgt, kom je aan de Guido Gezelleplaats, een voor fietsers zeer onoverzichtelijk kruispunt. Daar kun je drie richtingen uit, maar bij het naderen van dit kruispunt is nergens een fietswegwijzer te zien.



Ook als je dichter bij het kruispunt komt en goed rondkijkt, vind je nergens een fietswegwijzer, terwijl het fietspad je naar rechts leidt naar de August Wautersstraat. Zo komt onze vreemdeling terecht in ... de winkelstraten van Temse! Arme vreemdeling Triest !

(Klik om te vergroten.)


Wie de weg kent, weet dat je rechtdoor in de Stationsstraat moet fietsen. Maar weten ook vreemdelingen dat, voor wie die fietswegwijzers toch bedoeld zijn?

Tussen haakjes, hoe rij je vanaf hier best per fiets naar de Stationsstraat, denk je? Daarover zal ik het later nog wel eens hebben!

Als onze vreemdeling uiteindelijk de weg toch moest gevonden hebben, komt hij uit aan de rotonde van de Kasteelstraat.



Aan de plaatsing van de fietswegwijzer te zien, verwacht men hier inderdaad dat de fietsers naar Bornem uit de richting van de Stationsstraat komen.



Fietsers worden dus rond de rotonde geleid, en tenslotte naar de oprit van de scheldebrug.



Ik blijf mij afvragen waarom fietsers, die de weg niet kennen, langs zo een ingewikkelde en gevaarlijke weg door Temse naar Bornem geleid worden, terwijl er zo een eenvoudige en veel veiliger weg is langs de Gasthuisstraat, de Akkerstraat en de Kasteelstraat (klik hier)?

Naar het schijnt zou men die (onvolledige!) fietsbewegwijzering zo laten staan, om te kunnen aantonen dat de fietsweg door Temse naar Bornem gevaarlijk geworden is door het verdwijnen van het fietspad langs de N16, en om een reden te hebben om een fietspad langs de spoorweg te vragen (klik hier) ... Vraag Triest Vraag Ik vind dat zeer ver gezocht ...

(Aanpassing op 04-12-2015: Afbeeldingen op nieuwe host en vergrootbaar gemaakt.)
(Aanpassing op 22-11-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)
(Aanpassing op 28-12-2017: Foto-vergrotingsfout verbeterd.)

_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6206
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 24-03-2019 09:47:12    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Wat nu volgt is er gekomen naar aanleiding van de vraag van een moeder uit Bornem aan de Fietsersbond van Sint-Niklaas, hoe haar dochter veilig door Temse naar school in Sint-Niklaas kan fietsen ...

Als je van Bornem naar Sint-Niklaas fietst, of van Sint-Niklaas naar Bornem, moet je noodgedwongen langs Temse als je geen grote omweg wilt maken.

Vroeger, voor de bouw van de tweede Scheldebrug, kon je gewoon de fietspaden langs de N16 blijven volgen. Maar sinds 2008 zijn die fietspaden afgebroken tussen de Scheldebrug en het kruispunt van de N16 met de Gasthuisstraat en de Doornstraat. Al meer dan tien jaar lang moeten die fietsers zich een weg banen door de centrumstraten van Temse. Er zijn fietswegwijzers aangebracht naar Bornem en naar Sint-Niklaas. Maar die leiden fietsers langs een allesbehalve logische weg, die bovendien niet veilig is voor fietsers. Daar komt nog bij dat er wegwijzers ontbreken, waardoor je hopeloos verloren rijdt. Op vrijdagen in de voormiddag is die weg richting Sint-Niklaas zelfs onbruikbaar door de wekelijkse markt.

Een echt veilige weg is er dus niet. Maar wat is dan de minst slechte weg voor fietsers doorheen Temse?

Hier volgt een poging. Het is dezelfde weg in de heen- en de terugrichting. De knelpunten worden verduidelijkt met foto's. Er zijn er wel wat, maar met de kennis van deze knelpunten, en de nodige oplettendheid worden die heel wat minder gevaarlijk.

In de richting naar Sint-Niklaas:

Op de Scheldebrug doorrijden voorbij de schuine helling links, die uitkomt op trappen. Rechts houden dus en op het einde de helling naar beneden rijden en daar het fietspad rechts verlaten richting rotonde.


Opmerking: Let op bij het verlaten van het fietspad, dat er geen auto vanaf de rotonde naar de parking rijdt die op de helling naast het fietspad is aangelegd.
Opmerking: Op de plaats waar je het fietspad verlaat is een fietspad gemarkeerd dwars over de rijbaan. Let daar niet op. Het nut daarvan is een mysterie.

Volg de rotonde en ga tijdig naar rechts ...


... naar het stukje fietspad van de Kasteelstraat.


Opmerking: Zorg ervoor dat je voldoende rechts op de rotonde bent aan het begin van dat fietspad. Maak aan eventuele andere weggebruikers duidelijk dat je de rotonde niet verder volgt.

Dat fietspad gaat even verder over in een fietssuggestiestrook. Je fietst dan de Kasteelstraat naar boven in "tegenrichting" van het gemotoriseerd verkeer, want in de Kasteelstraat geldt eenrichtingsverkeer voor het gemotoriseerd verkeer.
Opmerking: Laat u goed opmerken aan het tegemoetkomend verkeer. Fiets in het midden van de suggestiestrook en ga pas opzij als dat nodig is, en als het tegemoetkomend verkeer voldoende dicht genaderd en (vooral) vertraagd is. Meestal is er voldoende plaats om elkaar te kruisen. Enkel bij een (zeldzame) vrachtwagen of autobus kan het nodig zijn om even af te stappen of uit te wijken naar links tussen de geparkeerde auto's als daar voldoende ruimte is.

Aan de Markt kom je op een kasseistrook.


Opmerking: Let op voor auto's die van links van de Markt komen, en rechts afslaan naar de Kasteelstraat. Sommige bestuurders houden er geen rekening mee dat er fietsers uit de Kasteelstraat kunnen komen.

Enkele meters verder sla je af naar rechts in de Akkerstraat.


Opmerking: Let op de borduur en de oneffen kasseien, vooral bij regenweer. Houd rekening met auto's die uit de Akkerstraat komen waarvan de bestuurders niet naar links kijken.

Ook in de Akkerstraat geldt eenrichtingsverkeer voor het gemotoriseerd verkeer, en ook die fiets je in "tegenrichting". Deze straat is smaller dan de Kasteelstraat. Soms zul je moeten stoppen om de auto's even door te laten.

Na een twintigtal meter in de Akkerstraat is rechts de Scheldestraat.


Opmerking: Je fietst rechtdoor, maar je moet wel voorrang (van rechts) verlenen aan het verkeer dat uit de Scheldestraat komt!

In de Akkerstraat is een school. Er kan veel schoolverkeer zijn tijdens de begin- en einduren. We streven ernaar om van deze straat een schoolstraat te maken, waardoor ze rustiger en veiliger zou zijn voor fietsers en voetgangers tijdens de begin- en einduren van de school.

Op het einde van de Akkerstraat is een kruispunt met verkeerslichten. Bij rood licht kun je je opstellen op een kort stukje fietspad voor het verkeerslicht.


Bij groen licht fiets je rechtdoor in de Gasthuisstraat.
Opmerking: Let op als het groen is als je komt aanfietsen, want voetgangers durven de Akkerstraat op het zebrapad oversteken door het voor hen rode licht, zonder er rekening mee te houden dat er fietsers uit de Akkerstraat kunnen komen!

De Gasthuisstraat kan druk zijn in beide richtingen, maar biedt normaal geen problemen tot de muur van het kerkhof in zicht komt. Vanaf het kerkhof ligt immers links van de rijbaan een dubbelrichtingsfietspad, dat je moet bereiken. Ter hoogte van de Vroonhoflaan (de brede straat rechts voor de muur van het kerkhof) maak je andere bestuurders duidelijk dat je naar links de rijbaan wilt verlaten, en je fietst (indien mogelijk) meer naar het midden van de rijbaan, natuurlijk zonder de tegenliggers te hinderen.


Even verder zie je een oversteekplaats voor fietsers. Daar begint het dubbelrichtingsfietspad.


Tracht daar, of juist daarvoor, het fietspad te bereiken als de weg vrij is. In veel gevallen zullen tegenliggers stoppen om je door te laten, maar reken daar niet op. Stop en wacht desnoods op de oversteekplaats zelf. Auto's die achter u komen moeten dan ook maar wachten.

Opmerking: Let op dat je niet tegen de varkensruggen fietst die in het dubbelrichtingsfietspad liggen(!).


Opmerking: Let op aan de eerstvolgende zijstraat (de Piet Nutenlaan). Er kan een bestuurder uitkomen die er geen rekening mee houdt dat er ook fietsers van rechts komen.


Daarna kom je aan de verkeerslichten met de N16, die je bij groen licht moet oversteken.


Opmerking: Kijk niet naar de voetgangerslichten die meestal op rood blijven staan, maar kijk naar de fietslichten. Let op bij het oversteken van de N16 voor autobestuurders die afslaan naar Sint-Niklaas en geen rekening houden met overstekende fietsers, omdat ze denken dat het rood is voor fietsers omdat de voetgangerslichten op rood blijven staan.

Je volgt de N16 op het fietspad tot de volgende verkeerslichten, het kruispunt N16/Hoogkamerstraat. Daar volg je gewoon het fietspad naar rechts in de Hoogkamerstraat richting Sint-Niklaas.
Aan de viaduct over de E17 stopt dat fietspad, maar hopelijk komt daar in 2020 verandering in.


In de richting naar Bornem:

In deze richting zijn er minder knelpunten te melden.

Aan het kruispunt N16/Hoogkamerstraat moet je de N16 oversteken. Dat gebeurt in drie stukken.
Je moet naar rechts een eerste bypass van de N16 oversteken.


Opmerking: Daar staan geen verkeerslichten en het is zo geregeld dat je daar voorrang moet verlenen aan het gemotoriseerd verkeer dat de N16 verlaat. Dikwijls stoppen automobilisten als je wilt oversteken, maar reken daar niet op!

Het oversteken van de N16 zelf is geregeld door verkeerslichten. Bij groen licht kun je oversteken.


Opmerking: Kijk weer niet naar de voetgangerslichten die meestal op rood blijven staan, maar kijk naar de fietslichten. Let op bij het oversteken van de N16 voor autobestuurders die afslaan naar Bornem en geen rekening houden met overstekende fietsers.

Na het oversteken van de N16 volgt nog een tweede bypass.


Opmerking: Ook daar staan geen verkeerslichten en is het zo geregeld dat je voorrang moet verlenen aan het gemotoriseerd verkeer dat de Hoogkamerstraat verlaat naar de N16. Dikwijls stoppen automobilisten als je wilt oversteken, maar reken daar niet op!

Na het oversteken volg je het fietspad naar links langs de N16. Zo kom je weer in de Gasthuisstraat en bereik je de verkeerslichten aan de Akkerstraat.


Opmerking: Voor deze verkeerslichten is een ruim opstelvak voor fietsers met toeleidend fietspad. Maak daar gebruik van. Stel je op in het midden van het opstelvak, om duidelijk te maken dat je rechtdoor zult fietsen.

Na de Akkerstraat, die je nu niet in "tegenrichting" fietst, volgt weer de Markt waar je afslaat naar links.


Opmerking: Let op voor verkeer dat van links komt. Uw uitzicht wordt gedeeltelijk ontnomen door het terras links op de stoep.

Daarna fiets je de Kasteelstraat beneden, weer niet in "tegenrichting" van het gemotoriseerd verkeer.
Opmerking: Fiets midden op de rijbaan, niet te dicht tegen de geparkeerde auto's. Fiets niet op de fietssuggestiestrook. Die is voor fietsers die in de andere richting rijden.

Tenslotte kom je weer aan de rotonde en zie je recht voor je de oprit van de Scheldebrug voor fietsers.


Opmerking: Ook al moeten andere bestuurders je voorrang verlenen als je de rotonde volgt, let op voor bestuurders die rechts uit de Consciencestraat komen.
Let ook op bij het oprijden van het fietspad op de helling. Er kunnen andere fietsers van rechts op het fietspad komen, aan wie je voorrang moet verlenen. Er kunnen andere fietsers van de helling naar beneden komen, die aan u voorrang moeten verlenen, maar let toch maar op hun snelheid ...


Dat is het ongeveer Knipoog ...

De Hoogkamerstraat tussen de N16 en het centrum van Temse is hier vermeden, omdat er nogal wat ongevallen gebeuren in deze drukke "invalsweg", ook met fietsers.

Het is totaal hopeloos als in Temse een manifestatie plaats vindt, zoals de jaarlijkse carnavalstoet. Dan is het voor fietsers onmogelijk om van Bornem naar Sint-Niklaas — of omgekeerd — te fietsen door het centrum van Temse. Door het afbreken van de fietspaden langs de N16 moet je dan echt een hele omweg zoeken, bijna langs de grenzen van Temse, om te komen waar je wilt zijn.

Temse lijkt wel een fietswoestijn te zijn Triest ...


(Aanpassing op 01-05-2019: Foutieve link verbeterd.)
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6206
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 12-03-2023 16:07:52    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Al heel lang tracht ik de rijrichting aan te passen om doorheen het centrum van Temse te fietsen als je van Sint-Niklaas naar Bornem wilt, of omgekeerd. De eerste keer was in februari 2011, de laatste keer was in maart 2019. Tot nu toe heb ik er geen steun voor gekregen en ook geen resultaat geboekt.

Ondertussen is er alweer heel wat veranderd in Temse. Het centrum is bijvoorbeeld een fietszone geworden. Daarom is het moment gekomen om de huidige "aanbevolen" wegen nog eens proberen te wijzigen, omdat ze niet veilig zijn, niet logisch en bovendien slecht aangeduid.

Samen met onze kernleden hebben we op onze laatste vergadering beslist om volgende routes voor te stellen aan de gemeente Temse.

Van Sint-Niklaas naar Bornem.



Dit is nog altijd dezelfde weg die ik oorspronkelijk heb voorgesteld.

Vanuit de richting Sint-Niklaas kun je het fietspad langs de N16 blijven volgen tot aan het kruispunt met de Gasthuisstraat. Vanaf daar:
  • Door de Gasthuisstraat. Dat begint met een tweerichtingsfietspad, daarna op de rijbaan in de bebouwde kom en wat verder begint de zone 30.
  • Aan de verkeerslichten rechtdoor in de Akkerstraat. Dat is een eenrichtingsstraat voor alle gemotoriseerd verkeer. Enkel fietsers mogen in "tegenrichting" rijden. Bovendien is de Akkerstraat een "schoolstraat" tijdens het begin en het einde van de schooluren.
  • Op het einde van de Akkerstraat linksaf in de Kamiel Wautersstraat. Vanaf daar begint de fietszone.
  • Rechtdoor in de Kasteelstraat. Dat is ook een eenrichtingsstraat voor alle gemotoriseerd verkeer. Enkel fietsers mogen in "tegenrichting" rijden.
  • Via de rotonde van de Kasteelstraat naar de fietsoprit van de Scheldebrug. Daar verlaat je de fietszone richting Bornem.

Dit is de kortste en de minst onveilige weg.

Van Bornem naar Sint-Niklaas.

Voldoende assertieve fietsers kunnen dezelfde route nemen als van Sint-Niklaas naar Bornem, maar in de omgekeerde richting. In de Kasteelstraat en in de Akkerstraat fiets je wel in de "tegenrichting" van het gemotoriseerd verkeer in deze "BEV-eenrichtingsstraten".

Voor wie daar tegenop ziet stellen we de volgende route voor.



Het zijn allemaal tweerichtingsstraten, maar het verkeer kan er wel drukker zijn dan in de Akkerstraat en in de Kasteelstraat.

Vanuit de richting Bornem blijf je de Scheldebrug volgen, voorbij de trappen, via de fietsafrit naar de rotonde van de Kasteelstraat in de fietszone.
  • Via de rotonde en nog een stukje Kasteelstraat, waar je de fietszone verlaat maar nog altijd in de zone 30 blijft, door de Stationsstraat.
  • Op het einde van de Stationsstraat na een bocht naar links, verder door de August Wautersstraat.
  • Daarna verder door de Kouterstraat.
  • Op het einde van de Kouterstraat aan de verkeerslichten rechtsaf in de Gasthuisstraat.
  • Door de Gasthuisstraat, nog gedeeltelijk zone 30, dan gewone bebouwde kom en op het einde een tweerichtingsfietspad links van de rijbaan.
  • Zo bereik je de N16 die je oversteekt en volgt op het fietspad richting Sint-Niklaas.

Deze weg kan lichtjes verkort worden door vanaf de rotonde van de Kasteelstraat door de Philemon Haumanstraat naar de August Wautersstraat te fietsen (de stippellijn op de figuur). Maar deze straat ligt er hobbelig bij en is minder comfortabel om te fietsen. Het grootste gedeelte van deze straat is wel een eenrichtingsstraat voor het gemotoriseerd verkeer, die je niet in "tegenrichting" fietst.

Met deze routes blijft het probleem bestaan, dat het onmogelijk is voor fietsers om van Bornem naar Sint-Niklaas — of omgekeerd — te fietsen door het centrum van Temse, als er een manifestatie plaats vindt, zoals de jaarlijkse carnavalstoet. Dat probleem is ontstaan met het "opofferen" van de fietspaden langs de N16 bij de bouw van de tweede Scheldebrug in 2008. De enige oplossing is dan om helemaal rond te rijden langs de Doornstraat, Beekstraat, Veldstraat, Spoorweglaan, Parklaan, Rik de Rycklaan en op de Wilfordkaai de trappen naar de Scheldebrug te nemen. En dat in beide rijrichtingen zoals hieronder afgebeeld.


_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken

Jozef Van Breuseghem


Site Admin


Geregistreerd op: 10 Jan 2009
Berichten: 6206
Woonplaats: Temse

     
Bericht Geplaatst: 02-04-2023 10:13:41    Onderwerp:
 Reageren met citaat  

Zoals gebleken is tijdens onze fietsactie van 1 april 2023, zijn er nieuwe en frisse ideeën opgedoken over de fietsroutes door Temse, tussen Bornem en Sint-Niklaas.

In Temse zijn namelijk werken gestart die een belangrijke invloed zullen hebben op het verkeersverloop. Nieuwe eenrichtingsstraten zullen ingevoerd worden, in bestaande eenrichtingsstraten zal de rijrichting omgekeerd worden, woonerven zullen ingericht worden, en nog meer ...

Het is dus best om te wachten tot deze herinrichtingswerken beëindigd zijn om een andere fietsroute te bewegwijzeren tussen Bornem en Sint-Niklaas.

Dat neemt niet weg, dat nu al moet nagedacht worden over deze toekomstige fietsroute. Bij voorkeur verloopt die fietsroute in beide rijrichtingen langs dezelfde weg, en is er geen enkele eenrichtingsstraat bij waarin fietsers in tegenrichting moeten rijden van het "gewone" verkeer.

Volgens wat we op dit ogenblik weten, zal het eenrichtingsverkeer in de Akkerstraat omgekeerd worden, en zullen fietsers in de Kouterstraat afgescheiden in beide richtingen mogen rijden. Het lijkt dus logisch dat de fietsroute Sint-Niklaas - Bornem door het centrum van Temse in beide richtingen zou kunnen verlopen als volgt, tussen de fietsoprit naar de Scheldebrug in de Consciencestraat en het kruispunt Gasthuisstraat-Doornstraat met de N16:

Gasthuisstraat, Kouterstraat, August Wautersstraat, Guido Gezelleplaats, Stationsstraat, Kasteelstraat tot rotonde. Dus de weg op dit plannetje.



Dit is natuurlijk een voorlopige denkwijze, die nog heel wat kan wijzigen.

Als het centrum van Temse is afgesloten door een manifestatie, dan blijft de grote omweg langs de Veldstraat de enige oplossing.



Die omweg zou heel wat korter zijn, als het fietspad langs spoorlijn 54 reeds zou verwezenlijkt zijn, tussen de Spoorweglaan en de Beekstraat.



Maar ja Triest ...
_________________
Queen:
I want to ride my bicycle, I want to ride my bike.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken


Berichten van afgelopen:   

    -> Temse (centrum)

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 


 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Tijden zijn in GMT + 1 uur

Ga naar:  


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum

This contents of this page are in no way endorsed by the Mozilla Foundation
Mozilla_Firefox theme created by Plastikaa © 2005